Reacties

Leontien schreef op 23.09.2013 om 15:20 uur

Via de Pay-Pal opties via de Widgets is e.e.a. mogelijk. Feitelijk maakt u e.e.a. bij een derde aanbieder, en bindt dit in in uw Webdesigner website.
Voor de uiteindelijke werking van de Widget zelf bent u aangewezen op die betreffende aanbieder; die legt u uit hoe e.e.a. als Widget gebruikt kan worden.

Als u bijvoorbeeld vanuit de Ontwerpgalerie de Ecommerce Widget PayPal button Add to Cart kiest, dan wordt op die site die dan open gaat uitgelegd hoe dat dan in zijn werk gaat.

P.S. De Webdesigner zelf creert alleen HTML-code en Javascript, die op de client bij de bezoeker in zijn Browser lopen; aan de server-zijde kan de Webdesigner feitelijk nooit iets creeren (ala een database of iets dergelijks), want daarvoor moet dan daadwerkelijk op de server e.e.a. worden gecreerd, en dat is onmogelijk omdat dat bij ieder hosting weer op een andere wijze geimplementeerd is.
Alleen via Widget-diensten van derden kan zoiets aangeboden worden op de servers van die derde aanbieders zelf dus. In de praktijk bent u dan ook altijd een beetje gebonden aan wat die aanbieders dan in hun Widgets aanbieden; zo perfect als het zou kunnen zijn als wanneer u zelf e.e.a. inricht en programmeert op uw server zal dat dus nooit zijn, maar het is een mooie middenweg voor diegenen die zich niet willen verdiepen in programmering van CMS, PHP, MySQL etc....

marktplaatssales schreef op 23.09.2013 om 23:03 uur

Beste Leontien,

Dank voor de uitgebreide uitleg!

Ik had de paypal-widget al bekeken en vond dit niet helemaal handig. Zoals je zelf al aangeeft, het zal niet hetzelfde zijn als wanneer je zelf e.e.a. zou kunnen inrichten...

Helaas ontbeer ik die kennis en ook de tijd om die kennis op te doen. Dus ik zal idd een dergelijke middenweg moeten vinden...

Ik begrijp dat jij je wel hebt verdiept in dit onderwerp...Heb je toevallig zelf een webshop?