Videokaart

Gaastmeer schreef op 28.07.2021 om 21:03 uur

Ik koop een nieuwe computer. Mijn oude computer heeft het begeven.

Ik ben gebruiker van vdl 2021 plus.

Op de site van magix wordt aanbevolen aan welke eisen het computer systeem moet voldoen om goed met VLD te werken.

Hoewel mijn oude computer prima werkte met vdl, zou ik toch nog graag advies willen vragen of iemand iets toe te voegen heeft aan de eisen die magix opgeeft.

Is de videokaart bijvoorbeeld goed genoeg, of heeft iemand een aanbeveling voor een andere (betere) kaart.

Magix geeft aan:

Processor Quadcore met 2,8 GHz of meer, werkgeheugen 8 bb grafische kaart NVIDIA 1060 4 GB VRAM.

Aanvullende informatie: Ik ben een eenvoudige gebruiker van het programma. Zo’n drie of vier keer per jaar maak ik een eenvoudige film.

Met vriendelijke groet,

Jan den Otter

 

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 28.07.2021 om 22:01 uur

@Gaastmeer

Beste Jan.

Laat ik een discussie opstarten

De eerste vraag is toch,wat wilt U uitgeven voor de nieuwe Pc.

Wat voor hardeschijven gebruikt U nu.

Is het alleen voor videobewerking of wilt U er ook games op spelen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Gaastmeer schreef op 29.07.2021 om 08:23 uur

 

Michael, bedankt voor je snelle reactie.

Ik wil voor de computer zo’n 700 euro uitgeven. Ik ga er niet mee gamen. Het is inderdaad voor video bewerking. Het geheugen dat ik op decoupeerzaag computer had is 8 Gbs. En de schijf was een ssd schijf.

mi-bo schreef op 29.07.2021 om 09:11 uur

@Gaastmeer

Beste Jan.

Dank voor Uw Feedback.

Een vraag kunt U zelf een Pc opbouwen, bestaande uit losse componenten dan is de prijs van €700.00 een mogelijkheid.

Anders zal U eerder over het dubbele moeten denken.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Gaastmeer schreef op 29.07.2021 om 12:03 uur

Een bedrijf bouwt de computer voor mij en die geeft aan dat hij dat voor 700 euro kan doen en uitgaat van de aanbevolen eisen die magix aangeeft.

mi-bo schreef op 29.07.2021 om 12:26 uur

@Gaastmeer

Beste Jan.

Dank voor Uw Feedback.

Dat is een mooi bericht

Heel belangrijk is de grafische kaart.

En dat de nieuwe moederbord is voorzien van M2-slot.(videobewerking heeft namelijk kracht nodig en geen snelheid)

Geheugen minimaal 16 Gb.

Wel belangrijk dat U garantie krijgt als het niet goed gaat dat men dit veranderd.

Sc6

M.vr.gr

Michael