Video overdragen naar computer werkt niet

JVL schreef op 21.11.2020 om 12:59 uur

Beste,

Ik probeer een videocassette te digitaliseren, gebruik makende van RUV9 op een PC met windows 10.

Wanneer ik echter de functie "video overdragen naar computer" wens te gebruiken, dan lukt dit niet. De connectie met de video-converter lijkt daarbij verloren te gaan: voor het kiezen van bovenvermelde knop worden beeld en klank van de video correct weergegeven. Daarna echter blokkeert het beeld, en is het geluid te horen dat normaal weerklinkt wanneer een USB-apparaat uit de PC wordt verwijderd.

Kan iemand helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet

Jurgen

Reacties

mi-bo schreef op 21.11.2020 om 13:27 uur

@JVL

Beste Jurgen,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

is dit bij u ook zo,

alleen de USB omzetter in Usb poort( Pc usb 2 en laptop usb 3 ) en dan RUV opstarten, dan op opname klikken, dan ziet U de opname draaien, stop U dit dan moet deze resultaat te zien zijn

is dit bij U ook.

Verneem het graag van U

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

 

JVL schreef op 21.11.2020 om 14:31 uur

Beste Michael,

dank voor de snelle repliek.

Neen, bij mij gaat het er enigszins anders aan toe:

voor ik op de "video naar computer overdragen"-knop klik, heb ik beeld en klank, zoals het (denk ik) hoort te zijn.

Na klikken op de knop verdwijnen echter beeld en klank. Er wordt geen opname gemaakt, en er verschijnt geen vak met het resultaat. Het lijkt alsof de USB-connectie met de convertor wordt verbroken, want het scherm wordt zwart en er is geen klank meer. Het groene spoor op "audio-level" is gewoon bevroren op het moment dat ik op de knop heb geklikt...

Ik heb een tijdje op het forum gezocht, maar geen discussie gevonden waar dit specifieke probleem wordt aangekaart.

Heeft u hieraan voldoende info?

Met vriendelijke groet

Jurgen

 

mi-bo schreef op 21.11.2020 om 14:53 uur

@JVL

Beste Jurgen.

Gezien U 2 jaar garantie heeft op de usb omzetter, is mijn advies mail shop@magix.net met uw probleem en zij zullen U een andere usb omzetter toesturen ( er zit namelijk een conflict in de usb omzetter.)

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

JVL schreef op 21.11.2020 om 15:29 uur

Beste Michael,

bedankt voor de suggestie - ik zal een mail sturen.

fijne dag

JVL schreef op 28.11.2020 om 13:10 uur

Beste,

ik heb de nieuwe convertor ontvangen - heel fijn dat dat zo snel kon.
Het is evenwel geen oplossing gebleken: ik heb nog steeds hetzelfde resultaat...

Heeft iemand een andere mogelijke oplossing?

mvg

Jurgen

Bol schreef op 28.11.2020 om 14:28 uur

Hallo Jurgen,

Misschien is dit de oplossing? Zie:https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid--1258726/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-