Ik heb mijn film geupload in Magix video deluxe 2014. Echter heb ik geen geluid wel beeld. Ook inmiddels oude bewerkte films geven geen geluid, voorheen wel. Mijn geluid van de computer is goed, getest met spotify.
Hebt u toevallig VDL 2014 opnieuw geïnstalleerd op uw PC? Als dat zo is, dan kan het zijn dat uw mts of m2ts bestanden niet meer door VDL 2014 worden ondersteund.
Na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X hebt Magix het volgende hebt verwijderd:
verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"
U zou deze bestanden eerst met b.v. Handbrake (freeware) converteren. Te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/
Ik ben me niet bewust van dat ik iets heb geupdate of verwijderd, maar de laatste film was van september 2020, dus wellicht gaan de update's automatisch.
Begrijp ik het goed dat ik de download moet uitvoeren en dan is het opgelost?
Voor VDL 2014 wordt al jaren geen updates / patch meer uitgebracht. U hebt niets bewust of onbewust verwijderd, maar Magix wel. Ik denk, dat een herinstallatie onder Windows 10 uw probleem niet oplost. U zou het altijd kunnen proberen, maar het is wel op eigen risico.