curserlinie under afspilning

Comments

johnebaker wrote on 1/7/2022, 4:38 AM

@knud-nielsen

Hej/Hi Knud

Jeg kan ikke replikere de problemer, du har med WMA-lydfilen.

Bølgeformen oprettes ved import, og når dette er gjort, er lydmulighederne til at oprette den ikke tilgængelige.

Jeg bemærker, at dit C:-drev i et af billederne hedder Windows 7_OS Kører computeren Windows 7, eller har du opgraderet til Windows 10?

Hvis operativsystemet er Windows 7, kan dette være årsagen til det problem, du har.

I cannot replicate the problems you are having with the WMA audio file.  The waveform is created on import and, once this is done, the audio options to create it are not available.

I do notice that in one of the images your C: drive is called Windows 7_OS

Is the computer running Windows 7 or have you upgraded to Windows 10?

If the OS is Windows 7 this may be a cause of the issue you are having.

John EB

VPX 16, Movie Studio 2025, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 1/7/2022, 5:10 AM

Hej John

Jeg bruger Windows 10 nu. Windows er en gammel rest der blot stadig ligger på maskinen. Med hensyn til mit problem med waveformdisplay, skal det forstårs sådan, at der umiddelbart efter en import af en lydfil skal arbejdes med klipningen straks fordi waveformen kun er til rådighed lige efter importen og ikke kan kaldes frem senere selvom lydfilen er aktiveret? Det lyder i mine øre temmelig ufuldkomment fra Magix programørerne.

En helt anden ting hvis jeg lige må spørge dig: jeg sidder og installerer Paintshop pro Ultimate 2021. Det er gået fint, men ved et program der følger med i købet After shot 3 er der i serienummeret et tegn der ligner et 0 med en skråstreg i. Jeg ved ikke hvad det betyder. Jeg har forsøgt mig med både O/o/0 med corel accepterer ikke nogen af dem så jeg kan ikke gennemfører installationen. Hvad betyder dette tegn ???

gode hilsner

Knud

knud-nielsen wrote on 1/7/2022, 5:20 AM

Hej John.

Jeg har lige prøvet at importerer nogle billeder og straks på fotosporet højreklikket men der kommer stadig ikke nogen mulighed for at vælge et wavespor, og det er ikke kun WAW lydsporet/speak hvor wavespordisplayet ikke kommer frem, det gælder også mine musikspor som leg netop har importeret nogle nye af og sraks så efter om der nu var mulighed for at oprette et wavespor. Det kunne der ikke. Jeg har for nylig lavet to andre små shows, og her var der ikke problemer med at have et wavespor til rådighed. Mystisk

Knud

johnebaker wrote on 1/7/2022, 8:25 AM

@knud-nielsen

Hi/Hej Knud

. . . . waveformen kun er til rådighed lige efter importen og ikke kan kaldes frem senere lydfilen er aktiveret? . . . .

Jeg kan delvist replikere dette efter at have gemt projektet og lukke Photostory, og jeg sletter de midlertidige filer, der slutter på .H0, denne fil indeholder bølgeformvisningen og er i mappen, hvor videoklippene er.

Når jeg så starter Photostory og indlæser projektet, mangler videoklippene bølgeformvisningen, mulighed for at oprette bølgeformvisningen bliver tilgængelig igen.

Lydfilen genskaber automatisk bølgeformen og .H0-filen. 

. . . . the waveform is only available right after import and can not be recalled later the audio file is activated? . . . .

I can partially replicate this after saving the project and closing Photostory and I delete the temporary files ending in .H0, this file contains the waveform view and is in the folder where the video clips are.

When I then start Photostory and load the project, the video clips are missing the waveform view, the option to create the waveform view becomes available again.

The audio file automatically recreates the waveform and .H0 file.

John EB

VPX 16, Movie Studio 2025, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 1/7/2022, 9:40 AM

Hej John

Tak for din tålmodighed med mig, med desværre står tingene noget kryptisk for mig. Jeg tror oversættermaskinen (translatormachine) er med til denne uklarhed. Jeg gætter på dy er tysk - måske engelsk - men du må gerne pårøve at forklare det samme på et af disse to sprog. Måske hjælper det? Når du taler om videoklippene så går jeg ud fra, at jeg kan underforstå fotos ! Det kunne være interessant om du fortalte hvordan du i din infobox fik muligheden "AUDIO AND WAVEFORM DISPLAY" FREM". Var det ved højreklik på ex. en lydfil eller en musikfil?

gode hilsner

Knud