Reacties

RiViS schreef op 11.03.2017 om 13:28 uur

Hallo Wilfrida,

Fotostory is, zoals de naam al doet vermoeden, vooral voor het presenteren van foto's opgezet. Je kunt er films aan toe voegen, maar dan zijn de mogelijkheden beperkt.

Ik zou je adviseren om t.z.t. (ik kan niet in je portemonnee kijken) het programma Video deLuxe aan te schaffen, dat is speciaal voor films ontworpen en biedt heel veel meer mogelijkheden. Je kunt daar trouwens ook heel goed een presentatie met foto's op maken, geen probleem. Mocht je aanschaf overwegen, kijk dan goed op de Magix site naar de mogelijkheden van de 3 versies (standaard, deluxe en premium). Kijk ook of je PC geschikt is om dit zwaardere programma goed te laten draaien.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 16:19 uur

Hallo Wilfrida,

Ik ben met het bovenstaande eens.

Je schrijft dat je allerlei problemen ervaart. Kan je deze problemen zo goed mogelijk in je eigen bewoording omschrijven.

Ik heb, ondanks de beperkte mogelijkheden, een slideshow gemaakt 39 filmfragmenten, duur ca. 12 minuten. Ik heb geen enkel probleem ervaren.

Groet,

Rob 

wilfrida schreef op 12.03.2017 om 00:00 uur

Bedankt Rijk: de naam zegt het, maar ik las toch dat video's ook moeten kunnen.

Rob, ik vermoed dat ik teveel wilde wil: ik heb 60 minuten aan video's binnengehaald.

denk dat dat te veel van het goede is?

weet zowiezo niet wat de gewenste maximale lengte is.

wilfrida

Voormalige gebruiker schreef op 12.03.2017 om 09:17 uur

Hallo Wilfrida,

Volgens mij ligt het niet aan de duur, maar aan het aantal items (filmfragmenten). Een slideshow kan, volgens mij, maar max 99 items bevatten.

Groet,

Rob

wilfrida schreef op 13.03.2017 om 19:32 uur

Rob, ik heb rond de 80 items (video'tjes) ingeladen.

Ik dacht ik ga de helft er tijdelijk even uithalen, kijken of dat helpt bij het bewerken.

alleen weet ik niet hoe dat moet, ik kan ze natuurlijk weghalen rechtsboven bij de media, maar dan ben ik ook de filmpjes kwijt.

ik moet ze dus onderaan weghalen, maar hoe? ik lees ergens selecteren en op Tab drukken, maar bij mij werkt dat niet.

Het zal vast simpel kunnen, maar voor mij niet simpel.

Voormalige gebruiker schreef op 13.03.2017 om 21:29 uur

Hallo Wilfrida,

Zelf heb ik een project van 98 items met muziek eronder gemaakt en op DVD gebrand, met een goed resultaat.

Verwijder nooit bestanden uit de mediapool. Wanneer je dat doet, verwijder je de bestanden definitief uit de PC map, net als bij Windows verkenner.

Als je kijkt in de mediapool, zie je een rood vierkantje linksboven. Dit betekend dat je deze op de tijdlijn heeft gezet. Fragmenten uit je project verwijderen doe je als volgt: activeer het fragment op de tijdlijn dat je wilt verwijderen en klik op "Delete". Nu zal je zien dat linksboven het rode vierkantje is verdwenen.  

Succes,

Rob 

 

wilfrida schreef op 15.03.2017 om 12:19 uur

Ja Rob, dat was een beetje suf van mij, ik moet gewoon op de prullenmand drukken.

Ik heb heel veel weggehaald en nu kan ik wel gewoon aan de gang met wat over is (15 minuten tot nu toe)

Toch heb ik nog steeds probleempjes, overigens ook bij de fotobewerkingen.

bv als ik snel naar voren of naar achteren wil, kan dat m.i. met of de pijltjetoetsen op het scherm of met de rode lijn.

Beide gaat bij mij echter niet goed, of het doet niets of het spring weer terug.

dus vaak moet ik alles gewoon weer geduldig afspelen tot ik ben waar ik wil zijn.

Verder heb ik ook vaak ofwel de foto/video boven in het scherm of onderaan in de afspeelmodus. Maar dat kan misschien aan het geheugen van mijn pc liggen.

