Voise over komt niet in de tijdlijn

Liwy schreef op 06.12.2020 om 16:58 uur

Wanneer een tekst met de micro wordt ingelezen komt er nadat ik "gebruiken" aangeklikt heb niks op een spoor in de tijdlijn.

De micro werkt, dit contoleer ik met niveauregeling.

Ik heb reeds videodeluxe.ini verwijdert, maar geen verbetering. Ondertussen heb ik Magix gedeactiveerd en opnieuw ingeladen, de versie is 20.0.1.73.

Willy

Reacties

mi-bo schreef op 06.12.2020 om 18:02 uur

@Liwy

Beste Willy.

Staat het ook niet in de verkenner map.(mediapool)

Want het wordt namelijk eerst opgeslagen.

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 06.12.2020 om 18:16 uur

@Liwy

Hallo Willy,

Zojuist heb ik een test / audio opnamen gedaan met een willekeurige microfoon. Dit werkt bij goed / naar behoren.

• klik op de rode knop
  • kies als opnamebron Audio
  • kijk of uw microfoon bij het Audiostuurprogramma is geactiveerd
  • zet een vinkje bij Normaliseren na de opname
  • zet bij 3 een vinkje bij Niveauregeling weergeven
  • klik op de rode knop om de opnamen te starten en het vierkantje om te stoppen.
  • na het stoppen en als u op gebruiken hebt geklikt, dan wordt de audio opnamen op spoor 4 gezet.
  • U kunt deze dan ook terugvinden bij: Import / Mijn Media / opnamen

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.12.2020, 18:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.12.2020 om 18:35 uur

@Liwy

Beste Willy.

Hier een kleine compilatie

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7491528/

Sc6

Michael

Liwy schreef op 06.12.2020 om 18:52 uur

Bedankt voor de vlugge reactie, maar dit is blijkbaar het probleem niet.

Opnemen van een stem heb ik reeds meerdere keren gedaan. Wanneer ik mijn niveauregeling test zie ik wel degelijk het niveau reageren op de spraak. De tekst komt niet voor bij: Import / Mijn media / opnamen, maar wel bij Magix / Projecten / My record. Dit heeft wel te maken doordat ik bij de instellingen alles zo veel mogelijk van de C naar de D schijf verplaatst heb. Op de musiceditor kan ik de tekst ook zien en eventueel bewerken. Dus de micro werkt wel degelijk. Vroeger heb ik veel teksten ingesproken en dan werkte alles normaal. Als ik na de opname vb. "Opname herhalen" aanklik herbegint de cursor terug te lopen van het begin zoals het hoort. Maar wanneer ik na het inspreken op "gebruiken" klik komt er niks op een spoor en hoor ik ook niks. Iets raar.

Willy

Liwy schreef op 06.12.2020 om 19:42 uur

Ik heb ondertussen bij de instellingen de opnamen verplaatst naar de plaats op de C. Dan zie ik bij opnamen wel de ingesproken test staan en ik kan hem ook horen, maar er wordt niks op een spoor geplaatst. Eigenaardig genoeg zie ik bij de verschillende opnamen die ik ondertussen gedaan heb dat er wel een rood vierkantje staat zoals dit gebeurt bij een shot dat gebruikt is in een tijdlijn. Dus ergens moet die tekst geplaatst zijn maar ik vind en hoor hem niet. Maar morgen zal ik verder zoeken.

Willy

mi-bo schreef op 06.12.2020 om 20:18 uur

@Liwy

Beste Willy,

nog een kleine compilatie gemaakt

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7510128/

Als U het heeft gezien, en U een reactie heeft gegeven, zal ik het weer uit mijn album verwijderen.

en de link die staat wordt dan ook verwijderd.

De tekst in de map heeft alleen maar datum, om dit te veranderen , zal dat in de map gedaan moeten worden.

ik had er nog iets bij ingesproken.

en dat ziet er zo uit in de map en als het op de tijdlijnstaat,

en geactiveerd zodat de editor kan zien wat het is en of het al gebruikt is.

Hopend dat dit de bedoeling is.

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Kees-Haremaker schreef op 06.12.2020 om 23:59 uur

Hallo Willy, je kan ook het spoor waar je het geluid wilt plaatsen even met de muis de cursor het spoor actief maken dan krijgt het een licht blauwe kleur zie pijl naar links en zet de aanwijzer daar waar je het geluid wilt hebben en het komt daar als je de info van Rob volgt.
zie hier het plaatje wat ik bedoel, zo gebruik ik het altijd bij montage voor de omroep waar ik werk

Mvg Kees

Liwy schreef op 07.12.2020 om 10:26 uur

Beste helpers,

De oplossing is gevonden 😃😅

Daar de opname fragmenten met een rood vierkantje gemarkeerd waren,( dus ze waren geplaatst) ben ik naar het einde van film gaan kijken en daar stonden al die ingesproken teksten allemaal achter elkaar. Normaal worden die geplaatst op het gedeelte waar de cursor loopt tijdens het inspreken. Nu stond alles op spoor 2 het klankspoor van mijn beelden i.p.v. spoor 3,4 of 5 die vrij waren.

Wat was hiervan de oorzaak:

Spoor 2 was geactiveerd zoals Kees aangeeft dus al de ingesproken tekst werd op spoor 2 geplaatst maar dan achteraan de originele klank van de beelden. Normaal was het niet nodig om spoor 2 te activeren maar daar de originele klank van de beelden storend is bij het inspreken had ik dit spoor uitgeschakeld door op "M" de klikken maar ik moet toch ook dit spoor onbewust geactiveerd hebben met het vervelende gevolg.

Bedankt aan de meedenkers.

Willy

Bol schreef op 07.12.2020 om 10:59 uur

@Liwy

Hallo Willy,

Fijn om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Toch wil ik hier nog iets aan toevoegen.

Als u een opnamen maakt en u klikt op gebruiken, dan komt het opgenomen audiobestand op de plaats waar opdat moment de orange afspeelmaker staat. Wanneer spoor 4 in gebruik is, dan wordt het op spoor 5 en verder gezet. Zie afbeelding.

Ook kunt u een bestandsnaam direct aan uw audiobestand geven in het menu Audio-opname en u kunt ook opgeven in welke map u het audiobestand wilt plaatsen.

Succes met het inspreken van uw teksten,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2020, 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 07.12.2020 om 11:11 uur

@ Rob

dat de ingesproken tekst geplaatst wordt op het gedeelte waarover de cursor liep tijdens het inspreken wist ik ( zie vorig antwoord) maar het probleem werd veroorzaakt door het onbewust activeren van spoor 2 (originele klank van de beelden) en daar de film langer was dan hetgeen op het scherm zichtbaar was zag ik niet dat die tekst achteraan bijgeplaatst werd.

Groeten

Willy

Bol schreef op 07.12.2020 om 11:15 uur

Hallo Willy,

U hebt helemaal gelijk, ik had uw antwoord niet goed gelezen. Maar goed u kunt nu verder met het inspreken van uw Voice-over

Fijne dag verder, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2020, 11:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-