Weergavemarker

gerrit-koelewijn schreef op 05.11.2020 om 22:50 uur

Video deluxe in tijdlijnmodus. In de vorige versie van video de luxe liep de weergavefunctie door tot deze werd gestopt door bv. op het vierkant te klikken. Nu gebruik ik versie 2021 en stopt de weergavemarker automatisch na ruim 1 seconde. Klik ik vervolgens weer op het vierkant, dan springt de verticale lijn weer terug naar het begin.
Ik zou willen dat de verticale lijn weer doorloopt tot ik deze stop zet. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Welke instelling zie ik over het hoofd?

Groeten,
Gerrit.

Reacties

mi-bo schreef op 05.11.2020 om 22:58 uur

@gerrit-koelewijn

Beste Gerrit..

Toets de Y toets in dan weergave zet een vinkje bij spatiebalk stopt op actuele afspeel positie.

En Uw vraag is beantwoord

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 05.11.2020 om 22:59 uur

Hallo Gerrit,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

U kunt dit probleem oplossen, door te gaan naar de programma-instellingen en dan op het tabblad weergave een vinkje te zetten bij spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Aanvulling op 05-11-2020 om 23.55uur

Wat bedoeld u met: "Nu gebruik ik versie 2021 en stopt de weergavemarker automatisch na ruim 1 seconde." 

Laatst gewijzigd door Bol op 05.11.2020, 23:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerrit-koelewijn schreef op 06.11.2020 om 09:06 uur

Beste moderatoren,

Ik ben onder de indruk van jullie snelle reactie. Helaas biedt jullie suggestie geen oplossing. Wat ik ook doe, het vinkje op de betreffende plek plaatsen of verwijderen. De weergave stopt na ruim een seconde, waarna ik opnieuw op weergave moet klikken dan gaat hij weer ruim een seconde verder. Zou dit een bug kunnen zijn?

Groeten,

Gerrit.

mi-bo schreef op 06.11.2020 om 09:09 uur

@gerrit-koelewijn

Beste Gerit.

Dit is absoluut geen Bug.

Heeft U het mooie MAGIX product wel volledig geïnstalleerd.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 06.11.2020 om 09:16 uur

Hallo Gerrit,

u kunt twee dingen uitproberen:

• ga naar: Bestand / instellingen / programma instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Of

• Verwijder het videodeluxe.ini bestand. Het kan zijn dat deze corrupt is geworden. Na verwijdering wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt. Let op!! alle programma instellingen incl. persoonlijk instellingen worden hier door gereset.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.11.2020, 09:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.11.2020 om 11:16 uur

@gerrit-koelewijn

Beste Gerrit.

Heeft U de optie J.K.L al geprobeerd.

J is voor achteruit spelen

K is voor stoppen.

L is vooruit spelen.

M.a.w. als er één project wordt afgespeeld en klik op de K toets zal het stoppen en de afspeelmarker zal daar ook blijven staan.

Sc6

M.vr.gr

Michael

gerrit-koelewijn schreef op 06.11.2020 om 11:32 uur

Bedankt.

Het ini bestand is verwijderd en het programma is opgestart.
Nog steeds stopt de oranje lijn wanneer ik op weergave klik na ruim 1 seconde.
J en K werken zoals door u aangegeven. Als ik vanaf het begin van de tijdlijn L gebruik stopt deze na ruim 1 seconde, wanneer ik vanaf daar verder ga, start de weergave en stopt deze niet meer, maar het is wel een licht versnelde weergave.
Dit laatste is wel een verbetering dus, maar nog niet zoals ik graag zou willen.

Groeten, Gerrit.

gerrit-koelewijn schreef op 06.11.2020 om 11:48 uur

@gerrit-koelewijn

Beste Gerit.

Dit is absoluut geen Bug.

Heeft U het mooie MAGIX product wel volledig geïnstalleerd.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Voor zover ik weet is het programma volledig geïnstalleerd. Heeft u wellicht een specifieke tip?

Groeten, Gerrit.

Bol schreef op 06.11.2020 om 11:53 uur

Hallo Gerrit,

Hebt u dit ook, als een geheel nieuw MVP-projectbestand aanmaakt? Als uw probleem alleen in het onderhanden zijnde MVP-projectbestand voordoet, dan zal uw MVP-projectbestand weleens corrupt kunnen zijn. Ik verneem het wel van u.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.11.2020, 11:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.11.2020 om 11:58 uur

@gerrit-koelewijn

Beste Gerrit,

Dank voor Uw Feedback

De K is voor stoppen,

De J voor achteruit spelen, als dit meerdere keren wordt in geklikt zal het sneller achteruit spelen.

Dit zelfde geld voor L vooruit meerdere keren aanklikken vooruit spelen.

volledig geinstalleerd dit is wel nodig als U via bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarde hyeeft gedaan..

Sc6

Michael

gerrit-koelewijn schreef op 06.11.2020 om 12:43 uur

Hallo Gerrit,

Hebt u dit ook, als een geheel nieuw MVP-projectbestand aanmaakt? Als uw probleem alleen in het onderhanden zijnde MVP-projectbestand voordoet, dan zal uw MVP-projectbestand weleens corrupt kunnen zijn. Ik verneem het wel van u.

Groet, Rob

Hallo Rob,

Ik heb een nieuw mpv bestand gemaakt. Ook nu stopt de oranje lijn na een seconde. Zo langzamerhand groeit het idee het programma te deinstalleren en opnieuw te installeren.

Groeten, Gerrit.

Bol schreef op 06.11.2020 om 14:15 uur

Hallo Gerrit,

Wanneer ik zo'n hardnekkig probleem heb, dan installeer ik ook VDL opnieuw. Lees wat Magix Support voor advies geeft om opnieuw installeren. https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

gerrit-koelewijn schreef op 06.11.2020 om 18:45 uur

Beste helpers,

Ik heb zoals gezegd de zaak opnieuw geïnstalleerd en het werkt nu goed.

Bedankt voor jullie hulp en tot de volgende keer, met een andere vraag.

Vriendelijke groeten,

Gerrit Koelewijn.

Bol schreef op 06.11.2020 om 19:24 uur

Hallo Gerrit,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u VDL 2021 opnieuw geïnstalleerd hebt, alles weer naar behoren werkt.

Succes👍👍👍 met het maken van uw films

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.11.2020, 19:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-