Het zijn kleine dingen, maar wel .irritant.

bij voorbaat weer dank voor je reaktie.

Voormalige gebruiker schreef op 15.03.2017 om 16:37 uur

Hallo Wilfrida,

Klopt, om een bestandje te verwijderen van de tijdlijn, kan je op het prullenmandje klikken of op de Delete toets van het toetsenbord. Dat je steeds probleempjes hebt, daar heb ik geen oordeel over. Meestal ligt dit aan de gebruiker.Je kan ook met de muis de afspeelmarker verplaatsen naar de gewenste plaats in je project. Wanneer de pijltje toetsen (links of rechts) van je toetsenbord  niet goed functioneren, zou je het Fotos_dlx.ini bestand kunnen verwijderen, omdat deze beschadigd zou kunnen zijn. Bij het opstarten van Fotostory 2015 wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Ga naar: C:\gebruikers \ naamgebruiker \ AppData (verborgen map) \ Roaming \MAGIX \ Fotostory_2015_Deluxe \ Fotos_dlx.ini. 

Om de verborgen mappen in Windows 10 zichtbaar te maken, zet een vinkje bij verborgen Items 

Ik begrijp dit niet: "Verder heb ik ook vaak ofwel de foto/video boven in het scherm of onderaan in de afspeelmodus. Maar dat kan misschien aan het geheugen van mijn pc liggen".

Kan je dat nader omschrijven. Ik denk, dat dit niets met het geheugen te maken heeft. 

Succes,

Rob.

wilfrida schreef op 15.03.2017 om 19:33 uur

ik heb een filmpje gemaakt van dat laatste, zodat je kan zien wat ik bedoel.alleen als ik het bestand hier wil inladen, zegt google chrome dat het onvoldoende geheugen heeft.

kan ik het ook emailen?

Voormalige gebruiker schreef op 15.03.2017 om 19:50 uur

Ja, je kan mij mailen naar: dehelplijn@kpnmail.nl

Voormalige gebruiker schreef op 15.03.2017 om 23:03 uur

Hallo Wilfrida,

Ik kan je filmpje gewoon afspelen, die ik via de mail heb ontvangen. Ik zie, dat je filmpjes vanaf je telefoon op de tijdlijn van fotostory 2015 zet. Dat Google Chrome aangeeft dat je onvoldoende geheugen heeft, heeft volgens mij niets met Fotostory 2015 te maken. Zelf denk ik dat je PC vervuild is. Schoon deze eens op met CCleaner of Glary Utilities 5.

Te downloaden van:

https://www.piriform.com/ccleaner/download

http://www.filepuma.com/download_glary_utilities_254/

Succes,

Rob

PS. heb je wel genoeg schijfruimte op je harde schijf?

wilfrida schreef op 17.03.2017 om 13:48 uur

Rob, bedankt voor de tips, maar zowel de schijfruimte als de vervuiling was niet aan de orde.(heb ccleaner op pc), maar had gekund.

Sinds ik successievelijk videos binnenhaal ipv alles tegelijk er vast in te zetten, gaat het stukken beter.

Verder werk ik nu ook via de andere modusstoryboard ipv alleen op de tijdlijn.

Het verplaatsen met de rode lijn (muis op witte stukje bovenaan de rode lijn) werkt wisselend, maar doet meestal niet wat ik wil. beweegt soms niet, of springt weer terug.

met hartelijke dank!

wilfrida

 

 

Voormalige gebruiker schreef op 17.03.2017 om 15:03 uur

Hallo Wilfrida,

Dat Google Chrome onvoldoende geheugen aangeeft, daar heb je nog geen antwoord opgegeven. Dit heeft niets te maken met Fotostory 2015.

Wat je zou kunnen doen is om de instelling terug te zetten naar de standaardwaarde. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten......

Of

Het bestandje Fotos_dlx.ini verwijderen. zie mijn antwoord van 15-03-2017 16:37uur.

Groet,

Rob

wilfrida schreef op 17.03.2017 om 23:02 uur

Rob, het genoemde bestandje heb ik kunnen verwijderen!

de pijltjes toetsen werken nu wel!!

standaard instellngen ook

ook hersteld!

Voormalige gebruiker schreef op 17.03.2017 om 23:18 uur

Hallo Wilfrida,

Hierbij denk ik, dat je problemen nu zijn opgelost.

Succes,

Rob