welk bestandsformaat is nodig?

effect schreef op 02.05.2014 om 17:14 uur

Bij het maken van een film in Magix Video deluxe 2006 Plus kan ik wel de JPEG-fotos invoeren, maar ik zou ook graag een filmpje invoegen. Deze heeft de extensie .MOV en is gemaakt met een Canon-camera. Deze extensie wordt niet geaccepteerd door Magix. Graag verneem ik van u hoe ik dit filmpje wel in kan voegen.

Mijn besturingssysteem is Windows 7.

Bij voorbaat hartelijk dank, Liesbeth Gankema

 

Reacties

RiViS schreef op 02.05.2014 om 18:08 uur

Dit 8 jaar oude programma zal ws niet overweg kunnen met .mov bestanden. Ik kan dat niet checken want heb deze programma's niet meer actief. Je zou even in Help kunnen kijken welke bestanden wel geaccepteerd worden, dat staat meestal ergens onder Inleiding/ Prestaties/ import-export of zo iets.

Daarna kun je proberen het mov bestand te converteren naar een geschikt formaat. Zoek even op Internet naar een (gratis) video converter.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 03.05.2014 om 10:30 uur

Hallo Liesbeth,

IK heb deze vragen al meerdere malen beantwoordt. Alleen weet ik niet of dit ook bij VDL 2006 mogelijk is. Je zou het kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis.

http://www.magix.info/nl/waarom-kan-ik-een-.mov-bestand-aplle-4s-niet.knowledge.1087543.html

Met vriendelijke groet,

Rob