*.3GP bestanden niet te importeren in VDL Premium 2018.0.1.209

dagan_magix schreef op 02.10.2018 om 14:51 uur

Mijn *.3GP bestanden kan ik op mijn laptop (specs: HP i7intel 7700HQ 2.80Ghz/2.81Ghz RAM 8GB Win10Home 64bit) prima afspelen maar niet importeren in VDL Premium 2018. De melding 'Bestandsformaat kan niet worden gelezen'. Controleer de schijf of die niet vol of beveiligd is of raadpleeg de administrator'.

Reacties

Bol schreef op 02.10.2018 om 16:37 uur

Hallo David,

Voor zover ik het weet worden 3GP-bestanden niet ondersteund door VDL premium.

Uit ervaring weet ik, dat de 3GP-bestanden gebaseerd zijn op mp4. Wat je zou kunnen proberen is, om de extensie 3GP te veranderen in mp4.

Als dat niet het gewenste resultaat oplevert, kan je de 3GP-bestanden met Handbrake converteren. Te downloaden vanaf https://handbrake.fr/

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 07.10.2018 om 08:50 uur

Met de VDL 16 die ik tot voor kort had kon ik wel GP3 bestanden lezen en bewerken. Mijn smarttelefoon naam ze in die extensie op. Geen idee of ik het met mijn nieuwe prog ook kan,

mi-bo schreef op 07.10.2018 om 09:21 uur

@dagan_magix

David,

misschien heeft u hier iets aan, een reactie van MAGIX support

Wat betreft 3GP (verouderd formaat overigens...) onderstaande volgen en ipv mp4 3gp lezen en uitvoeren...

Bij mp4 bestanden gaat het niet over gestandaardiseerde videobestanden. Deze kunnen alleen geimporteerd worden, wanneer deze in een zogenaamde AVI container gewrapt zijn.

U kunt het mp4 bestand converteren naar een avi en dat kunt u dan wel importeren in Video Deluxe.
Hiervoor is een gratis Tool beschikbaar genaamd MP4Cam2AVI. Dit kunt u
downloaden vanaf de volgende site:
http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/
Pak het uit en start het programma dmv dubbelklik op Mp4Cam2AVI.exe. Kies links uw mp4 bestand
en druk op Start om te converteren naar AVI.
Het nu aangemaakte bestand kunt u via de Mediapool importeren.
Eventueel dient u nog het vinkje weg te halen bij Internal AVI import in het
Tabblad Systeem van de programmainstellingen (toets Y).

MVG

Michael

Bol schreef op 07.10.2018 om 10:14 uur

Hallo David,

In het verleden heeft Magix Support mij ook al eens geadviseerd om MP4Cam2AVI.exe te gebruiken om MP4 bestanden om te zetten naar AVI bestanden, echter dit programma werkte bij mij niet vlekkeloos, liep steeds vast. Op aanraden van andere Magix gebruikers, ben ik toen overgestapt op "Handbrake".

MP4Cam2AVI.exe lijkt mij niet zo'n geschikt programma om 3GP bestand te converteren naar een AVI bestand. Het programma zegt dat dat je hiermee MP4 / MOV bestanden kan converteren naar AVI bestanden.

Omdat je niet meer regeerde, ben ik ervan uitgegaan, dat je probleem reeds naar behoren is opgelost. Wij als forumleden vernemen dat wel van u.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.10.2018, 15:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dagan_magix schreef op 16.10.2018 om 07:50 uur

Bol, Sipke en Mi-Bo, bedankt voor jullie tips! Handbrake werkt perfect! Even een paar handelingen maar de bestanden kan ik daarna moeiteloos importeren in VDL Premium 2018! De tip om eerst te kijken of de bestanden handmatig om te zetten zijn werkte niet. VDL 'trapte' hier niet in. Maar met Handbrake goed gekomen. Top!

Bol schreef op 16.10.2018 om 12:35 uur

Hallo David,

Het doet mij deugd om te lezen, dat met het converteerprogramma "HandBrake" jouw probleem, ten aanzien van de 3GP bestanden, is opgelost.

Ik wens heel veel plezier met het maken van je filmpjes,

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-