video in foto's op CD en DVD speelt versneld af

dejavu schreef op 26.11.2014 om 19:28 uur

Ik werk met Magix foto's op CD en DVD 10 in windows 7 en heb o.a. video's geimporteerd waarvan er een versneld afspeelt, de andere niet. In het origineel wordt de video goed weergegeven, net zoals de rest. Ik heb het al via een omweg geprobeerd maar het wordt nog steeds versneld afgespeelt. Wat doe ik fout of wat kan ik nog doen? 

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 27.11.2014 om 11:44 uur

Beste,

Je vraag is moeilijk te beantwoorden. Ik denk zelf, dat er een effect in het fragment / video is geslopen. Wat je zou kunnen doen is:

1.verwijder het fragement / video uit je project

2. plaats het fragment / video weer opnieuw in het bestaande project.

Succes,

Rob

 

dejavu schreef op 27.11.2014 om 12:13 uur

Hallo, dank je wel voor je reactie, maar dat heb ik al geprobeerd.

Ik heb net gezien dat het filmpje te lanbg was om via mail te verzenden, misschien is het ook te lang om in de dvd te plaatsen. Ik heb het ingekort maar ik  kan dat vanavond pas gaan uitproberen. Mocht dat niet de oplossing zijn zoek ik dan alsnog verder.

Bedankt.

Elly

RiViS schreef op 27.11.2014 om 14:11 uur

Hebben die filmpjes verschillende herkomst? b.v. van videocamera en telefoon? Dan kan het zijn dat het aantal frames/sec verschillend is. Kijk via de Windows Verkenner, rechtsklik op het filmpje en kies Eigenschappen. Onder het tabblad Details kun je dan kijken achter Framesnelheid. 

Kijk dan meteen (iets lager) ook even naar de Audiosamplesnelheid, ik heb daar vroeger wel eens een probleem mee gehad als die verschillend was tussen filmfragmenten.

Laat je bevindingen hier even weten, dan kunnen we waarschijnlijk verder adviseren.

groet,

Rijk

dejavu schreef op 28.11.2014 om 07:58 uur

Hallo, 

de 3 filmpjes zijn vlak na elkaar opgenomen met de iphone, twee doen het goed, deze versnelde. Ik heb de eigenschappen/ details nagekeken, die waren waren bij alle drie hetzelfde ( 29 en 44) Maar inmiddels heb ik het opgelost door het filmpje opnieuw van de iphone  naar mijn mailadres gestuurd, vandaar naar een externe schijf en vandaar opnieuw naar de dvd in wording. Klikt heel omslachtig maar  iets anders kon ik niet verzinnen, ben niet zo handig daarmee, maar het werkt wel!! En daar ging het om.

Op het versnelde filmpje stond een tijd van 7 sec, terwijl het  21 sec duurde. Er moet met overzetten naar de dvd iets gebeurd zijn, wat weet ik niet want het origineel doet het nog steeds goed (uiten de DVD om) Vraag me niet hoe dat kan, want de twee andere waren wel goed van lengte en speelden niet versneld af.

 

Evengoed bedankt voor alles!!

Gr. Elly