video knippen en opslaan

rhermes schreef op 27.05.2016 om 14:23 uur

Ik heb sinds een week Red uw video's. Nu heb ik een videoband met 3 verschillende video's. De band neem ik in zijn totaal op. Daarna wil ik de eerste video erafhalen en die onder een naam opslaan. Dan de tweede enz. Dat lukt mij van geen kanten. Knippen lukt niet, Knippen en opslaan en splitsenen opslaan lukt niet. enz. Ik krijg telkens uiteindelijk  de hele opgenomen band voor het opslaan en dat wil ik niet.

Hoe werkt dat?

 

Reacties

RiViS schreef op 27.05.2016 om 19:06 uur

Probeer dit: Knip de video in de gewenste stukken. Verwijder nu de ongewenste delen met de Delete toets. Daarna opslaan en/of voltooten. Doe het zelfde voor de andere delen.

groet,

Rijk

rhermes schreef op 27.05.2016 om 20:14 uur

Dank je! Ik ga het proberen.

 

Ray

rhermes schreef op 03.06.2016 om 09:14 uur

Ik kom er nog niet uit. Hoe delete je een gedeelte? Moet je dan op het eerstvolgende blokje van de film (na knip) gaan staan? Want het blijkt dat je dan alles verwijdert.

Stel, ik heb 5 verschillende videootjes achter elkaar staan. Ik wil er alleen no. 4 uithalen en die onder een naam opslaan.

Of ik heb no. 1, no. 3 en no. 4 die bij elkaar horen. Hoe krijg ik die achter elkaar?

RiViS schreef op 03.06.2016 om 10:52 uur

Hallo Ray,

Voor het verwijderen van b.v. video 2:

- activeer video 2 met een muisklik: hij verandert van kleur

- druk op de Delete toets, video 2 is nu weg, alleen 1, 3 en 4 blijven staan.

succes,

groet,

Rijk

rhermes schreef op 03.06.2016 om 15:20 uur

Dag Rijk,

Ik krijg het niet voor elkaar. Erg omslachtig allemaal.

Ik heb zojuist een videoband opgenomen en opgeslagenop het bureaublad van de computer.Op die file staan 3 aangesloten maar verschillende video's. Ik heb die file videoband.WMV genoemd

Ik start opnieuw Red uw video's om die file te gaan bewerken en in 3 stukken te knippen.Ik krijg een Welkomst-scherm met de vraag wat ik wil doen. Tja... laad maar een videoproject. Vervolgens krijg ik mijn buereaublad met een aantal bestanden, maar daar staat nu geen videoband.WMV.

 

 

RiViS schreef op 03.06.2016 om 15:43 uur

Kies voor: Nieuw videoproject aanmaken, voer een naam in voor dit nieuwe project, klik OK.

Dan krijg je een scherm met de vraag waar de video bestanden vandaan moeten komen, kies: Bestanden van computer selecteren.

Zoek in het volgende scherm je bestand videoband.wmv en open dit bestand.

groet,

Rijk

rhermes schreef op 03.06.2016 om 20:24 uur

OK! Heb ik gedaan. Met dank nog steeds voor je reacties!

Maar het is ondoenlijk om met dat soort plectrumpje op de blauwe voortgangsbalk exact te bepalen waar het eerste deel geknipt moet worden. Kan dat niet anders?

RiViS schreef op 03.06.2016 om 22:27 uur

Verschuif met de muis de afspeelmarker en kijk tegelijk op de monitor, dan kun je het daar toch zien?

groet,

Rijk

rhermes schreef op 03.06.2016 om 22:49 uur

Ja, dat zal het zijn. Ik gebruik al 15 jaar geen muis meer wegens RSI. Al die jaren gebruik ik een WACOM schrijftablet met muispen. Het is vrijwel onmogelijk om met die afspeelmarker een exact punt aan te wijzen waar de video geknipt moet worden. In Moviemaker zie je wel een groot scherm met een filmstrip die veel makkelijker werkt. Ik vrees dat ik het daarmee moet doen....