soundlevelhandling in Photostory de luxe 2015 - mute a soundtrack

knud-nielsen wrote on 10/30/2021, 3:58 AM

Hej.

Jeg er tilbage med et spørgsmål, men jeg lærer en masse ved at få dine gode svar så du får nok fred for mig på et tidspunkt. To ting denne gang: når jeg justerer lydniveauet på et spor kan jeg få et "håndtag" frem til at justerer med i det spor jeg vil ændre lydniveauet på (det bliver highlighted med blå farve). "Håndtaget" ligner to trekanter med en bjælke imellem. Men det underlige er, at funktionen med "Håndtaget" kun dukker op når det aktuelle spor befinder sig et sted hvor der er et ledigt spor nedenunder.??? f. eks. spor 1 er fotos spor 2 musik spor 3 lydeffekter spor 4 speak, og for at kunne justerer level på skal der et ledigt spor nedenunder det spor man vil justerer på. I dette tilfælde er det blå spor speak, og der skal altså være luft/ledigt spor nedenunder for at jeg kan få justeringshåndtaget frem. Næste spørgsmål: ved redigering vil jeg gerne kunne mute (afbryde medhør) på musiksporet for uforstyret at lytte til speaksporet. Med det omtalte højttalersymbol i manualen der skal trykkes på for at mute, kan jeg ikke finde på skærmen/Photostory .

gode hilsner

Knud

Danmark

Comments

johnebaker wrote on 10/30/2021, 5:34 AM

@knud-nielsen

Hi Knud

I cannot replicate the issue of needing a blank track in between audio tracks for volume adjustment.

Jeg kan ikke replikere problemet med at have brug for et tomt spor mellem lydsporene til lydstyrkejustering.

For the second part of your question you can us a Volume curve to reduce the volume of a portion of an audio file, right click the audio file and select the options shown in the image below

For den anden del af dit spørgsmål kan du bruge en lydstyrkekurve til at reducere lydstyrken af en del af en lydfil, højreklikke på lydfilen og vælge de muligheder, der er vist på billedet nedenfor

By single clicking the green line - the popup message is incorrect in saying that you need to double click - you can set nodes which you can drag up/down and left/right to where you want to reduce the volume - see example below

Ved et enkelt klik på den grønne linje - pop op-meddelelsen siger forkert, at du skal dobbeltklikke - du kan indstille noder, som du kan trække op/ned og venstre/højre til, hvor du vil reducere lydstyrken - se eksempel nedenfor

When recording speech into Photostory you can use the Automatic volume adjustment' of the recording dialog to reduce all other audio tracks volume as shown below

Når du optager tale i Photostory, kan du bruge den automatiske lydstyrkejustering' i optagedialogen til at reducere alle andre lydspors lydstyrke som vist nedenfor

HTH

John EB

VPX 16, Movie Studio 2025, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.