Zwarte balken Onder en boven bij sceneoverzichten

hans45 schreef op 12.01.2021 om 09:55 uur

Ls. Ik werk al jaren met veel plezier met Videode luxe MX /Serienummer P2-serienummer verwijderd i.v.m evt misbruik van 1998

Na een film te hebben geimporteerd voor bewerking krijg ik balken boven en onder scene overzichten. Ik heb de handleiding nagelezen maar kan niet terug vinden hoe ik dit kan veranderen.Wie bied hulp ? In de programma monitor staan er geen balken maar wel in de scene gedeeltes.

Reacties

Bol schreef op 12.01.2021 om 10:10 uur

Hallo Hans,

Is dit alleen in previewscherm zichtbaar? Als dat zo is druk eens op F9

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hans45 schreef op 12.01.2021 om 10:13 uur

Goede morgen Rob.

Jazeker dit heb ik al diverse malen gedaan maar zonder resultaat

mi-bo schreef op 12.01.2021 om 10:31 uur

@hans45

Beste Hans,

MAGIX vdl MX is van 2012.

Is het een 4:3 project die U als 16:9 importeer per ongeluk.

de instellingen staan dan niet goed bij de vraag wat wilt U doen

Sc6

M.vr.gr

Michael

hans45 schreef op 12.01.2021 om 10:36 uur

Goede morgen Rob.

Jazeker dit heb ik al diverse malen gedaan maar zonder resultaat

hans45 schreef op 12.01.2021 om 10:39 uur

bedankt voor het bericht maar zou je wat specifieker kunnen zijn . Wat en hoe ! Waarschijnlijk is dit wel het geval geweest.Hoe kan ik dit herstellen cq veranderen.

mi-bo schreef op 12.01.2021 om 10:52 uur

@hans45

Beste Hans,

Het begin in MAGIX vdl is het belangrijkste.

Nieuw project aanmaken ( Ctrl +N )

dan gaat dit scherm open klik dan op opties en,

gaat dit scherm open hier kunnen de juiste instellingen worden aangegeven.

Zijn de instellingen verkeerd , kan zijn dat het project ook verkeerd wordt ingeladen

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 12.01.2021 om 10:59 uur

@hans45

Beste Hans,

een aanvulling als ik 16:9 heb aangegeven wat 4:3 moet zijn zie resultaat

met de vraag aanpassen of niet

hier als het is aangepast

Sc6

M.vr.gr

Michael

hans45 schreef op 12.01.2021 om 11:30 uur
Na diverse malen de geleverde DVD te hebben gede en geinstaleerd te hebben krijg ik de meeste rare beelden op mijn scherm.Het is een wir war van beelden op het scherm..

mi-bo schreef op 12.01.2021 om 12:06 uur

@hans45

Beste Hans,

kik eens naar Resolutie-presets

4:3 is het zo

16:9 is het zo

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 12.01.2021 om 12:27 uur

Beste,

Zet eens de instellingen op standaardwaarden!

mvg

Cees

mi-bo schreef op 12.01.2021 om 12:27 uur

@hans45

Beste Hans,

Nog wat oude opnamen gevonden, opgenomen 4:3 en omgezet naar en MOV MP4 bestand

dit zijn wel MOV bestanden van 4:3

of zijn de beelden met een zeer goedkope camera opgenomen met een eigen codex

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 12.01.2021 om 13:33 uur

Hallo Hans,

De gegeven afbeeldingen in de reeds gegeven antwoorden van @mi-bo komen niet uit VDL MX maar uit VDL 2013. Daarbij komt, dat uw probleem niet over het previewscherm gaat, maar over de storyboard afbeeldingen. U werkt niet in tijdlijnmodus, maar in storyboardmodus. Bij het exporteren en / of branden van uw filmproject, zou het, als goed is, geen last van de zwarte balken hebben. Maar u kunt altijd de raad van @Bise (Cees) uitproberen.

Groet, Rob

Gewijzigd i.v.m meer info en typefoutjes

Laatst gewijzigd door Bol op 12.01.2021, 13:36, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hans45 schreef op 12.01.2021 om 13:49 uur

Hallo Alle mede Magix gebruikers.

Iedereen die mij heeft bijgestaan hartelijk dank voor jullie suppoost. Ik heb zojuist van Magix en Volledige nieuwe versie geüpload gekregen waarnaar alle problemen zijn opgelost. Natuurlijk zal ik jullie aanbevelingen ter harte gaan nemen om deze problemen uit te weg gegaan.Nogmaal dank.

Hartelijke groet Hans 45

Bol schreef op 12.01.2021 om 14:06 uur

Hallo Hans,

Fijn dat je probleem is opgelost. Maar ik blijf toch nog met een vraag zitten. Hebt u nu VDL MX uit 2012 vervangen voor de nieuwste versie VDL 2021? Want VDL MX uit 2012 wordt nl. niet meer door Magix Duitsland ondersteund.

Ik verneem graag van je,

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.01.2021, 14:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.01.2021 om 14:45 uur

@hans45

Beste Hans.

Een goed bericht dat Uw probleem is opgelost na aankoop speciale Januari aanbieding van MAGIX 2013 ( MX )naar vdl 2021

en dat U gebruik heeft gemaakt van deze mooie aanbieding.

Heel veel montage plezier met het mooie MAGIX product vdl 2021.

