1 uur Avi importeren levert maar een paar minuten film op de tijdlijn.

wilsonen1962 schreef op 05.12.2011 om 08:23 uur

Ik hen i uur DV film geimporteerd in magix zonder compressie.  Dit Avi bestand is 11 gb groot en prima afspeelbaar in Windows media player.

Als ik dit bestand in Magix importeer heb ik maar 5 minuten film op de tijdlijn staan, de rest is zwart.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Systeem:

Magix video de luxe 15 incl laatste update.

windows 7 64 bit

intel core2duo E6700

4Gb geheugen

Ati HD 5770 1 Gb

Met vr. gr,

Rob Steenbeek

 

Reacties

magixagent schreef op 05.12.2011 om 13:05 uur

U werkt met Magix vdl 15,
U heeft een project op de tijdlijn staan van 60 minuten, dit is een compressie van 720: 576 ( avi).
Als u dit in Magix inlaat heeft U na 5 minuten geen beeld meer.
Is dit programma na installeren geactiveerd en geregistreerd door Magix
gr

j-vandervelde schreef op 24.12.2011 om 13:16 uur

Geen oplossing, maar vandaag wel exact hetzelfde probleem! Super 8 film laten scannen en als avi op een DVD gezet. Na het importeren van de avi film van ca. 19 minuten komt ca. 3 minuten film op de tijdlijn!! Het bestand betreft echter wel degelijk de volle 19 minuten. Zelfs is het mogelijk dit bestand volledig af te spelen in het preview-scherm. Ook bij slepen naar de tijdlijn wordt slechts 3 minutgen zichtbaar. Hij kapt steeds op hetzelfde punt af.

 Ik werk met Magix Video de Luxe MX. Een en ander is door mij getest op 2 computers, waarop MVDL MX staat. Op beide computers exact hetzelfde resultaat. Een fout van het programma?? Voor de duidelijkheid: de avi kan wel worden afgespeeld met de Windows Media Player.

j-vandervelde schreef op 24.12.2011 om 17:13 uur

Op een laptop waarop ik zowel MvDL 17 als MVDLMX heb, opnieuw getest of ik de AVI film kon importeren, vervolgens naar de tijdlijn slepen, en ziedaar:

a) met MVDL: opnieuw beperkte de avi zich tot 33 sec op de tijdlijn;

b) met MVDL 17: geen enkel probleem: de volledige 19 minuten werd op de tijdlijn geplaatst.

Conclusie: m.i. verwerkt MVDLMX AVI's niet correct.