Vraag: in montage alles prima, maar in gebrande versie zitten er groene strepen

videoteamzgv schreef op 02.06.2015 om 12:19 uur

Vraag: in montage alles prima, maar in gebrande versie zitten er groene strepen 

info:
lengte film1.45 uur eerste strepen verschijnen na 1.08 uur in elke overgang iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hoe op te lossen..

 

pc: samenstelling windows 7, magix pro x6, intel i7 3.2 ghz,  8 gb ddr3 ,gtx geforce 680 2gb ddr5

programma staat op ssd schijf 128 gb ,data op 2 Tb in raid

 gr henk

Reacties

mi-bo schreef op 02.06.2015 om 18:02 uur

Beste Henk. 

Waarom 1.45 uur  op een dvd. 

Programma staat als stand alone en de rest in raid een vreemde combinatie 

Gr

Michael

videoteamzgv schreef op 03.06.2015 om 09:23 uur

Waarom 1.45 uur op dvd, omdat film zolang is....

Programma staat als stand alone en de rest in raid een vreemde combinatie..... oke maar heeft dit enige gevolgen voor het probleem van de groene strepen ??

 

gr Henk

Voormalige gebruiker schreef op 03.06.2015 om 09:28 uur

Hallo Henk,

Op een DVD kunt u 90 minuten (1.30 uur) branden zonder dat de bitrate moet worden aangepast. Doordat u 15 minuten extra op de DVD brand gaat dit ten kosten van de kwaliteit. Breng u film terug naar 90 minuten uw probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn.

Succes,

Rob

 

fverwaal02 schreef op 03.06.2015 om 10:55 uur

Henk,

Of je zou een dubbellayer DVD moeten gebruiken die zijn 8,5 Gig.

 

Gr Frans

mi-bo schreef op 03.06.2015 om 11:30 uur

Hallo Henk.
bedankt voor je antwoord nu mijn vraag in combinatie van raid, waarin monteer je dan dit is alleen mogelijk in de ssd schijf en daar heb je maar 128 Gb wel er weinig voor opslag programma's en dan nog een zwaar project
gr

Michael

videoteamzgv schreef op 03.06.2015 om 14:03 uur

Beste Henk. 

Waarom 1.45 uur  op een dvd. 

Programma staat als stand alone en de rest in raid een vreemde combinatie 

Gr

Michael

Even voor de duidelijkheid: Computer heeft 1 ssd schijf 128 GB voor windows en prox6 meer staat er niet op. Ook is de computer niet op het internet aangesloten.

 Dan voor de opslag/data 2 schijven van 1 terrabyte die zijn gekoppeld (raid) dit is gedaan voor zekerheid.

Ik heb de film teruggebracht naar 120 min. brand snelheid zo laag mogelijk gezet, toch het zelfde probleem.
 

Dan heb ik van het gedeelte met de problemen alle fade-out/ins weggehaald, de problemen schoven naar voren en waren in het oorspronkelijke (problemen) gedeelte niet meer aanwezig.

Ben dus nu alles aan het weghalen, kijke wat het wordt

Voormalige gebruiker schreef op 03.06.2015 om 16:52 uur

Hallo Henk,

Ik denk dat de fade-out/in's het probleem is. Probeer het eens met een andere overgang.

Wat bedoel je met: "Brand snelheid zo laag mogelijk gezet".

Om een goede kwaliteit DVD te branden, moet deze op de standaardwaarde staan. zie afbeelding

Als de film niet geheel op de DVD past kan je de bitrate aanpassen. Klik op: Bitrate aanpassen. Hoe lager dit getal, hoe slechter de kwaliteit op de DVD.

Succes,

Rob 

videoteamzgv schreef op 04.06.2015 om 13:46 uur

Hallo Henk,

Ik denk dat de fade-out/in's het probleem is. Probeer het eens met een andere overgang.

Wat bedoel je met: "Brand snelheid zo laag mogelijk gezet".

Om een goede kwaliteit DVD te branden, moet deze op de standaardwaarde staan. zie afbeelding

Als de film niet geheel op de DVD past kan je de bitrate aanpassen. Klik op: Bitrate aanpassen. Hoe lager dit getal, hoe slechter de kwaliteit op de DVD.

Succes,

Rob 

Ons team in het tehuis maakt opnames van alles wat in en om het huis gebeurt, ook verzorgen wij live uitzendingen welke te zien zijn bij de bewoners op de kamers als mede huiskamers en aanleunwoningen.\tevens is er een radioteam die elke dag uitzenden.

Het videoteam werkt al vele jaren met div. opeenvolgende versies van de pro uitvoering.

Enige ervaring is dus wel in huis.

Aan de fade/ins-outs kan het niet liggen, wij hebben vele honderden uren aan films die op de zelfde wijze zijn opgenomen-gemonteerd.

Wij zenden live optredens uit- nemen deze op en monteren die.De ze opnames duren wel 2,5 uur, na montage blijft er tussen de 90 min. en 120 over. Na aanpassing van de bitrate branden wij deze op dvd voor het archief . De kwaliteit gaat vanzelfsprekend wat achteruit maar blijft acceptabel.
Nogmaals± in al deze films zitten fade´s in en nooit problemen.

Met brandsnelheid bedoel ik niet verlagen van de bitrate, maar zoals er staat `de brandsnelheid` van 24x naar 8x

 

Voormalige gebruiker schreef op 04.06.2015 om 14:15 uur

Hallo Henk,

Wij als forumleden kunnen niet weten of de vragensteller een beginner is of een gevorderde gebruiker. U schrijft dat u het nog niet eerder heeft gehad in andere projecten. Kunt u geen herstelpunt van Windows terug zetten toen alles nog Oké was? Wat betreft de brandsnelheid, deze wordt, als het goed, zelf aangepast.

succes,

Rob

videoteamzgv schreef op 04.06.2015 om 15:08 uur

Hallo Henk,

Wij als forumleden kunnen niet weten of de vragensteller een beginner is of een gevorderde gebruiker. U schrijft dat u het nog niet eerder heeft gehad in andere projecten. Kunt u geen herstelpunt van Windows terug zetten toen alles nog Oké was? Wat betreft de brandsnelheid, deze wordt, als het goed, zelf aangepast.

succes,

Rob

Wij denken dat het komt door een crash. Wij hebben de crashfile opgeslagen en zijn daar in verder gegaan om dat er veel werk verloren was gegaan, normaal doen wij dat niet en gaan weer verder in de oorspronkelijhke file.

Omdat Magix nogal eens vastloopt, slaan wij tijdens het monteren regelmatig op, maar nu helaas niet.

Rob. 

Wij kunnen niet naar een herstelpunt van Windows, omdat, zoals wij schreven, de computer speciaal gebouwd voor is videomontage. Er staat alleen w7 op en magix en is niet op het internet aangesloten. Er zijn dus geen andere zaken dan Magix

mi-bo schreef op 04.06.2015 om 15:34 uur

Hallo Henk,
jammer dat er geen goed antwoord op mijn vraag is gekomen.
Dat Pc is gecrash, wil toch niet zeggen dat het originele beeld materiaal verloren is gegaan
Op de Pc( ssd card) staat een Windows  OS, dan het volledige pakket van MAGIX PRO X6. wat wilt u doen met 128 Gb ,als er nog een project van 2,5 uur full HD opstaat is er weinig montage mogelijkheden
dat het een montage machine is kan ik heel goed begrijpen, maar hoe vaak kijkt u naar download update van MAGIX proX6, heeft u dit al geüpload
MAGIX Video Pro X6 64 bit Update
Sluit a.u.b. alle nog draaiende programma's, voordat u verder gaat met de installatie. Daardoor worden mogelijke conflicten tijdens de installatie vermeden.
Klik op »Annuleren«, om de installatie te stoppen, of op »Volgende«, om met het installatieprogramma te beginnen.
Belangrijke veranderingen in versie 13.0.6.21 ten opzichte van versie 13.0.5.9
-Bugfix: Crash bij het afspelen met VfW of DX9
-Bugfix: Crash in de decoder bij YV12-materiaal
-Bugfix: Crash bij het bewerken van spoornamen
-Bugfix: Crash bij de export met optie 'Video-effecten op GPU berekenen' op enkele configuraties
-Bugfix: Magic Bullet plug-in gemaakte greenframes
-Bugfix: Problemen bij de beeldstabilisatie met Mercalli 2.0
-Bugfix: Geen geluid bij de preview van DVCPro-materiaal
-Bugfix: HDR-effect + 3D-vervorming hebben een zwarte rechthoek op de achtergrond gemaakt
-Bugfix: PNGs met alfakanaal en zonder effecten hebben een weergavefout gemaakt
-Bugfix: Bij het opslaan van .bcf-bestanden in de batchexport is alleen de eerste opdracht opgeslagen en de presetgegevens ontbraken
-Bugfix: Geen golfvormweergave na split in mono
-Bugfix: Problemen bij de audioweergave van monobestanden in het effectrack
Belangrijke veranderingen in versie 13.0.5.9 ten opzichte van versie 13.0.4.2
-Nieuw: Movie Looks
-Nieuw: Quicktime Export
-Compatibiliteitsaanpassingen voor Terratec-Capture-kaarten, H.264-import
-Verbeteringen van het projectarchief
-Foutencorrecties bij: import/export, overgangen en -presets, effecten en plug-ins, beeldstabilisatie, beeldschermopname

Belangrijke veranderingen in versie 13.0.4.2 ten opzichte van versie 13.0.3.24-kleinere correcties voor:
-Teksten in het programma
-Selectiehendels in de dialoog 'Internetmedia'
-Previewrendering
-Effectmaskers
-Exportpresets
-Surround-sound
-PSD-export van dvd-menu's
-MagicBulletQuickLooks
-Importcompatibiliteit audiobestanden verbeterd
-Compatibiliteit van de timecode-optie 'Opnametijd' verbeterd
-Storing van de thumbnailweergave in de Mediapool onderbroken
-Weergavefout meetinstrumenten op sommige systemen verholpen
-Performance van bestanden met AAC-geluid verbeterd
-Ondersteuning van 64 bit-plugins met overgangen

gr Michael

videoteamzgv schreef op 04.06.2015 om 17:13 uur

MI Bo alleen het programma zelf staat op de SSD schijf alle data gaat naar de raid opstelling dus ruimte genoeg

draaien met de laatste pach en update files magix versie13.06.21 

 

henk

Voormalige gebruiker schreef op 04.06.2015 om 19:06 uur

Hallo Henk,

Waarom met een crashfile verder gaan werken?

Standaard word er om de 10 minuten een backup gemaakt. zie afbeelding.

Om een van de backups op de tijdlijn van Magix te zetten, ga naar: Bestand / back-up projectladen of Ctrl+Shift+O. Zoek naar het bestand: NAAM_BAK0.MV_

Om een herstelpunt van Windows terug te zetten hoef je volgens mijn niet op het internet zijn aangesloten. Ga naar het configuratiescherm en klik op herstel. Klik op Systeemherstel starten. Hier staan de herstelpunten....

Succes,

Rob

 

 

lucky_me schreef op 04.06.2015 om 20:41 uur

Hallo

mag ik vragen welke RAID je gebruikt? RAID is de samenwerking tussen verschillende (2 of 3) interne harde schijven. Ik geloof dat er 3 soorten zijn maar voor elke soort is het belangerijk dat de harde schijven een vergelijkbare capaciteit hebben. soms kunnen fouten op één harde schijf je volledige pc laten crashen. De opmerking van Mibo is volgens mij toch niet helemaal onterecht.

PS; deed je al eens een schijfcontrole?

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 05.06.2015 om 09:30 uur

Hallo Henk,

Het vastlopen van een Pro X6 kan verschillende oorzaken hebben. Omdat ik geen ervaring heb met RAID, kan ik je daarover niets zeggen. Wel kan ik je zeggen dat de SSD schijf, als Pro X6 standaard heeft geinstalleerd, wel degelijk gegevens opslaat. kijk maar eens in:  c:\ gebvruikers \ naam gebruiker \ mijn documenten \ Magix-projecten \ Video Pro X6 \ Disc Images. Hier wordt tijdens het branden je project als een Disc Images opgeslagen. Je kan deze Directory wijzigen. zie afbeelding

Druk op de letter 'Y' en kies tabblad "Map"

Succes,

Rob

 

videoteamzgv schreef op 10.06.2015 om 14:39 uur

Beste Rob,

Allereerst bedankt voor jou en anderen die moeite doen, wat antwoorden.

 De 2 schijven zijn gespiegeld (Raid1)

RAID 1 (Mirroring): Een RAID 1-setup beschermt data bij schijfuitval omdat de dezelfde data naar twee schijven wordt geschreven. Omdat iedere schijf in feite een back-up voor de andere wordt, kun je gewoon doorwerken als één van de schijven uitvalt. RAID 1 biedt geen prestatiewinst en reduceert de beschikbare capaciteit met de helft. Twee schijven van 2TB bieden bij RAID 1 slechts 2TB opslag.

De computer crasht niet maar het programma

Het programma is bij Instellingen/programma/map zodanig ingesteld dat alles opgeslagen wordt op de data schijf (D)
Er wordt dus op C niets opgeslagen

Ja er wordt opgeslagen om de 10 min en dan kan ik verder met een BAKH, als er veel montage werk is verricht dan ben ik het laatste kwijt (tenzij er net is opgeslagen) en moet ik weer overnieuw doen met een crash bestand kan ik verder waar ik gebleven ben (Kijk eerst hoelang het geleden is er een Bakh bestand is opgeslagen)

X6 is volledig geupdated (13.06.21)

Voormalige gebruiker schreef op 10.06.2015 om 18:25 uur

Hallo Henk,

Oké, u hebt de mappen al zodanig aangepast, dat de bestanden op de D- schijf worden weggeschreven.

Als het goed is ben je max. 10 minuten van uw werk kwijt. Echter, u zou de " automatisch opslaan ", op 5 mininuten kunnen zetten.

Als je een gecrashte file gebruikt, dan neemt u zeker de fout(en) over, waardoor hij is gescrasht. Het chrash-file word nl. naar de Magix Server verzonden. De programma ontwikkelaars kunnen dan zien wat de oorzaak van de crash is / was. Naar aanleiding van deze files beoordelen zij of er structrueel iets fout is in het programma.

In Video Pro X 6 en Video Pro X7 zijn backupbestanden met de extentie " *.MV_ " en niet zoals u vermeldt " *.BAHK ". 

Sinds dat VDL 2015, Video Pro X6 en Video Pro X7 op de markt zijn uitgekomen, moet uw computer aangsloten zijn met het internet. De Magix server controleer eens in de maand of u een legale versie bezit. ook worden zoals ik al schreef de crash-files verzonden naar de Magix servers.  Het kan zijn, zeker weet ik dat niet, dat uw crashen hier aan te wijten zijn.

Succes

Rob

videoteamzgv schreef op 11.06.2015 om 10:14 uur

Ik zelf gebruik al zo'n 10 jaar vdl. hier zijn wij begonnen met vdl 12 en sinds 1 jaar x6. Nooit geweten en bij mijn weten ook niet op enige wijze gecommuniceerd door Magix, zij hebben dus nooit op internet gestaan, uitgezonderd updaten.

Ook dat de crashfile zijn fout behoud kan ik nergens vinden maar misschien heb ik niet diep genoeg gezocht.

 

Voormalige gebruiker schreef op 11.06.2015 om 21:40 uur

Hallo Henk,

Ik wil eerst een correctie op het verzenden van het Crash.log maken. Dit bestand wordt pas naar de magix sever verzonden na toestermming van de gebruiker. Wanneer de gebruiker het VDL programma opstart na een Crash, krijg u de mogelijk om deze te versturen of zelf het logbestand in te zien. Deze logs worden altijd anoniem verzonden en de gebruiker krijgt nooit een terugmelding. Ook mag de gebruiker er niet vanuit gaan, dat met het verzenden van de crash-log zijn probleem binnenkort zal zijn opgelost.

Dat crashfiles zijn fout behouden, zal u ook nergens kunnen vinden. De crashfiles staan namelijk in een verborgen map. De naam Crash-log zegt het al, er is een fout opgetreden. (gecrasht).

Mijn advies is dan ook om bij elke wijzingen, uw project op te slaan als. projectnaam1, projectnaam2 etc...

Wat hieronder staat, heb ik vanmiddag gekregen van Magix Support.

In dit geval bij deze gebruiker kan het handig zijn eens met een nieuw project-bestand verder te werken omdat het probleem specifiek in het betreffende .MVP project-bestand kan zitten. Een truc om dit te doen is om van het betreffende project een Veiligheidskopie te maken via menu Bestand / Veiligheidskopie / Project en media naar map kopiëren... Kies dan een nieuwe lege map.
Hierna Video Deluxe of Pro X afsluiten en even wachten en dan weer opstarten, en dan het project uit deze Veiligheidsmap laden. Hierna kan het project dan alsnog expliciet worden opgeslagen onder een andere naam via menu Bestand / Project opslaan als... En dan in het vervolg daarmee verder werken...

Kijk eens op blz 275 van het handboek.pdf

Mijn eigen voorkeur gaat uit om het " automatisch opslaan " op 5 minuten te zetten. 

Succes,

Rob

PS. ik werk al sinds 2005 naar tevredeheid en voldoening met VDL programma's