Video saver

Dianavantilburg schreef op 08.03.2023 om 15:29 uur

Ik heb de video saver set gekocht en wil nu mijn video bandjes van me hi8 camera op me laptop gaan zetten,maar hij die dag niet. Ik heb ook al een apparte ac kabel gekocht en die zo aangesloten aan de kabels van de usb movie grabber maar hij zegt dat ik een firewire kabel der aan moet zetten. Nu heb ik zo kabeltje gekocht van firewire naar usb. Maar dat doe hij nog niet dan geeft hij aan dag de usb kabel niet werkt. Wie kan mijn helpen wat ik nu moet doen moet ik toevallig een usb driver doel voor die fireware kabel hoe of wat. Want ik weet het nu echt niet meer. Ik kan nog wel een s video kabel aanschaffen want zo aansluiting zit ook nog eens op me video camera. Maar straks zegt hij nog steeds in dat programma van video saver dat ik het met fireware aan moet sluiten me video camera. Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.

Reacties

Bol schreef op 08.03.2023 om 19:09 uur

@Dianavantilburg

Hallo Diana,

Hebt u Video saver 2023 aangeschaft? Als dat zo is, dan hebt u een plug & Play versie. Wat is het merk van uw hi8 camera? Een kabeltje van Firewire naar USB zal niet werken. U zou uw camera kunnen aansluiten via de S-videokabel of de drie tulpstekkers (rood, wit en geel).

Het kan ook zijn dat uw camera niet meer ok is. Speel deze nog goed af via een TV?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.03.2023 om 23:01 uur

@Dianavantilburg

Hallo Diana,

Zie ook eens deze linken:

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.03.2023, 23:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dianavantilburg schreef op 09.03.2023 om 12:17 uur

Ik heb het ook al geprobeerd met een av kabel met 3 pluggen der aan rood geel en wit. Ik stop dat die av kabel in een gele aansluiting van me video camera en dan doe ik de 3 pluggen in de kabels van die usb video saver. Maar dan blijft hij aangeven dat ik een firewire moet hebben. Wat doe ik verkeerd. Het moet toch gewoon gaan met zo ac kabel die gekoppeld is met de usb van de video saver. Me video recorder doet het wel via de scart van de video saver.

Bol schreef op 09.03.2023 om 12:37 uur

@Dianavantilburg

Hallo Diana,

Doe het volgende:

  • plug de AV kabel in de camera en verbind deze met de USB omzetter.
  • steek de USB omzetter in een USB poort
  • start Magix Video Saver! op
  • kies nu Video's van analoge bron
  • Kies nu USB Video (USB-DShow)

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dianavantilburg schreef op 09.03.2023 om 16:47 uur

Hoi

Moet ik dan niet dan de eerste keuze pakken omdat de laatste wat jij zeg de video recorder is. De eerste is toch een video camera? Want daar wil ik mee overzetten van me hi8 video camera

 

Bol schreef op 09.03.2023 om 17:24 uur

@Dianavantilburg

Hallo Diana,

Een Hi8 camera hebt bandjes en is net als een videorecorder analoog en niet digitaal. Hebt u het al eens geprobeerd, zoals ik beschreven hebt?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.03.2023, 17:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.03.2023 om 18:03 uur

@Dianavantilburg

Hallo Diana,

Zie eens dit filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dianavantilburg schreef op 09.03.2023 om 18:18 uur

Ik ga het van het weekend proberen u hoort van me of het wel of niet gelukt is.👍