website van host importeren

henkj.-schouten schreef op 29.09.2019 om 16:55 uur

Webdesigner premium 15, host: Hosting2Go.nl, website: Rotterdamseartiestenclub.nl, Dell E 6520, 16 GB, 500GB SSD, Windows 10

Hallo,

Ik ben webmaster voor de Rotterdamse Artiesten Club en verzorg daar bovenstaande website. Ik heb na een HD crash een nieuwe HD in mijn computer geplaatst, nadat ik een backup had gemaakt van de HD op een externe HD. Daarna Webdesigner opnieuw geïnstalleerd. Door een ander oorzaak was het niet meer mogelijk om de backup terug te zetten. Ik kan wel individueel bij de bestanden maar een backup van de website staat daar niet op. Ik heb de website opgevraagd bij de host en via Filezilla de files weer op mijn computer gekregen. Ik krijg echter de website niet in webdesigner want bij openen of recent openen is er niets te zien want er staat natuurlijk geen backup op de HD. Ook bij importeren werkt het niet. Bij de files van host zie ik wel httpdocs met daarin de map index_htm_files maar als die open krijg alleen de files van de inhoud te zien. Wat moet ik doen om de website weer binnen webdesigner te krijgen zodat ik er weer aan kan werken? Dank voor de medewerking en een prettige dag.

GRtz. Henk J. Schouten

Reacties

mi-bo schreef op 29.09.2019 om 18:58 uur

@henkj.-schouten

Beste Henk.

Dit is geen goed bericht,ik kan U geen advies geven daar ik nooit met Filezilla heb gewerkt maar @BeRo

zal U zeker een goed advies kunnen geven.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

BeRo schreef op 29.09.2019 om 23:36 uur

Hi, Henk.

Bedankt voor je PN....

Als je het originele projectbestand "projektname.web" niet meer kunt vinden, moet je de site opnieuw opbouwen.
Uiteraard kunt u alle objecten van de gedownloade pagina's kopiëren en toevoegen aan de nieuwe site. Bijvoorbeeld foto's, grafieken, teksten, enz. Maar je moet de paginastructuur in ieder geval handmatig herontwerpen.
Zonder het originele projectbestand is er helaas geen mogelijkheid om de afgewerkte site te bewerken.

je schrijft:

[...] Ik kan wel individueel bij de bestanden [...]

Als dit het geval is, dan moet je ook het projectbestand weer kunnen vinden.
Back-ups van de projectbestanden worden standaard door WebDesigner gemaakt in de volgende directory:

C:\Users\Username\AppData\Local\Xara\MagixWebDesignerPremium\15\Backups

Daar zou je kopieën van je site moeten vinden die je direct in het WD kunt bewerken.

Als alternatief kan je de "oude" harde schijf doorzoeken met de windows verkenner (of een andere bestandsbeheerder). Het zoekwoord moet *.web zijn. Met deze methode zal je zeker alle projectbestanden vinden, ongeacht waar ze zich op de harde schijf bevinden.

Ik zal mijn vingers gekruist houden voor je om dit te laten werken. 😉

Veel succes 👍

Laatst gewijzigd door BeRo op 30.09.2019, 00:00, in totaal 2 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 30.09.2019 om 03:14 uur

