Website importeren in Web Designer Premium 18

JP-deVries schreef op 24.01.2022 om 16:33 uur

Hallo, Ik heb een groot probleem. Mijn PC is kapot gegaan en nu heb ik een nieuwe PC. Helaas stond op de vorige mijn web site compleet gemaakt met Web Designer Premium 18. Ook de software was dus weg. Nu heb ik de nieuwste software aangeschaft wederom met nieuwe licentienummer. Nu wil ik aanpassingen aan mijn web site gaan doen (uitbreidingen) maar de vraag is als volgt: Hoe kan ik mijn complete web site importeren in de nieuwe software? Ik heb geprobeerd om import te doen zoals in de software "Importeren van Internet...." maar dit werkt niet goed!! Ik krijg maar één pagina en die is ook niet goed geïmporteerd. Kan iemand mij alstublieft helpen hoe ik dit volledig kan doen? Dit is mijn web site: https://www.jochemdevries.com Het zou geweldig zijn als ik mijn web site weer compleet op mijn nieuwe PC heb staan, zodat ik nieuwe aanpassingen kan doen. Alvast heel hartelijk bedankt voor enige hulp. Groetjes van Jochem.

Reacties

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 16:51 uur

@JP-deVries

 

Beste Jochen.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Dit is een vervelend verhaal, jammer dat U nergens een back-up heeft/had staan.

Nu een vraag bij wie heeft U de webhosting, misschien is er via hun een mogelijkheid

En anders via Ftp pagina voor pagina binnen halen, zoals U reeds melde.

En als laatst heel vervelend maar een geheel nieuwe Website maken.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 17:18 uur

@JP-deVries

Beste Jochem,

Een aanvulling

Heeft U een XARA webhosting ga naar deze link

https://help.xara.com/article/151-how-to-get-in-touch

Hoe kom je in contact klik hier op wat blauw is  formulier hier ,dan gaat er een link open en kan er gechat worden

en via deze link FTP uitleg

https://www.magix-online.com/nl/hulp-support-magix-web-designer-hosting/website-publiceren.3207.html

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

JP-deVries schreef op 24.01.2022 om 17:28 uur

Beste Michael, dank voor je bijdrage. Ik heb géén Xara webhosting. Ik ben bij Argeweb.
Wat ik wel jammer vind van web designer is dat ik vroeger mijn website (en ook voor andere personen) web sites gemaakt heb m.b.v. Frontpage. Hiermee kon ik wel complete web sites down loaden naar de PC. (die zijn dus ook weg) maar met nieuwe installatie van Frontpage (Microsoft) heb ik alle door mij gemaakte web sites weer kunnen downloaden.
Maar nu met web designer: je schreef al eerder m.b.v. FTP pagina voor pagina downloaden. Nu bij de eerste (index natuurlijk) mis ik 3 knoppen van de eerste pagina. Dus dat downloaden gaat niet helemaal goed.
Mss nog een ander idee? Ik hoor het wel. Bedankt zover....
 

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 17:43 uur

@JP-deVries

Beste Jochem,

dank voor Uw uitgebreide feedback,

Wat kan Argeweb dan voor U betekenen, want dit heeft niets met MWD te maken, in MWD is de Website gemaakt en gepubliceerd naar Argeweb.

Wat geschreven is heeft met MAGIX/XARA FTP te maken, en zal via Argeweb misschien anders zijn

Heel veel succes

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JP-deVries schreef op 24.01.2022 om 17:57 uur

Beste Michael, mss nog een laatste vraag: waar zet MWD zijn bestanden lokaal neer als je een website maakt? Misschien kan ik aan de hand van een eerdere backup (ongeveer 3 jaar geleden) toch nog deze opsporen, maar dan moeten deze wel in die specifieke map(pen) komen te staan.
Ik hoor het wel.
Bedankt voor je medewerking. Groetjes van Jochem.

 

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 18:25 uur

@JP-deVries

Beste Jochem.

Zelf maak ik altijd eerst een map aan.

Dan de website maken, dan via opslaan als komt het in de juiste map.

Bestand,open recent, maar dit zal bij U niet helpen gezien U , volgens schrijven een nieuw pakket heeft gekocht en geïnstalleerd. .

En anders via Ctrl +O ,dan worden de mappen zichtbaar

Heel veel succes

M.vr.gr

Michael

 

JP-deVries schreef op 24.01.2022 om 18:35 uur

Beste Michael, CTL-O werkt!! Moet wel eerst op nieuwe pagina klikken en dan de betreffende pagina aanklikken. Dus 8 x nieuwe pagina aanmaken, dan deze aktief maken en de "oude" pagina in die map aanklikken. Maar moet wel nog een paar kleine aanpassingen maken, maar dat is geen ramp 😄 . Moest toch een paar nieuwe pagina's bij maken. Heel hartelijk bedankt voor alle hulp. Beste groetjes van Jochem.
 

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 18:40 uur

@JP-deVries

Beste Jochem.

Dit is een positief bericht dat optie Ctrl +O voor U de oplossing is.

Veel succes met het uitbreiden van Uw zeer informatieve website.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael