Video omzetten naar MP4

WH-vandenHeuvel schreef op 20.02.2020 om 08:46 uur

Beste,

Via Conrad krijg ik het advies om https://www.conrad.nl/p/terratec-grabster-av350mx-video-grabber-incl-videobewerkingssoftware-952390 aan te schaffen om VHS video of HI8 banden om te zetten naar MP4.

Bij het product word jullie software (TerraTec editie van MAGIX Films voor CD & DVD) bij geleverd.

Bij Conrad kunnen ze mij niet vertellen of je met deze software de VHS of HI8 banden om kunt zetten naar MP4 met jullie programma en kreeg het advies om contact met jullie op te nemen.

Is het mogelijk om met deze software de oude video banden om te zetten naar MP4?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Met vriendelijke groet,

WH van den Heuvel

Reacties

mi-bo schreef op 20.02.2020 om 09:55 uur

@WH-vandenHeuvel

Beste WH.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Heeft U nog andere MAGIX programma's op Uw Pc staan.

Bv MAGIX vdl. Dan kunt U met aankoop van usb omzetter (van MAGIX)Uw beelden te gaan digitaliseren.

Zo niet,

Waarom een product van een andere bedrijf kopen terwijl MAGIX een goed product heeft om analoge beelden te digitaliseren.

Als U bij MAGIX nu het mooie product RUV 9 koopt met als extra het programma dvd architect bent U goed koper uit dan bij Conrad

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

PS Beelden die van analoog naar digitaal worden omgezet zijn altijd 720:576 mpeg 2

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

WH-vandenHeuvel schreef op 20.02.2020 om 16:56 uur

Beste Michael,

Het was eigenlijk andersom.

Ik was aan hetr zoeken en kwam bij Conrad dit apparaat tegen waarbij de software van MAGIX word geleverd maar ze kunnen mij daar niet vertellen of dat je de beelden met het programma naar MP4 kunt omzetten.

Mijn vraag die ik daar gesteld had was om video banden en HI8 banden om te (digitaliseren) zetten naar MP4 zodat deze op pc en tv kunnen worden afgespeeld vanaf een harde schijf.

Ik kan met een signaal vanuit scart, tulp kabel (rood/wit/geel) of HDMI komen.

Wat kan ik dan het beste met elkaar combineren om de beelden om te kunnen zetten en ook goede kwaliteit overhoud?

Alvast bedankt voor je reactie

Gr Wilbert

mi-bo schreef op 20.02.2020 om 17:13 uur

@WH-vandenHeuvel

Beste Wilbert,

Dank voor Uw Feedback.

Vervelend om het te schrijven,maar aangeboden product van Conrad is al verjaard.

kijk eens naar deze link https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/

Analoge beelden die worden gedigitaliseerd zijn altijd mpeg2 720:576.

met het mooie MAGIX programma wat er bij zit is MAGIX Video Easy waar mpeg2, avchd, mp4, mts beelden allemaal door elkaar heen op de tijdlijn kunnen worden( gezet )geïmporteerd en evt als mp4 op een externe harde schijf worden gezet.

kijk eens naar deze Tutorial https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-werken-met-magix-ruv-9--1210503/

En als de externe harde schijf met HDMI naar de Tv wordt aangesloten zijn de beelden goed ( er wel rekening houden dat de dierbare beelden die zijn gedigitaliseerd niet van gisteren zijn )

Sc6

Met vriendelijke groet,

michael

WH-vandenHeuvel schreef op 20.02.2020 om 18:28 uur

Beste Michael,

Dus als ik het pakket RUV 9 aanschaf heb ik de software waarmee ik de VHS en HI8 films om kan zetten naar MP4.

De kabels/stekkers om videorecorder of HI8 aan de PC aan te sluiten zitten erbij?

Met de software kan ik de beelden bewerken (knippen/meerdere filmpjes maken van 1 film e.d.) om deze dan ook naar MP4 om te zetten?

Kwalitatief zijn blijven de beelden goed (met in acht neming dat het een videoband blijft)?

Kun je mij precies aangeven wat ik zou moeten bestellen?

