Websitemaker

gany schreef op 03.08.2017 om 19:29 uur

Hallo Forum,

Ik wil graag weten waarom de Websitemaker niet meer in beeld is. Wordt het programma afgebouwd? Ik gebruik het programma tot volle tevredenheid bijna elke dag ofschoon mijn website www.gany.nl (om destijds uitgelegde technische redenen) in de cloud van KPN staat. Als de Magix Websitemaker (t.z.t.) verdwijnt, ben ik dan mijn totale website kwijt?

Staat mijn fameuze Magix Websitemaker inderdaad op het punt te verdwijnen? Zo ja, hoe verhuis ik alles zonder noemenswaardige moeite naar bijvoorbeeld website design-software van KPN? (Ik wil onder geen voorwaarde de roemruchte Xara Web Designer installeren want daar heb ik heel veel klachten over gelezen.)

Mijn hele website staat, naar ik aanneem, als een volledig html -bestand bij Magix opgeslagen dus in principe zou de overdracht naar andere ontwikkelsoftware een fluitje van een cent moeten zijn. Iedere website-software werkt immers met hetzelfde systeem. Maar waar kan ik dat bestand vinden? Ik krijg uitsluitend een code te zien waarmee KPN mijn website via Magix kan downloaden en publiceren. Nochtans niks mis mee, maar ik wil graag een specificatie van mijn bij Magix gemaakte website downloaden voordat Magix met de Websitemaker stopt zodat ik alle data kan uploaden naar een andere provider. Helemaal opnieuw beginnen is namelijk een geweldige schadepost. Magix denkt daar kennelijk heel lichtvaardig over, maar ik niet.

Vooralsnog wil ik graag weten of Magix daadwerkelijk van plan is met de Websitemaker te stoppen. Zo nee, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Zo ja, dan is het tijd voor alarmfase rood...

Groet,

Gany

Reacties

mi-bo schreef op 03.08.2017 om 23:56 uur

Hallo Gany.

Hoe bedoelt U MAGIX Websitemaker niet meer in beeld kijk even naar deze link.

http://www.magix-online.com/nl/homepage-maken.2892.html

Gr

Michael

 

gany schreef op 04.08.2017 om 12:36 uur

Dank Michael. Dat stelt gerust. Ik zou mijn Magix Websitemaker DL niet graag verliezen. Er zit alles in wat ik nodig heb en alles werkt altijd perfect. Ik was bang dat Magix binnenkort uitsluitend de Xara Webdesigner zou gaan ondersteunen. Sorry voor het misverstand.

Groet,

Gany

mi-bo schreef op 04.08.2017 om 13:04 uur

Hallo Gany,

graag gedaan,

en veel succes met Uw mooie Website gemaakt met MAGIX Website Maker

gr

Michael