Voorbeeld van beeld in beeld opnieuw probeleem

dubianthus schreef op 21.10.2018 om 11:12 uur

Het programma had ik teruggezet naar de standaard waarden en daar was de het hoofdstuk effecten beeld in beeld" mee opgelost.

Nu zit ik met het zelfde probleem bij Effecten vormgeving en stijlen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Redelijk frustrerend en de tijd begint te dringen.

Zie rechts op de foto, mapjes blijven dicht, ook wanneer ik een stap verder ga zie je geen voorbeeld van de animatie die je kunt gebruiken. De animatie op zich zit er wel in maar een voorbeeld zien is een stuk duidelijker dan alles stuk voor stuk nakijken.

Ik werk met Windows 10, fotostory 2016. Dit gebeurt ineens en heeft altijd goed gewerkt ook onder Windows 10.

Ik wacht op de reddende engel :-)

Groetjes Hetty

 

Reacties

Bol schreef op 21.10.2018 om 11:24 uur

Hallo Hetty,

Bij mij is net als bij jou. zie afbeelding. Volgens mij hoort dit zo.

Wanneer je op het driehoekje klik krijg je het voorbeeld op het scherm te zien.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2018, 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.10.2018 om 11:25 uur

@dubianthus

Beste Hetty.

Nadat U het programma heeft terug gezet naar standaardwaarde heeft U ook via hulp online actualiseren gedaan(download update).

(Deze vraag omdat alles na terugzetten naar standaard waarde.(vaak)alles terug wordt gezet zoals het programma in het begin wordt geinstalleerd)

Ook via hulp extra(gratis)programma geinstalleerd.

Mvg

Michael

dubianthus schreef op 21.10.2018 om 11:30 uur

Hoi Bol, dit hoort niet zo.

 

Mi-Bo, ik heb niet de update niet opnieuw gedaan, was mening dat dat bleef staan. Ga ik nu doen en laat zo het resultaat weten.

 

Bol schreef op 21.10.2018 om 11:34 uur

Hallo Hetty,

Volgens mij wel, want in Photostory 2019 is het ook zo. zie afbeelding


Ik heb ook even gekeken in Fotostory 2015 en daar is het ook zo.

Groet,

Rob

PS ik heb gisteren voor u speciaal Fotostory 2016 er helemaal opnieuw op mijn PC geïnstalleerd

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2018, 11:40, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dubianthus schreef op 21.10.2018 om 11:48 uur

Eerder heb ik de voorbeelden altijd gezien, dit is toch super onhandig. Je moet toch een plaatje kunnen zien om daarna te kunnen kijken wat voor effect het geeft. Alle voorbeelden aanklikken om te zien wat het is lijkt mij niet juist en zeer tijdrovend.

Bol schreef op 21.10.2018 om 11:55 uur

Halo Hetty,

Ik begrijp je frustratie, maar ik kan hier als forumlid ook niets aan veranderen.

Even dit nog, als je het programma terugzet op de standaardwaarde, dan hoef je niet opnieuw te actualiseren of de extra(gratis)programma opnieuw te installeren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2018, 11:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dubianthus schreef op 21.10.2018 om 12:04 uur

Hoi Rob,

Was het maar waar dat je dat kon veranderen :-)
Ik ben dankbaar met je hulp en hoop het samen te kunnen oplossen.
Super dat je me zo helpt en ik waardeer dit!

Via een ander persoon kreeg ik te horen dat ik wel opnieuw moest actualiseren, daarom dat ik dat heb gedaan.

Wat ik zo vreemd vind is dat het eerste probleem de beeld in beeld functie hierdoor is opgelost en dat ik nu eigenlijk het zelfde probleem ondervindt bij de vormgeving stijlen en dat dit hiermee niet opgelost wordt. Het is in principe dezelfde fout.

 

Groetjes Hetty

 

Bol schreef op 21.10.2018 om 15:09 uur

Hallo Hetty,

Je schrijft in je vraagstelling: "Zie rechts op de foto, mapjes blijven dicht, ook wanneer ik een stap verder ga, zie je geen voorbeeld van de animatie die je kunt gebruiken. De animatie op zich zit er wel in maar een voorbeeld zien is een stuk duidelijker dan alles stuk voor stuk nakijken".

Om te beginnen zijn rechts, in de mediapool, geen mapjes, maar bestandspictogrammen

Als je op het ◄ (drie hoekje) klikt, dan zie je in het previewvenster een voorbeeld verschijnen..

Klik je op het pijltje er naast, dan wordt deze toegevoegd aan je object op de tijdlijn

Groet,

Rob

Ps. Zo zien map pictogrammen eruit

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2018, 15:22, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dubianthus schreef op 21.10.2018 om 15:21 uur

Hoi Rob,

Dit gaat inmiddels goed, Ik zag eerder en het bestandjes pictogram een voorbeeld van het effect.
Nu gaat het ook alleen iets omslachtiger. Dank je wel voor je uitleg en duidelijke voorbeelden!

Vriendelijke groet, Hetty

e

Bol schreef op 21.10.2018 om 15:25 uur

Hallo Hetty,

Ik kan je nu alleen nog maar heel veel succes wensen met het samenstellen van je slideshow.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2018, 15:27, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dubianthus schreef op 21.10.2018 om 15:32 uur

Hoi Rob,

Gaat vast goed komen en ik denk dat het resultaat er straks mag zijn. Dank voor al je support en ik ben inmiddels wel weer een stuk wijzer met het programma. Ondanks dat deze nog steeds vreemde kuren vertoond. net weer een dikke foutmelding maar de aanhouder wint he. :-)

Groetjes Hetty