voice-over

johnjet schreef op 11.08.2012 om 16:14 uur

Goedenmiddag,

Mijn trialversie van Video de luxe MX is nog 3 dagen geldig. Ik kan (ook na heel lang zoeken) de voice-over nergens vinden - kan iemand mij daarmee helpen?

Ik heb de in de manuel (300 pagina's!) onder de >V< noch onder >G< resp. van voice en geluid iets kunnen vinden.

Vriendelijk dank en groet - johnjet

Reacties

bobbiaan schreef op 11.08.2012 om 16:54 uur

Beste....,

Zet als je op spoor 1 de beelden en op spoor 2 de bij die beelden behorende geluiden hebt, op spoor 3 je ingesproken geluid.

Suc6

Bobbiaan

Cinecor schreef op 11.08.2012 om 16:56 uur

Een voice-over is een buiten beeld ingesproken tekst in een film. Die moet je dus zelf maken en wordt niet door welk merk software dan ook, meegeleverd. Je zal die dus ook niet in de manual vinden.

Misschien bedoel je de mogelijkheid om met een op de pc aangesloten microfoon rechtstreeks op te nemen in de software? Waarom zou je dat doen? Het beste is een microfoon aansluiten op een opname-unit. Het bestand op de gebruikelijke wijze importeren in de software en klaar is Kees. Die opname-unit kan een speciale audiorecorder zijn maar evengoed je videocamera. Bij het importeren in de NLE software laat je het beeld gewoon weg of je verwijdert het van de tijdlijn. Camera natuurlijk niet op de automatische gain en meeluisteren op de hoofdtelefoon. De mic bij voorkeur accoustisch opstellen (tegen ongewenst echoeffect). Eventueel kan ook de interne mic van de camera worden gebruikt. Op die manier heb je meer controle over je opname dan rechtstreeks een mic aansluiten op de pc. In het laatste geval is het niet uitgesloten dat het geluid van de draaiende pc hoorbaar zal zijn, wat dan als een soort ruis wordt opgenomen en de opname onbruikbaar maakt. Een voice over schrijf je van te voren uit en bij de montage is er een wisselwerking tussen de juiste plaatsing en lengte van de shots ten opzichte van de lengte en zinnen van de gesproken tekst. Alleen professionals zijn in staat om tegelijk bij het vertonen van de beelden (het afspelen) een voice over in te spreken.

johnjet schreef op 12.08.2012 om 13:35 uur

Aan Cinecor - hartelijk dank voor Uw uitgebreid antwoord. Dat is nou precies wat ik al jaren doe - ik vroeg er naar (de voice over) omdat Avid Studio wel degelijk een aparte >voice-over ingang< heeft, waar je dus gemakkelijk je ingesproken tekst vanaf de bandrecorder rechtstreeks op de tijdlijn kan plaatsen, dus zonder de omweg >eerst naar de HD<.

Ook Bobbiaan bedankt voor de uitleg - aan U hetzelfde antwoord als boven.

vr gr johnjet

Laatst gewijzigd door johnjet op 12.08.2012, 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Core i7-870/2.93GHz 8 MBQPI DDR3 - 6GB Ram - 1TB 7200rpm SATAII - NVIDIA GeforcePCIE 2.0 GTS450 1GB - Windows 7 32 bit

bobbiaan schreef op 12.08.2012 om 14:45 uur

Beste J..,

Je kan ook in het programma de voice over opnemen. Ga naar "bestand" en kies de rode knop of ga naar de "rode" knop bij het preview scherm. Kies audio in het geopende venster. 

Mvg

Bobbiaan

Cinecor schreef op 12.08.2012 om 18:09 uur

Beste J..,

Je kan ook in het programma de voice over opnemen. Ga naar "bestand" en kies de rode knop of ga naar de "rode" knop bij het preview scherm. Kies audio in het geopende venster. 

Mvg

Bobbiaan

In mijn bericht probeerde ik nu juist duidelijk te maken dat je in zo'n geval over een uiterst stille pc moet beschikken, anders hoor je die machine draaien en dat komt in je opname over als een ruis. De beste manier om audio op te nemen is met een zelfstandige unit. Dat kan ook een videocamera zijn die over de juiste aansluitingen en instellingen beschikt om het op een verantwoorde wijze in te regelen.

Cinecor schreef op 12.08.2012 om 18:13 uur

Aan Cinecor - hartelijk dank voor Uw uitgebreid antwoord. Dat is nou precies wat ik al jaren doe - ik vroeg er naar (de voice over) omdat Avid Studio wel degelijk een aparte >voice-over ingang< heeft, waar je dus gemakkelijk je ingesproken tekst vanaf de bandrecorder rechtstreeks op de tijdlijn kan plaatsen, dus zonder de omweg >eerst naar de HD<.

Ook Bobbiaan bedankt voor de uitleg - aan U hetzelfde antwoord als boven.

vr gr johnjet

Een "voice over ingang" bestaat niet! Wel een microfooningang of evt een lineingang.. Een "normaal" digitaal audiobestand kan je altijd in elke NLEsoftware importeren. Dat kan ook met een "bandrecorder", maar zo'n ding is natuurlijk behoorlijk gedateerd en levert natuurlijk geen digitaal bestand op, zodat eerst gedigitaliseerd moet worden.

bobbiaan schreef op 12.08.2012 om 21:54 uur

Hallo allemaal ,

Lijkt me duidelijk, dat er een gedegen antwoord is gegeven op de vraag. Wat betreft het antwoord van Cinecor, is zijn optie wel de beste.

Mvg

Bobbiaan