Zwart vlak voor deel titeleditor

JJ-Michielse schreef op 08.12.2020 om 16:45 uur

Video de Luxe 2021. Nieuwe laptop. Bij werken in het programma ontstaat er in de titeleditor (titelbewerking) met regelmaat rechts een zwart vlak waardoor de helft van de editor maar zichtbaar is. Zwarte vlak blijft bij verschuiven van de editor of vergroten. De onderste bewerkingssporen zijn wel volledig zichtbaar zonder zwart vlak. Programma al opnieuw geinstalleerd zonder effect. Verder geen problemen op dit gebied met de PC.

Reacties

mi-bo schreef op 08.12.2020 om 17:01 uur

@JJ-Michielse

Beste JJ,

Activeer wat op de tijdlijn staat en het probleem is opgelost.

niet geactiveerd title

wel geactiveerd

Sc6

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

Wijziging aangebracht i.v.m. PNG voorbeelden

JJ-Michielse schreef op 08.12.2020 om 17:27 uur

Bedankt voor je reactie Michael, maar mijn probleem was net wat anders. Zie bijgaande printscreen. Ik heb inmiddels een soort oplossing gevonden: als ik bij "effecten" de toepassing "glow" open, dan wordt het scherm rechts weer compleet zo ook in de titelbewerkingsmodus. Beetje vreemd dat ik dit zo moet oplossen maar bij gebrek aan een structurele oplossing kan ik weer aan de slag in ieder geval. Maar in ieder geval nogmaals dank voor je snelle reactie!

mi-bo schreef op 08.12.2020 om 17:38 uur

@JJ-Michielse

Beste JJ.

Dit is zeker vreemd.

Heeft U via hulp "extra inhoud installeren gedaan"

Heeft U nadat MAGIX vdl 2021 op se nieuwe pc is geïnstalleerd ook via online actualiseren de laatste nieuwe Download geupdate.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 08.12.2020 om 18:05 uur

@JJ-Michielse

Hallo J.J. Michielse,

Druk eens op "F9" om de mediapool te Resetten.

Als dit niet de oplossing blijkt te zijn, ga dan naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen op standaardwaarden terugzetten.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JJ-Michielse schreef op 09.12.2020 om 08:39 uur

Beste mi-bo en Bol bedankt voor jullie reacties. Extra inhoud installeren en online actualiseren had ik gedaan. Standaardwaarden terugzetten had ik ook al geprobeerd. Vanochtend na opstarten deed het probleem is opnieuw voor waarbij F9 helaas niet werkte. Mijn eerdere "noodoplossing" met "glow" werkte wel dus ik vrees dat dit helaas de uiteindelijke "oplossing" zal zijn.....

mi-bo schreef op 09.12.2020 om 08:54 uur

@JJ-Michielse

Beste JJ.

Het is en blijft vreemd,maar dat dit voor U de oplossing is,is het niet anders.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 09.12.2020 om 09:50 uur

@JJ-Michielse

Hallo J.J. Michielse

Wat u nog zou uit kunnen proberen is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Hiermee reset u de programma-instellingen incl. uw persoonlijke instellingen. Het INI bestand wordt automatisch weer aangemaakt wanneer u VDL opstart.

Als dit ook niet de oplossing is, op welke beeldresolutie staat uw grafische kaart?

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-