Website Maker Flash Probleem (geen ondersteuning mobiel/tablet/apple/android)

richard-rodermond schreef op 13.09.2013 om 14:00 uur

Beste Magix,

Ik heb de laatste jaren met Website Maker zo'n 13 websites gebouwd en online staan. Ook de bijbehorende domeinnamen aangekocht en de hosting via magix lopen of bij jullie ondergebracht. Het blijkt dat mijn websites niet te zien zijn op mobiele apparaten, zoals telefoons of tablets, mac computers, apple of android het maakt niet uit. Alleen normale pc's met windows geven de sites goed weer. 

De magix websites worden gemaakt in flash maar dit wordt nu nergens meer ondersteund. Adobe heeft flash ingetrokken en brengt ook geen nieuwe versie's meer uit. Dit is een probleem want mijn websites moeten nu en in de toekomst wel toegangelijk en zichtbaar blijven. Ik heb de websites gebouwd voor zakelijke doeleinden. Gaat magix zelf alles omzetten in html5? (het vernieuwde flash). Of komt er een upgrade van het programma? U begrijpt dat ik blij ben met uw diensten en trouwe klant ben maar de diensten uiteraard alleen zin hebben als ze up to date blijven of worden aangepast. Ik hoor graag uw antwoord op mijn vraag. 

Vriendelijke groet, Richard Rodermond
 

Reacties

RiViS schreef op 13.09.2013 om 14:35 uur

Hallo Richard,

Op deze site (magix.info) helpen amateurs elkaar om problemen met het gebruik van de Magix software op te lossen. Omdat jouw vraag duidelijk gericht is aan Magix als leverancier, stel ik voor dat je hem plaatst op Magix Support, bv hier:

https://support2.magix.com/customer/nl/magix_contact  , ik zou daar dan kiezen voor "Klantenservice"als type van support. Je moet daar wel even inloggen. Als je programma geregistreerd is moet dat geen probleem zijn.

 

Je probeem herken ik overigens wel, het is hier al meermalen gemeld. Op mijn eigen tablet heb ik het opgelost door de Flash Player voor Android te installeren, maar dat is geen officieel ondersteunde oplossing, al werkt het wel (in elk geval bij afspelen via Firefox). In jouw geval lijkt me dat, gezien het zakelijke karakter, geen reële oplossing. Mocht je niettemin belangstelling hebben: even Googlen met "Flash Player voor Android", wellicht is er ook zo iets voor Apple, dat weet ik zo niet.

groet,

Rijk

 

 

richard-rodermond schreef op 13.09.2013 om 15:57 uur

Beste Rijk, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inmiddels ook van Magix zelf een antwoord gekregen; 

-------------------------------

Wat betreft WebsiteMaker het volgende.

Een website gemaakt met MAGIX WebsiteMaker is altijd geheel opgebouwd uit Flash. De gehele WebsiteMaker technologie is gebaseerd op Flash. Het is om die reden ook niet mogelijk dit om te stellen (naar HTML 5 of wat dan ook).

Op apparaten die geen Flash ondersteunen (o.a. Apple) kan het daarom voorkomen dat de website gemaakt met WebsiteMaker niet of niet goed getoond wordt. Dit geldt dan echter voor alle Flash-inhoud die veelvuldig gebruikt wordt binnen vele websites.

Opmerking: Vaak zijn er wel via via mogelijkheden om toch Flash op betreffende apparaten te krijgen. Zoek hiertoe eventueel op internet naar mogelijke oplossingen. P.S. Dat Flash niet meer ondersteund wordt is niet helemaal waar. Het is nog steeds zeer verbreid op het internet en vele sites werken nog met Flash-aninmaties.

---------------------------------------------

Ik heb inmiddels ook weer flash op mijn samsung phone nu adobe het niet meer maakt en vrijgeeft maar het gaat me meer om al die andere mensen en bezoekers van mijn websites. Als de magix websites niet meer te zien zijn op tablets, mobiele telefoons, apple, adroid of andere apparaten dan een windows pc dan heb ik niks aan deze gemaakte websites waar de nodige uren inzitten. Niemand wil meer de moeite nemen om via allerlei omwegen een app te downloaden om jouw website in flash nog te kunnen bezoeken. Dus als het niet meer ondersteund wordt, flash verouderd is en dit de toekomst is zal Magix de software moeten aanpassen of updaten naar mijn idee. Net als dat je drivers nodig heb om software te kunnen blijven gebruiken op nieuwe besturingssystemen. Ik heb dus helaas niks aan hun antwoord. Ik ken bijna niemand meer die niet internet op een tablet of mobiel apparaat...dus zal in de toekomst alle domeinen moeten verhuizen en opnieuw beginnen als er geen html5 oplossing door Magix wordt gegeven. Of denk jij dat er een pakket zit aan te komen waarbij je websites kunt bouwen in html5?

Groet, Richard