windows 10 pro

jogtx schreef op 17.01.2022 om 10:37 uur

Hallo ik heb een nieuwe pc gekocht. hierop staat Windows 10 versie 21H1. Op mijn vorige pc staat Windows 10 versie 20H2. Wanneer ik de Magix prox13 de update doe van 190121 naar 1901133 loopt de pc constant vast. Nadat ik de Magix prox 13, installatie verwijderde en opnieuw installeer zonder de de update loopt hij niet meer vast. Op de oudere pc met Windows 10 versie 20H2 werkt de laatste update:1901133 wel. Ik overweeg om Windows 11 te instaleren maar twijfel hierover.

Ik ben niet echt blij met het vernieuwd effect positie en grootte. Ik begrijp niet waarvoor de middelste rode tool dient!

Reacties

mi-bo schreef op 17.01.2022 om 11:15 uur

@jogtx

Beste,

een reactie op Uw vraag " Ik ben niet echt blij met het vernieuwd effect positie en grootte. Ik begrijp niet waarvoor de middelste rode tool dient!"

hier een klein voor beeld je het staat hier gecentraliseerd

Ga een inzoom punt op zoeken, door bv breedte met de muis te activeren , kan naar beneden( inzoomen) of naar boven ( uitzoomen )getrokken worden.

en optie inzoomen ziet U hier

Benno heeft een mooie uitleg hierover gegeven ( vraag - antwoord ) wel in het Duits

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7518838/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 17.01.2022 om 11:46 uur

@jogtx

Hallo Joris,

Allereerst wil ik u bedanken, dat u een eigen topic hebt aangemaakt.

...Wanneer ik de Magix prox13 de update doe van 190121 naar 1901133 loopt de pc constant vast.....

Gebruikt u toevallig de Grote Symbolen in de mediapool. Als dat zo is, zet deze dan eens op "Lijst". De thumbnails worden niet goed weergegeven. Dit is een bug in de verse 19.0.1.133. In een volgende patch / update wordt dit gerepareerd.

Persoonlijk, zou ik nog even wachten om Windows 10 te upgraden naar Windows 11, daar de Magix programma's nog niet grondig getest zijn onder Windows 11. Daarbij komt nog, dat Windows 10 tot oktober 2025 wordt ondersteund.

Wat betreft het vernieuwde effect positie/grootte dit is even wennen, maar als u er eenmaal mee overweg kan, ik wilt u niet meer terug naar de oude situatie.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2022, 11:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 18.01.2022 om 12:11 uur

Dus op mijn oudere pc's werkt de laatste update 1901133 wel en met mijn de nieuwe pc niet en loopt constant vast!

Bol schreef op 18.01.2022 om 12:26 uur

@jogtx,

Hallo Joris,

Wat zijn de specificaties van uw nieuwe PC.

Met vriendelijke groet,

Rob

Aanvulling 18-01-2022 om 12:52uur

U kunt uw PC geven opvragen via: Speccy (freeware) en dan een afbeelding uploaden. Klik hiervoor op

Laatst gewijzigd door Bol op 18.01.2022, 12:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 18.01.2022 om 14:54 uur

Michael, hierbij de gegevens van de componenten van mijn configuratie.

voedingen & batterijen Antec EA750G PRO 750W 80PLUS GOLD Semi modul 1 BLU-RAY WRITER HITACHI-LG SUPER MULTI BLU-RAY WRITER 1 CPU INTEL 12* 1 GENERATIE 1700 PINS INTEL CORE I9-12900K PROCESSOR 30 MB SMART CACHE BOX MotherBoard Intel / 1700 GIGABYTE Z690 UD DDR4 (REV. 1.0) INTEL Z690 LGA 1700 1 ATX Coolers Thermaltake TT TOUGHAIR 510 CPU Air Cooler cpu-koeler 1 Cases be quiet! PURE BASE 600 tower-behuizing 1 Solid state disks SAMSUNG 980 PRO M.2 1000 GB PCI EXPRESS 4.0 V-NAND 1 MLC NVME Solid state disks SAMSUNG 980 PRO M.2 500 GB PCI EXPRESS 4.0 V-NAND MLC 1 NVME memory DDR4 32GB 3200MHz DDR4 CL16 DIMM (Kit of 2) 1Gx8 1 Software - Besturingssystemen MICROSOFT Windows Pro 10 64-bit NL DVD OEM 1 speciaal DeLOCK FireWire PCIe Card, 1xA+2xB Port controller 1 VGA PCX / PCI-E GIGABYTE GeForce GTX 1660 Ti OC 6G grafische kaart 1

groetjes Joris

Bol schreef op 18.01.2022 om 15:03 uur

@jogtx,

Hallo Joris,

Ik neem aan dat het bovenstaand antwoord aan mij gericht (Rob).

