ZELF DE FOTO GROOTTE AAMPASSEN MET FOTOPROGRAMMA,

polam schreef op 11.08.2014 om 15:09 uur

Foto story de luxe 2014

ZELF DE FOTO GROOTTE AANPASSEN MET FOTOPROGRAMMA, zodat foto juist in tv scherm past

hoe bereken je afmeting tv en dan foto aanpassen zodat er geen half teksten of  hoofden te zien zijn

ik heb nu 3000 pixels op 2276 maar het klopt niet echt goed

Hartelijk dank

Reacties

RiViS schreef op 11.08.2014 om 17:18 uur

Hallo polam,

De meeste TV's hebben een beeldverhouding van 16:9 en als het een HD TV is dan is het scherm 1920x1080 pixels.

In je programma kun je aangeven dat de beeldverhouding 16:9 moet zijn en dan komt het wel goed.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 12.08.2014 om 13:03 uur

Beste Polam,

Een vulling op RiVis.

Zo doe ik het:

1. Start Fotostory op in 16:9

2. Sleep de foto's naar de tijdlijn

3. Selecteer alle foto's met Ctrl-A

4. Klik op tabblad Effecten

5. Klik op weergave & animatie

6. Klik op positie en grootte

7. Zet de zoom op 132 (alleen de liggende foto's worden nu beeldvullend)

8. Je kan dan met, slepen in het previewscherm, je foto's zo positioneren.

Staande foto's zou je met de grepen naar links en rechts kunnen slepen.

Succes,

Rob

Aanvulling 13:15

Wat ik heb beschreven doe ik altijd in VDL2014.  Ik heb foto deluxe geinstalleerd en wat bleek het kan nog eenvoudiger. Vink automatisch beeld vullend aan bij de start. 

polam schreef op 12.08.2014 om 16:29 uur

Hartelijk dank, ga het uit proberen

polam schreef op 28.08.2014 om 10:14 uur

Goede morgen

Ik heb veel uitgeprobeerd maar de afmetingen kloppen niet voor de foto's waar ik zelf  titels en tekste schrjif , ik doe dat  in adobe elements

Soms kun je ze lezen soms de helf maar  het is heel vervelend  mijn tv is  90 cm /50 cm wie kan mij helpen de juiste grote pixels te bereken,  de foto's zonder tekst passen natuurlijk, maar waar ik opschrifen boven of onder plaats gaat het mis

Hartelijk dank

mi-bo schreef op 28.08.2014 om 12:03 uur

Beste Polam,
een aan vulling op RiViS en Robvroe1. waarom gebruikt U Adobe Elements, gezien in Foto op Cd & DVD 2014 plus via Shift + Y alles aanwezig is.
en als U het programma opstart automatisch beeldvullend uitvullen  uit vinken, en als U tekst invoer dan staat het voor de Tv goed en wilt U het beeld groter maken dan kan dat via Shift +A, en als u het weer in normale positie wilt zetten via ongedaan maken en effect wijzigen
succes
Michael

polam schreef op 30.08.2014 om 12:41 uur

Goede middag

Ben nog altijd aan het proberen mijn ganse foto's op TV te zien, beeld vullend,  ja dan passen ze altijd maar met verlies van een fotogedeelte je ziet niet je ganse foto , mijn teksten staan reeds op de foto, de teksten zijn te lang om het met magix te doen. Ik heb ook 1920x1080 pixels geprobeed maar ook niet juist mijn TV is 90 op 50 cm.

Bedankt

mi-bo schreef op 30.08.2014 om 12:47 uur

hoi Polam,

we hebben al eerder contact met elkaar gehad, het moet toch niet zo moeilijk zijn, je heb mijn telefoonnummer heb je mijn antwoord ook uitgeprobeerd,

gr 

michael