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aangebracht door dat PNG er niet bij zat

Bol schreef op 12.01.2021 om 15:17 uur

@hans45

Hallo Hans,

Het vermoeden had ik al, dat u een advies hebt gekregen via dit forum om de nieuwste versie aan te schaffen. Overigens staat forum geheel los van Magix Support Duitsland. Wij, als moderators en forumleden doen dit allemaal op vrijwillige basis.

Ik wens u, als moderator heel veel succes met het samenstellen van uw projecten.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.01.2021, 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.01.2021 om 11:51 uur

@hans45

Hallo Hans,

Door persoonlijke omstandigheden kon ik u helaas niet het volledige antwoord geven. Vandaar, dat ik dit alsnog wilt doen, zodat ook andere forumleden hier wat aan kunnen hebben.

....Na een film te hebben geïmporteerd voor bewerking krijg ik balken boven en onder scene overzichten....

De zichtbare zwarte balken, die ziet als u via de storyboard-modus werkt is geen fout. Ik heb VDL MX, VDL 2016 en VDL 2021 met elkaar vergeleken. Dit zijn de resultaten

1, Video Deluxe MX (zwarte balken)

2. Video Deluxe 2016 (zwarte balken)

3. Video De Luxe 2021 (geen zwarte balken)

Met vriendelijk groeten,

Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2021, 11:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

hans45 schreef op 13.01.2021 om 12:11 uur

Hartelijk dank voor Uw bijdrage.Ik heb gisteren na contact met Magix een gratis upgrade gekregen van deze uitgave Videodeluxe MX met als resultaat dat ik geen balken boven en onder meer heb.Dank voor uw reactie

Bol schreef op 13.01.2021 om 12:32 uur

@hans45

Hallo Hans,

...na contact met Magix een gratis upgrade gekregen van deze uitgave Video deluxe MX...

U schrijft, dat u een gratis upgrade hebt gekregen van Magix. Als moderator / forumlid ben ik zeer benieuwd welke versie u van Magix gratis hebt gekregen. Vanaf VDL 2013 worden VDL programma's niet meer met MX is aangeduid, maar met VDL standaard, plus of Premium. Voor zover ik het nu kan beoordelen hebt u Video deluxe Plus versie 20.0.1.xx

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

hans45 schreef op 13.01.2021 om 13:00 uur

Hallo Rob. Dat is ook juist. Met deze versie kan ik goed mee vooruit en vooruit.. En het maakt mij niet uit welke versie dit is. Het programma is stabiel en werkt naar behoren.In iedergeval bedankt voor je intressen en hulp in deze. Groet Hans45

Bol schreef op 13.01.2021 om 13:10 uur

@hans45

Hallo Hans,

Het is nu voor mij, maar ook voor vele andere forumleden duidelijk geworden, dat uw probleem geen fout is / was in VDL MX versie. U hebt nu de laatste VDL 2021 plus aangeschaft en via online actualiseren geüpdatet tot de laatste versie. Ik wens u als moderator en als een fanatieke Magix gebruiker heel veel succes met het maken van uw filmprojecten.

Groet, Rob

Keep It Safe

PC -1-

PC -2-

hans45 schreef op 25.01.2021 om 10:28 uur

Beste Mede Magix gebruikers

Hartelijk dank voor Jullie mee willen denken en adviseren. Ik zelf ben al 18 jaar gebruiker van Magix maar bemerk dat met het klimmen van de jaren,75 jaren jong ik wat problemen ga krijgen met het kunnen begrijpen van de handleiding van Magix video de luxe MX .Ik zit met het volgende probleem. Zoals reeds jaren maak ik films met een HD videocamera die ik nadat ik ze heb bewerkt met Magix deze wil branden met altijd een succesvolle afloop. en goed .Nu loop ik tegen een probleem die niet te vinden is in de handleiding. Als ik de opdracht geef het project te branden ,met de juiste instellingen, krijg ik tot drie maal toe een bericht dat dit niet kan en het verder verloop, wordt afgebroken.Ik krijg daarna een in het duits gemelde resultaat waarom het branden niet kon .

Wie o wie kan mij nog volgen in dit relaas en heeft misschien de oplossing voor dit probleem.

Groet Hans

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 10:59 uur

@hans45

Beste Hans.

Uw oproep gelezen en gefeliciteerd met Uw mooie leeftijd.

Als het project op de tijdlijn staat, en U gaat naar bestand exporteren,en maak er een video als magix video van ( mxv )dan wordt er een mixdown van het project gemaakt (met alle evt fouten (bewust of on bewust )is dit gedaan zal het te vinden zijn met mxv erachter in de mediapool.

Nu steep U dit mxv bestand weer naar de tijdlijn en ga het geheel met uiteraard een mooie menu branden op een dvd/blu-ray.

Ik verneem van U op het Forum hoe het resultaat is.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.01.2021 om 11:17 uur

@hans45

Hallo Hans,

Gisteren kreeg ik, nadat ik mijn project voor de tweede keer wilde branden, dat het brandproces niet goed is verlopen. Ik vermoed, nadat u het voor een tweede keer wilde branden ook zo'n soort melding hebt gekregen. Dit probleem heb ik als volgt opgelost:

• ga naar: C:\Users\Gebruiker\Documents\MAGIX\Video deluxe Premium\Disc Images
  • verwijder alles wat er in deze map staat.
  • voordat u uw project opnieuw brand, moet u eerst het Encoder-instellingen resetten
  • Klik op Encoder-instellingen /reset / ok

Nadat ik dit had uitgevoerd verliep het brandproces probleemloos

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-