Hallo BeRo,

Dank voor je snelle antwoord. Zoals gemeld heb ik een backup met Backup van Windows gemaakt van de HD op een externe HD van Lacie van 250 GB. Toen ik de backup terug wilde zetten op de nieuwe SSD was er iets met de voeding (pennetje afgebroken) zodat dat niet meer werkte. Ik heb de externe HD gedemonteerd en de IDE HD van Western Digital eruit gehaald en in een andere computer gezet; een AMD die nog draait op XP. De oude HD uit de computer is een SATA en past niet in die oude computer. Het backup bestand is 67,7 GB en nadat ik een aantal files had verwijderd geprobeerd deze op een 64 GB Micro SD te kopiëren. Dat is niet gelukt. Daarna nog met een 128 GB USB Stick maar deze werd niet herkend door XP. Waarschijnlijk te groot. Bovendien vertoont de XP computer ook een storing. Elke keer als ik de computer wil starten geeft die lange piepjes. Wat er precies aan de hand is heb ik nog niet kunnen ontdekken maar ik kan het oplossen door de backup batterij te lichten, door de jumper te verplaatsen en daarna terug te zetten waardoor de BIOS wordt gereset. Maar als ik de computer afsluit en daarna weer wil opstarten begint de ellende opnieuw. Ik heb nu een ander oplossing bedacht en een dockingstation voor IDE en SATA HD's besteld voor zowel 3,5" als 2,5" waar ik de oude HD's in kan zetten en dan via USB op de notebook kan zetten en uitlezen. Ik moet nog even geduld hebben want ik heb hem in China besteld en zal over een week worden geleverd. Inmiddels zal ik volgens jouw aanwijzing ook nog eerst op de backup HD die webbestanden te vinden maar volgens mij zijn die niet bij de backup gekopiëerd want de programma's worden bij een backup niet gekopiëerd dus ook niet de bijbehorende backups. Sorry voor het lange verhaal maar daardoor is het wat duidelijker. Het is inmiddels 3 uur dus ik ga slapen. Grtz. Henk

henkj.-schouten schreef op 30.09.2019 om 10:44 uur

Hallo BeRo,

Hoe kan ik het item naar het forum migreren?

Bol schreef op 30.09.2019 om 11:27 uur

Hallo Henk,

Je schrijft: "Bovendien vertoont de XP computer ook een storing. Elke keer als ik de computer wil starten geeft die lange piepjes". Misschien heb je hier wat aan: https://www.computerhope.com/beep.htm

Meestal duidt het erop dat cmos batterij van het moederbord leeg is. Bij mij kon ik met de F1 toets de PC alsnog door laten opstarten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BeRo schreef op 30.09.2019 om 11:36 uur

Hi, Henk.

[...] Hoe kan ik het item naar het forum migreren?

Afhankelijk van wat je in het forum wilt posten, vind je hier verschillende pictogrammen met de juiste functies.

Terug naar je backup probleem:

Standaard slaat het Windows-back-upprogramma ten minste de bestanden van alle Windows-gebruikersmappen op en maakt een volledig systeembeeld van de partities die nodig zijn om uw pc op te starten.

Je zou dus ook de WebDesigner-back-ups moeten hebben, die door WD in de gebruikersmappen worden aangemaakt.

Dus laten we afwachten hoe snel "de Chinezen" leveren. Ik ben er zeker van dat je dan teruggaat naar je originele projectdossiers... 👍

Laatst gewijzigd door BeRo op 30.09.2019, 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 30.09.2019 om 13:47 uur

Hallo BeRo,

Dank voor je antwoord. Wat de XP PC betreft heb ik dat batterijtje al vervangen maar hij blijft die piepjes geven. Volgens internet duidt dit op een probleem met het keyboard of met het geheugen. Heb ik dus allemaal gecontroleerd maar het is nog niet opgelost. Hij geeft inderdaad een fout in de CMOS aan en ik kan opstarten met F1, maar pas als ik het batterijtje heb gelicht en d.m.v. de jumper de BIOS heb gereset.

Over migratie naar het forum: Kan ik hetgeen we hebben gecommuniceerd met knippen en plakken naar een item op het forum zetten want om alles overnieuw te doen lijkt me overbodig.

Over het backup probleem: Ik heb op de backup HD laten zoeken naar .web bestanden en hij heeft 13 bestanden gevonden: H: Filehistory\Admin\DellNB\Data\C\Users\Admin\Documents\RACwebsite. Het zijn volgens de computer Office Data Files (.web) maar die kan ik niet openen.

Ik ga nog kijken of ik de (oude HD) in de XP computer kan plaatsen maar volgens mij gaat dat niet want dat is een SATA en die kan niet op die computer. Dus toch maar wachten op de Chinezen.

