Geluidscurve krijg je er in als volgd,ga met de curser op het geluid staan klik met je rechtermuis en dan verschijnt er een menu waar je in kan kiezen wat te doen daar staat ook geluidscurven bij .
Anders raadpleeg je handleiding daar staant dat ook beschreven .
Wat jij zegt heb ik al geprobeerd, ik krijg alleen geen curve maar een lijntje. Ook in het boek kan ik niet terug vinden wat ik zoek. Het gekke is dat ik een film aan het bewerken ben waar een deel wel curve heeft een een deel niet. Maar ik kan geen verschil in instellingen vinden.
Als je het lijntje hebt dan moet je daar op gaan staan dan zie je een klei driehoekje als je dan op je linkermuisknop drukt dan verschijnt er een vierkantje en dat kun je weer naar beneden halen met de linkermuisknop ingedrukt te houden zo kan je overal in je film het geluid aanpassen als je er een ander geluid bij zet .
Je ziet op het voorbeeld een groenlijntje en wat vierkantjes in verschilende posities.
Ik heb gekeken in een film van mij, die groene lijn uit je voorbeeld die zie ik, het gaat mij om wat in jou voorbeeld in het grijs is afgebeeld, daar waar je dus kunt zien hoe het volume opgebouwd is, waar de pieken zich bevinden zeg maar. dit zie ik niet. Ik heb net ontdekt dat wanneer ik maatdetectie assistent gebruik ik het wel zie.