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 18.01.2022 om 16:02 uur

Oh ja natuurlijk Rob , jullie zijn met 2 waarmee ik chatte.

grt Joris

Bol schreef op 19.01.2022 om 18:16 uur

@jogtx

Hallo Joris,

Ik had al zo'n vermoeden, dat u op uw reactie op mijn vraagstelling was gericht. Maar er kunnen altijd verschillen moderators en / of forumleden reageren op uw topic.

Uw systeem is ruimvoldoende om met Video Pro X13 te werken. Misschien dat de Patch / Update die vandaag is uitgekomen voor u de oplossing is.

Zie: Patches voor Video Deluxe 2022, Video Pro X13 en Photostory Deluxe 2022

Als de Patch voor u niet de oplossing is, dan adviseer ik u om Video Pro X13 nog een keertje te verwijderen en opnieuw te installeren. Voor het verwijderen doe dit dan zoals Magix Duitsland aangeeft in: Video Pro X opnieuw installeren.

Vergeet niet om ook deze mappen te verwijderen:

  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X13
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X13

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2022, 18:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 19.01.2022 om 21:38 uur

Hallo Rob.

ik heb nu de update uitgevoerd. het blijkt precies opgelost te zijn. Ook het effect grootte/positie werkt. duidelijk beter. even een opmerking hieromtrent. Een grote ergernis is van de baan.

Bedankt. hiervoor. Enkel nog even dit: om naar de keyframes te navigeren via de pijltoetsen onderaan het effecten tool, gaat niet. Je moet werkelijk minutieus met de muis erop klikken om deze te kunnen bewerken!

nogmaals dank, maar toch zou het beter zijn voor het Mgix imago, deze bugs te vermijden.

Joris

Bol schreef op 19.01.2022 om 23:37 uur

@jogtx

Hallo Joris,

Het doe mij deugd om te lezen en te vernemen, dat door te updaten naar de laatste versie uw probleem is opgelost. Nu nog: Enkel nog even dit: om naar de keyframes te navigeren via de pijltoetsen onderaan het effecten tool, gaat niet.

Volgens mij bedoelt u dit:

  • activeer filmfragment
  • ga naar effecten - Grootte / Positie / Rotatie
  • klik op Effect toepassen
  • plaats de eerste keyframe
  • u kunt nu met de pijltjestoetsen de afspeelmarker heel nauwkeurig verplaatsen en daarna weer een keyframe plaatsen

Even snel een filmpje voor u gemaakt.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 20.01.2022 om 08:12 uur

Bedankt Rob. Ok dat weet ik, maar indien je de keyframes achteraf wenst te verplaatsen, gebruikte ik de pijltjes om ernaar toe te navigeren en ze kleurden dan blauw. met de muisknop kan je ze dan verplaatsen of desgewenst het effect wijzigen. Waarvoor dienen anders deze pijltjes?

met groet, Joris.

mi-bo schreef op 20.01.2022 om 11:24 uur

@jogtx

Beste Joris,

Misschien heeft U iets aan deze promo van Benno

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7518838/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.01.2022 om 11:30 uur

@jogtx

Hallo Joris,

Als u de deze pijtjes bedoelt, hier kunt u van de ene keyframe naar de andere springen.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 20.01.2022 om 13:17 uur

Ja die bedoel ik inderdaad. Maar bij gebruik van de pijltoets om ernaar toe te springen, moet het keyframe blauw oplichten en kan het effect op die plaats bewerkt worden. in Prox 12 gebeurde dit ook automatisch . In prox 13 moet je erna nog met de muis het keyframe manueel zoeken, hetgeen niet gemakkelijk, is om het exacte punt aan te kunnen klikken tot het blauw oplicht. Ook niet wanneer de clip met de+/- uitgerekt/vergroot wordt.

grt Joris

jogtx schreef op 24.01.2022 om 17:08 uur

Bol, na de update van donderdag 20/1/2022 het programma blijkt dat ook dit effect werkt zoals het moet werken. het navigeren en bewerken in de key-frames is nu ook in orde. eind goed al goed. mgr Joris

Bol schreef op 24.01.2022 om 18:44 uur

@jogtx

Hallo Joris,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat u probleem met de laatste update is opgelost. Bij mij werkt het ook weer, zoals u het wilde zien. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van uw films

Met vriendelijke groet , Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 07.04.2022 om 20:32 uur

Hallo, betreft New blu title deco pro 6.

Hoe kan je de tijdsduur van een tittel verlengen in de tijdlijn? standaard staat die op +/- 2 sec.

Bol schreef op 07.04.2022 om 23:58 uur

@jogtx

Hallo Joris,

  • Open Titler Pro
  • zet de tijdsduur bij Titler op de gewenste tijdsduur

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 11.04.2022 om 21:54 uur

Bedankt Rob. gevonden.

Bol schreef op 11.04.2022 om 22:06 uur

@jogtx,

Hallo Joris,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-