Reacties

mi-bo schreef op 05.07.2021 om 21:04 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Klik op wieltje hier zal wel Webcam staan en als USB omzetter is aangesloten komt dan de USB omzetter er te staan

en hier een Tutorial voor de juiste installatie

https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-2022-versie-7-0-1-12--1275696/

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 05.07.2021 om 21:19 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen,

Een aanvulling op eerder gegeven antwoord

U schrijft over recent is dat RUV 2022 of RUV 9.

Voor RUV 9 is dit een optie

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Een aanvulling:gemaakt om 21.39 uur

.Als scartkabel wordt aangesloten op een videorecorder zorgen dat het in de scart aansluiting op de achterzijde in AVI in/out komt te zitten en schuifje op "uit " staat.

 

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

 

Jeroen-Boudewijns schreef op 06.07.2021 om 14:10 uur

Bedankt alvast

De kabel steekt juist. Het schuifje staat op 'out'

Het scherm dat je hiervoor deelde krijg ik ook te zien

alleen krijg ik geen andere opties dan de webcam, ook niet bij het 'refreshen'.

Wél heb ik dit moeten laten downloaden via de administrator (werkgever), want ik mag zelf niets downloaden. Kan dit een reden zijn?

mi-bo schreef op 06.07.2021 om 14:39 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen.

Dank voor Uw Feedback.

Als het een product(laptop/Pc) van een bedrijf is,zou het mogelijk kunnen zijn dat er een beperking aanwezig is(ingebouwde beveiliging).

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 06.07.2021 om 15:05 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen,

misschien is dit ook mogelijk, dat toegang tot camera uitstaat, zet dit eens aan.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Jeroen-Boudewijns schreef op 06.07.2021 om 15:08 uur

Bedankt voor de feedback.

De privacy-instelling van de camera staat op 'aan'.

Vreemd dat ik het programma niet kan gebruiken. De IT-dienst van de werkgever heeft 'als administrator' het programma zelf gedownload op mijn vraag.

Nu ben ik helaas niet veel met het programma.

 

Jeroen-Boudewijns schreef op 06.07.2021 om 15:12 uur

Het zwarte kabeltje (met twee pijltjes in tegengestelde richting op) moet nergens op aangesloten zijn, juist?

mi-bo schreef op 06.07.2021 om 15:26 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen.

Over welke kabel schrijft U deze soms deze is te gebruiken, als de USB omzetter niet goed past op USB poort.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Jeroen-Boudewijns schreef op 06.07.2021 om 15:40 uur

Net geprobeerd, maar ook met deze kabel werkt het niet.

Kan ik iemand van magix bellen?

Bol schreef op 06.07.2021 om 15:50 uur

@Jeroen-Boudewijns

Hallo Jeroen,

Als u Video Easy steeds moet opstarten als Administrator. Doe dan het volgende:

  • klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling
  • klik op: Eigenschappen
  • klik op tabblad: Snelkoppeling / Geavanceerd
  • zet een vinkje bij: Als administrator uitvoeren
  • sluit af met OK
  • daarna op Toepassen / OK

Nu wordt Video Easy altijd als administrator uitgevoerd.

Misschien is hiermee ook uw probleem opgelost.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.07.2021 om 15:59 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen.

Dit is een koppelstuk die tussen usb- omzetter en usb poort van Laptop/Pc gezet kan worden heeft geen meer functie.

MAGIX heeft sinds maart 2020 geen Nederlandse telefoon lijn met ondersteuning .

U kunt via MAGIX support een ticket aanmaken en Uw probleem voorleggen.

Al eens geprobeert zoals omschreven in mijn Tutorial MAGIX RUV 2022 opnieuw te installeren.

Nu heeft U ook geschreven dat U een Machine van het bedrijf heeft,onder welk emaiadres is MAGIX RUV 2022 geïnstalleerd,er zitten maximaal 2 licenties bij het product,misschien zit daar het probleem

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 06.07.2021 om 16:02 uur

Beste Jeroen,

Even een aanvulling op het prima antwoord van Bol, Zet alles uit, dan pas alle kabeltjes aan sluiten en dan pas alles aanzetten, dus videorec. PC/Laptop. Prog. starten en kijk of je Magix videoconverter ziet staan! Zelf moet ik dat af en toe doen als ik per ongeluk de verkeerde instelling heb gedaan, als ik het dan verander terwijl alles nog draait gebeurt er niks.

