wachtwoorden voor emailpostvakken

toonenbeeld schreef op 27.03.2022 om 10:52 uur

Beste lezer, het wachtwoord-gebruik voor MAGIX zijn mij een raadsel:

Het wachtwoord voor Magix-OnLine.com is hetzelfde als voor het email postvak? Als dat niet doet wordt het vanzelf aangepast. Wonderlijk!
Hoe kan je dan meerdere websites neerzetten met eigen wegsitenaam (www.xyz.nl ) en eigen brievenbussen met info@xyz.nl? Logisch toch dat die dan ieder een eigen wachtwoord hebben (het emailadres is immers de gebruikersnaam!)?

Kan iemand mij helpen ik doe vast iets verkeerd.

Maar het lijkt nu onhandig als je meerdere email accounts hebt. Ik heb nu drie mailadressen op drie verschillende "website.nl" accounts en bi j alle drie kom ik in dezelfde webmail terecht: Ander gebruikersnaam en ooit een eigen wachtwoord gemaakt per mailpostvak. (als ik de website's start via browser, werken ze gewoon. Alleen de email lijkt allemaal in 1 grote bak te komen.
Wil iemand zijn licht hier eens over laten schijnen? met dank!!

 

Reacties

mi-bo schreef op 27.03.2022 om 12:09 uur

@toonenbeeld

Beste Toon

Als ik mijn e-mails wil bekijken die onder MAGIX staan, moet ik gaan naar

https://webmail.magix-online.com/login.php

dan gaat dit scherm open, hier inloggen( xxxx@xxxx.nl ), met eigen wachtwoord, en kan mijn binnen gekomen mails bekijken en beantwoorden.

Elke gebruikers naam heeft zijn eigen wachtwoord

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

toonenbeeld schreef op 27.03.2022 om 22:02 uur

Beste Michael,

Dat dacht ik ook, maar hoe kom ik dan met gebruikersnaam B en wachtwoord B in webmail van A ?
ik kom zelfs als mijn email info@ abc.nl is via een ander adres (info@XYZ.nl) in de webmail van abc.nl

ik host dus twee websites op 1 plek.
ik heb er drie www.namen.nl in staan met emailadressen.

Het lijkt wel of en email adressen ondank een ander .nl aliassen van elkaar zijn
Thanks !

 

mi-bo schreef op 27.03.2022 om 23:20 uur

@toonenbeeld

Beste Toon,

Dank voor Uw feedback,

Als ik via

https://www.magix-online.com/nl/

email + ww intoets,

kan ik mijn E-mail box vinden,

als die open via naar overzicht , kan ik mijn e-mail postvakken vinden

Dan kan ik direct al mijn postvakken apart openen via Webmail starten,

als ik hierop klik gaat dit open en zal ik mijn ww moeten invullen om postvak te openen.

maar ook bewerken, of verwijderen bij bewerken kan ik een ander ww ingeven

en via E-mail programma - instellingen zien waar ik op moet letten.

Elk Postvak is apart te openen, maar wel eerst ww invullen.

Na deze uitleg, vind ik het vreemd dat

"ik kom zelfs als mijn email info@ abc.nl is via een ander adres (info@XYZ.nl) in de webmail van abc.nl "

dit mogelijk is, mij lukt het niet en zou ook niet goed zijn.

Als 2 verschillende personen een web mailadres zouden hebben @ abc.nl de een heeft info@ abc.nl en de ander contact@ abc.nl met verschillende wachtwoorden, dat als een mail wordt gestuurd naar info@ abc.nl en contact@ abc.nl , dit in een postvak binnen komt en info & contact in een keer te openen is met een ww.

heeft U in de geschreven Topic van 11.10.2021 ergens linken gemaakt na antwoord van MAGIX Support

Vriendelijke groet

Michael

 

toonenbeeld schreef op 28.03.2022 om 10:57 uur

Ik heb inmiddels ontdekt wat er is: als je niet eerst uitlogt rechtsboven, maar gewoon het venster sluit, blijft dat venster actief. Meestal als je Je ziet nergens waar je bent (best onduidelijk trouwens) , behalve bij de omschrijving van het adresboek. Zou dat anders kunnen?
Ik heb al vaker bericht gestuurd naar SUPPORT, maar nog nooit antwoord gehad. Een groot min punt.
Je moet alles zelf uitzoeken of ik hoor het van jullie als forum Masters.

Bedankt voor de hulp !!!