1000+ filmpjes proxy bestanden maken

john-rmagix schreef op 01.11.2019 om 19:07 uur

Hallo,

Ik heb een map met ongeveer 300GB aan clips. Is er een manier om er in één keer proxy bestanden van te maken? Het maken van proxy bestanden per keer door slepen naar de tijdlijn kost logischerwijs wat tijd en ik dacht da's een mooi klusje voor de nacht.

Als er tips over zijn, graag!

Met vriendelijke groet, John

Reacties

mi-bo schreef op 01.11.2019 om 19:26 uur

@john-rmagix

Beste John.

Een vraagje,

Wat is de reden om de ong 300Gb aan clips,proxy bestanden van te maken.

Met vriendelijke groet,

Michael

john-rmagix schreef op 01.11.2019 om 21:56 uur

Hallo Michael,

De belangrijkste reden: wachttijden verminderen, tijdwinst.

Om een idee te geven, het zijn fragmenten van een paar minuten in 200fps opgenomen. Als ik een clipje naar de tijdlijn stuur, dan wordt een proxy bestand gemaakt en dat duurt meestal een minuut of 2. Daarna kan ik ze editen. Echter, het duurt dus telkens een paar minuten. Als ik al weet welke fragmenten ik wil gebruiken, sleep ik er meteen een stuk of 5 naar de tijdlijn. Dan is het al gauw 10-15 minuten wachten tot de proxybestanden gereed zijn. Dus op een avond ben ik zo maar uren kwijt met wachten.

Het zou dus fijn zijn als ik alle clips in een map in één keer zou kunnen omzetten in proxy bestanden. Als ik die operatie in de nacht kan starten, zou het me een hoop wachten schelen.

Groet, John

mi-bo schreef op 01.11.2019 om 23:00 uur

@john-rmagix

Beste John.

Dank voor Uw uitgebreide info.

Heeft U zelf al geprobeert om bv 5 gb op de tijdlijn te zetten en dan proxy aanmaken, wat het resultaat is in tijd.

Nu zijn het allemaal kleine projecten,als dan bv de(voorbeeld) 5Gb proxy bestand wordt aangemaakt zal het vermoedelijk 1 geheel worden een project.

300Gb op de tijdlijn zetten,weet ik niet of dit mogelijk is.

Ik zie wel een reactie op het Forum van U..

sc6

Michael

john-rmagix schreef op 01.11.2019 om 23:07 uur

Uitstekende suggestie, ik ga voordat ik in bed duik gewoon alle 1000 filmpjes op de tijdlijn zetten... dan zie ik morgen wel waar het schip is gestrand.

Dank!

john-rmagix schreef op 02.11.2019 om 09:23 uur

Ha, dat werkte! Ruim 1000 fragmenten op de tijdlijn, proxybestanden gemaakt. Geen enkel probleem.

mi-bo schreef op 02.11.2019 om 09:48 uur

@john-rmagix

Beste John.

Dit is een goed bericht,dat U nu versneld verder kunt met Uw mooie hobby.

Dank U wel om de uitkomst op het Forum te zetten.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael