< website >.magix.net

twan-salimans schreef op 16.01.2017 om 22:26 uur

Ik ben voor mijn broer een website aan het maken en zit nog te wachten op de definitieve domeinnaam en heb nu even MAGIX.NET gebruikt. Wat ik ook instel voordat ik de site publiceer hij blijft om een aanlogcode en wachtwoord vragen. Ik heb ingesteld dat iedereen er bij mag...

Ik heb het al een aantal keren geprobeerd maar hij blijft er maar om vragen.

Iemand een idee?

 

Reacties

mi-bo schreef op 16.01.2017 om 22:31 uur

Twan.

gebruikt je MAGIX Web designer

en welke versie

gr

Michael

twan-salimans schreef op 16.01.2017 om 22:46 uur

Ik gebruik versie 11

mi-bo schreef op 16.01.2017 om 22:49 uur

Dan heeft u vermoedelijk een webhosting bij XARA i.p.v. MAGIX. en als een website kompleet is, dan eerst opslaan als/in in een map. dan exporteren dit moet altijd de naam index hebben, en daarna pas publiceren, klik dan xara/ magix hosting aan en als er geen contract is ( hosting ) wordt het programma van zelf omgeleid naar free hosting

gr

Michael

twan-salimans schreef op 16.01.2017 om 22:53 uur

Sorry, ik heb de premium van Magix

twan-salimans schreef op 16.01.2017 om 22:54 uur

MAGIX Web Designer Premium 12.4.2.47807  CD x64 Dec 13 2016

twan-salimans schreef op 16.01.2017 om 22:57 uur

Ik heb voor het hosting pakket M gekozen op de MAGIX-site.

mi-bo schreef op 16.01.2017 om 22:59 uur

Dan is het programma totaal bijgewerkt en zal de hosting lopen via XARA als er via het pakket ook de domeinnaam is aangevraagd kan het mogen gebruikt worden. kijk even naar deze link

https://www.magix.info/nl/tutorials/procedure-web-aanvraag--1139678/

gr

Michael

twan-salimans schreef op 16.01.2017 om 23:03 uur

Hoi Michael, bedankt vast voor je info maar ik snap het niet helemaal. Ik geef bij het publiseren aan dat ik bij Magix een abonnement heb en gebruik ook de inloggegevens daar. ( als ik die inloggegevens gebruik bij XARA wordt dit ook niet geaccepteerd ) Of te wel ik snap het XARA verhaal niet omdat ik alles ( zo ver ik kan zien ) via Magix aangevraagd heb en nu ook even de gratis mogelijkheid van Magix gebruik. Zal wel aan mij liggen hoor want ik maak niet zo vaak websites en publiceer ze dus ook niet zo veel :)

mi-bo schreef op 16.01.2017 om 23:11 uur

Twan,

gezien je in December het pakket heeft gekocht , zal ik aannemen dat het dan bij XARA is geregistreerd dit is ook van MAGIX.

Als je naar publiceren ga, gaat er een map open, met 3 FTP opties 1 voor MAGIX 1 voor XARA en 1 voor een andere hosting.

Alles loopt wel via MAGIX maar je hosting loopt via XARA , mits je al een account heb van jaren geleden.

kijk naar het verschil op mijn info sites

http://www.xara365.nl & http://www.magixwebdesigner.nl

gr

Michael

twan-salimans schreef op 16.01.2017 om 23:20 uur

Hoi Michael, ik heb zelf al jaren mijn eigen website via Magix lopen. Vandaar mijn keuze voor Magix. Ik heb in December de nieuwste versie gekocht en ik zie weinig verschil met mijn oude versie m.b.t. de GUI. Ik heb ook geen gebruik gemaakt van de waardebon ( daar kom ik ook net pas achter ) en heb vandaag via http://www.magix-online.com/nl/webhosting/aanbod-prijzen.5031.html een nieuw abonnement voor mijn broer gepakt. Vandaar dat ik het nu echt niet meer snap. Nogmaals als ik bij het publiceren voor XARA kies werken mijn inloggevens niet, als ik voor Magix kies wel... ik hoop dat je mijn verwarring begrijpt. Ik heb die keuze ook gemaakt omdat ik bij het publiceren verder niets hoef te exporteren e.d.

twan-salimans schreef op 17.01.2017 om 07:22 uur

Goedemorgen Michael,

Het is opgelost. Bij de eerste publicatie had ik PRIVE opgegeven, of te wel je moest inloggen om bij de site te kunnen, al mijn pogingen om dit om te zetten naar public werden niet meer geaccepteerd. Ik heb zonet de site verwijderd en opnieuw, in zijn geheel opnieuw gepubliceerd met public... en nu ben ik van het inlogprobleem af :)

Bedankt voor je advies :)

MvGr.

Don

mi-bo schreef op 17.01.2017 om 10:29 uur

Hallo Don,

fijn dat het allemaal is opgelost,zoals de vraag was neer gezet, nieuw pakket dan kom je automatisch bij XARA terecht als je gebruik zou maken met de M hosting die bij het pakket zit, gezien daar geen gebruik van is gemaakt en MAGIX aanbod is genomen, blijf het een MAGIX product .

Wel altijd eerst exporteren met index en dan pas publiceren. succes met de Website

gr

Michael