Met vriendelijke groet,

WH van den HEuvel

mi-bo schreef op 20.02.2020 om 18:48 uur

@WH-vandenHeuvel

Beste Wilbert.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Bestellen via magix.com zal wel een paar dagen duren, nu speciale aanbieding zoals ik al om 17.13 uur heb laten zien (RUV 9 is een totaal pakket)nu €49.99 exclusief bezorg kosten maar wel met het mooie Vegas dvd Architect erbij.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

WH-vandenHeuvel schreef op 20.02.2020 om 20:03 uur

Beste Michael,

Ik kan hiermee in ieder geval de video en HI8 banden omzetten naar MP4?

alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Wilbert vd Heuvel

WH-vandenHeuvel schreef op 21.02.2020 om 16:07 uur

Beste Michael,

Zou je nog duidelijk willen aangeven of ik de VHS of HI8 banden met het bijgeleverde programma kan omzetten naar MP4?

Dit staat nergens duidelijk omschreven en is uiteindelijk mijn doel.

Bise schreef op 21.02.2020 om 16:21 uur

Dit aparaat werkt goed maar... grote kans dat er geen lip synchroniteit is. En het is mogelijk om dit naar mp4 om te zetten

mi-bo schreef op 21.02.2020 om 17:03 uur

@WH-vandenHeuvel

Beste Wilbert,

antwoord van 16.43 uur verwijderd

hier het resultaat,dan

eigenschappen voltooien

dan opslag MP4

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

WH-vandenHeuvel schreef op 21.02.2020 om 18:07 uur

Beste Michael,

Wat bedoel je met lip synchroniteit? Dat geluid niet met beeld klopt?

Zoja, is er een manier dat dit wel is?

mi-bo schreef op 21.02.2020 om 18:17 uur

@WH-vandenHeuvel

Beste Wilbert.

Dit heb ik niet geschreven dit kunt U het beste aan Brise vragen.

Sc6

Michael

Bol schreef op 21.02.2020 om 18:17 uur

Hallo Wilbert,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers, zodat er meerdere forumleden op uw vraag kunnen reageren. U zou de vraag van Lip Synchroniteit moeten stellen aan @Bise

Nu een antwoord van mij (Bol)

U schrijft: "Het was eigenlijk andersom. Ik was aan het zoeken en kwam bij Conrad dit apparaat tegen, waarbij de software van MAGIX word geleverd, maar ze kunnen mij daar niet vertellen of dat je de beelden met het programma naar MP4 kunt omzetten."

Het Magix programma, dat bij het product van Conrad waarschijnlijk meegeleverd wordt, is Magix Video Easy. Met dit programma kunt u een gedigitaliseerd project exporteren als MP4. 

Mijn advies is, als u de Grabster AV350MX wilt aanschaffen, na te gaan of deze ook geschikt is voor Windows 10.

Heel veel succes met uw keuze.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.02.2020, 18:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 21.02.2020 om 18:43 uur

Beste Wilbert,

Lipsynschroniteit wil zeggen dat het geluid gelijk loopt met het beeld. Als dat niet zo is kan de oorzaak zijn dat de originele band opgerekt is. In het begin van de digitalisering is dit niet zo heel duidelijk van maar hoe verder dit misschien duidelijker wordt. Je kan "mazzel" hebben als het wel goed blijft. Alternatief is een professioneel apparaat aan te schaffen, maar dat is erg duur. Of... op de tijdlijn van het montage programma de geluidslijn een ietsje pietsje in de goede richting op te schuiven.

WH-vandenHeuvel schreef op 21.02.2020 om 19:10 uur

Beste Bise,

Ik begrijp hieruit dat het probleem dan ook meer bij de video banden ligt dan bij de software.

Heb je verder wel ervaring met RUV van Magix?

Dit product werkt goed en makkelijk?

Dit is voor mijn vader, die wil zijn collectie video banden over gaan zetten naar MP4 zodat hij deze kan bewaren en afspelen via een hdd schijf.

Bise schreef op 21.02.2020 om 19:39 uur

Ik heb veel ervaring gehad RUV. Het is verder prima te gebruiken. Ook het bijgeleverde programma laat zich makkelijk bedienen.

WH-vandenHeuvel schreef op 21.02.2020 om 20:35 uur

Beste Bise,

Dan ga ik dit pakket voor mijn vader bestellen. Dan heeft hij meteen bekabeling en programma om te kunnen omzetten.

Bedankt voor je info!!