Ik zou de oude HD weer in mijn notebook kunnen plaatsen maar dat lijkt me ook riskant dus dat is eventueel de laatste optie. Wat een toestanden hè. Grtz. Henk

BeRo schreef op 30.09.2019 om 15:20 uur

[...] Kan ik hetgeen we hebben gecommuniceerd met knippen en plakken naar een item op het forum zetten [...]

Ja, dat is mogelijk als het oorspronkelijk een tekst was.
Andere inhoud (foto's, grafieken, enz.) kan alleen als grafisch bestand worden ingevoegd.
Om dit te doen, sla je het grafisch bestand lokaal op en voeg je het in met behulp van het icoontje.

[...] hij heeft 13 bestanden gevonden [...] Het zijn volgens de computer Office Data Files (.web) maar die kan ik niet openen. [...]

De gevonden bestanden zijn niet echt Office-bestanden. Dit zijn de Magix WebDesigner projectbestanden die je zoekt. Om ze te openen kan je alleen de WebDesigner gebruiken.
Kopieer de bestanden naar jouw huidige werkende PC en open ze daar met WebDesigner.
Met een beetje geluk is jouw backup probleem dan opgelost. 😊

Veel succes 👍

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 30.09.2019 om 16:59 uur

Ik heb en bestand ingeladen WD en de site is tevoorschijn gekomen, weliswaar zijn de tekstbestanden deels verdwenen maar dat licht misschien aan het gebruikte lettertype. Ik ga nog even een andere file proberen maar volgens mij is het probleem grotendeels opgelost, althans voorlopig. Alle bestanden hebben naast de normale aanduiding ook een backup aanduiding die mogelijk niet wordt herkend of storing geeft. Dank zover. Grtz. Henk

BeRo schreef op 30.09.2019 om 17:13 uur

[...] volgens mij is het probleem grotendeels opgelost, althans voorlopig. [...]

Gefeliciteerd. Gefeliciteerd. Gefeliciteerd. 👏👏👏
Toen trokken we "de koe van het ijs" (zeggen ze het ook zo in NL?). 😀

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 07.11.2019 om 02:32 uur

Hallo ReRo,

Graag je aandacht voor het volgende: Zoals eerder gemeld heb ik MWD opnieuw geïnstalleerd op de nieuwe SSD en de pagina's aan kunnen passen. Nu moet ik alles nog publiceren maar daar zit het probleem. Ik geef aan dat ik via een andere host wil publiceren en heb daarvoor de volgende gegevens:

inloglink: https://server84.hosting2go.nl:8843; FTP en Mailserver: server84.hosting2go.nl; FTP inlognaam *****,FTP wachtwoord******.

Ik heb als FTP server ingevuld: server84.hosting2go.nl, melding URL website onbekend, optionele submap niet ingevuld, dan publiceren.

Document wordt geconverteerd voor export, melding: index_htm_files/0.gif aan het uploaden.

Melding: FTP fout: remote file not found

Iets doe ik fout maar wat? Graag je commentaar en mogelijke oplossing. Groeten, Henk

 

BeRo schreef op 07.11.2019 om 11:35 uur

[...] Iets doe ik fout maar wat? [...]

De oplossing voor het probleem is eenvoudig

De subdirectory "httpdocs" moet worden ingevoerd. Daarna werkt het uploaden zonder problemen. 😇

Belangrijk!
Jouw wachtwoord is openbaar. Het is een groot veiligheidsrisico!
Het FTP-wachtwoord moet onmiddellijk op de webserver worden gewijzigd!

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 07.11.2019 om 16:38 uur

Hallo BeRo,

Dank voor je antwoord en je oplossing. Alles werkt. Ik moet alleen de filmpjes herpositioneren. Wat betreft dat wachtwoord dat heb ik in mijn bericht aan jou verwijderd zoals je ziet. Om een ander wachtwoord in te stellen is problematisch want de hostingwebsite staat nog steeds op de naam van de vorige webmaster die 2 jaar geleden is overleden maar daar wordt aan gewerkt. Nogmaals dank voor de oplossing. Grtz. Henk