Blijf positief,

Cees

mi-bo schreef op 06.07.2021 om 16:33 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen..

Na even te hebben nagedacht en dit niet heb omschreven,

als de usb- omzetter van MAGIX RUV2022 in usb poort wordt gedaan is dit wel een usb 3 poort.

Als de usb- omzetter in de usb poort drukt hoort U dan wel een Windows melodie gezien de usb 3 omzetter niet wordt gezien

 

Een aanvulling:om 17.20 uur

Als de startkabel is aangesloten aan de analoge videorecorder is dan wel beeld via rood,geel,witte kabel op een Tv.

Aansluiten van de usb omzetter, gaat als volgt eerst MAGIX RUV 2022 opstarten dan pas de usb omzetter in usb poort doen, anders is er geen contact optie

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie om 17.20 uur

Bise schreef op 07.07.2021 om 15:21 uur

Beste Jeroen,

Even een opmerking op bovenstaande. Mijn nieuwste omzetter zit gewoon in een USB2 poort en zowel op m,n oude laptop en twee gedateerde PC,s werkt het prima en ik hoor GEEN windows melodie!. Maar nogmaals eerst alles aansluiten en dan pas de handel aanzetten!

Blijf positief,

Cees

mi-bo schreef op 07.07.2021 om 16:07 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen.

Een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoorden.

Via Uw bedrijf is MAGIX RUV 2022 op de laptop gezet via de dvd, misschien is de usb driver niet (juist)volledig geïnstalleerd, dit is te vinden door de dvd te openen, onder addon, dit kan apart worden geïnstalleerd.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Jeroen-Boudewijns schreef op 07.07.2021 om 16:28 uur

Ik heb Magix niet via DVD/CD-Rom, wel via de download link geïnstalleerd op de laptop. (ik heb geen dvd/CD-rom op de pc)

Ik probeerde om de laptop aan de videorecorder te koppelen en dan pas beiden aan te zetten, maar helaas stond de recorder nog steeds niet in het rijtje van erkende analoge apparaten.

doe ik het omgekeerd (eerst aanzetten, dan koppelen): Wanneer ik de usb-verbinding erin steek hoor ik wel het windows-geluidje.

Ik probeerde de beide usb-poorten van de labtop.

Volgende dat ik probeer is om de beheerder het programma te laten openen als beheerde

mvg

Jeroen

mi-bo schreef op 07.07.2021 om 16:45 uur

@Jeroen-Boudewijns

Beste Jeroen.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback

Heeft U ook geen losse dvd driver(bruikleen) die dan aangesloten kan worden via de usb poort van de Laptop om het volledige pakket MAGIX RUV 2022 te kunnen installeren inclusief de drivers van usb -omzetter (misschien een optie)

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 07.07.2021 om 17:25 uur

Beste Jeroen,

Hierbij de juiste driver om te installeren,

"https://dl03.magix.net/magix_usb_video_driver_black_int.zip?_ga=2.112043469.852333569.1625671025-1244790757.1625671025"

In het programma moet u de Magix converter kunnen zien, want die moet het doen!

Blijf positief,

Cees

Bol schreef op 07.07.2021 om 17:51 uur

@Jeroen-Boudewijns

Hallo Jeroen,

Magix Red uw Video bestaat uit twee delen namelijk:

  1. de drivers voor de MAGIX USB-video-omzetter
  2. Magix Video Easy X (Videobewerkingsprogramma).

Voor beide programma's hebt u geen DVD station nodig. U kunt deze gewoon met de downloadlinks installeren, die u hebt gekregen via uw opdrachtbevestigingsmail van Magix Shop.

Misschien een optie. Hebt u al eens een ander scartkabel geprobeerd? Ik weet nog van vroeger, dat ik een Philips scartkabel niet kon gebruiken op mijn JVC videorecorder. Zie deze link [klik hier]

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 07.07.2021, 18:06, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-