video importeren met video easy

willybeckers schreef op 16.01.2013 om 18:13 uur

Ik werk nog met Windows XP en bij het importeren van een videobestand vanaf PC met video easy 4HD wordt slechts een gedeelte geïmporteerd van het gehele bestand. Het betreffende videobestand is weliswaar een samenvoeging van verschillende videofragmenten maar opgeslaan als 1 bestand (wordt door mediaplayers ook als 1 bestand afgespeeld). Met de oude versie van video easy lukte dit oorspronkelijk wel maar sinds de nieuwe versie 4HD is geïnstalleerd lukt het ook daar niet meer mee.

Willy

Reacties

magixagent schreef op 17.01.2013 om 16:11 uur

Een vraag wat bedoelt u met verschillende video fragmenten, is het programma wel geregistreerd en via hulp online geactiveerd
succes met het mooie MAGIX product.

willybeckers schreef op 17.01.2013 om 19:03 uur

Het programma is wel degelijk geregistreerd.
Wat ik bedoel met versch. videofragmtn is het volgende: met camcorder destijds (intussen naar de Fillistijnen) afzonderlijke videofragmtn op DVD gezet en deze DVD op mijn PC overgezet zoals het door de PC herkend wodt nl. als 1 bestand.
Bedoeling was nu net om met V Easy 4 HD de bestanden terug te zetten in hun oorspronkelijke grootte, wat dit Progr. volgens de makers beweert te kunnen.

Wanneer ik dit bestand importeer met V easy 4HD wordt blijkbaar wel het hele bestand ingeladen maar enkel het eerste van de oorspronkelijke fragmenten perfect weergegeven, maar dan loopt het totaal fout, dwz: het geluid loopt wel nog door, zij het met heel veel horten en stoten en in het grote weergavevenster verschijnen beelden van de overige fragmenten ook met horten en stoten kriskras door elkaar. Schuiven met de knop over de tijdbalk functioneert ook niet.
Ik heb intussen een opl. gevonden maar deze is zeer omslachtig. Ik converteer het bestand (extentie .vro) naar een ander formaat (mp4 - tijdsduur ca. 30 min voor 1uur video)  en importeer het bestand met V Easy 4HD en dan lukt het wel. Alleen lopen door het converteren (freeware) audio en video niet gelijk zodat na enkele minuten geluid en beeld totaal niet meer bij elkaar horen. Om dit te verhelpen moet ik m.b.v. V Easy 4HD het geconverteerde bestand opnieuw in scènes verdelen en op iedere scène via de optie "geluid/beeldverloop" onder tab effecten, geluid en beeld manueel synchroniseren. Heeft me o.a. een hele dag gekost om een bestand van ca. 1 uur terug in zijn oorspronkelijke vorm te krijgen, dus zo mooi vind ik dit product niet.
Als iemand een betere (snellere) oplossing kent, graag dan want heb nog heel wat video's te doen.   
Gr.
Willy

magixagent schreef op 18.01.2013 om 11:32 uur

beste U start Video Easy 4HD op , dan wordt gevraagd wat U wilt doen, klik bestanden importeren aan, zoek via verkenner , ( de DVD drive, klik deze open, en Uw bestanden worden geïmporteerd ( mits dit met een Pinnacle product is gemaakt) succes.

willybeckers schreef op 19.01.2013 om 09:43 uur

dit is precies wat ik gedaan heb met het door mij reeds omschreven resultaat nl: het bestand wordt na importeren met V easy 4HD wel helemaal ingeladen maar enkel het eerste van de oorspronkelijke fragmenten perfect weergegeven, maar dan loopt het totaal fout, dwz: het geluid loopt wel nog door, zij het met heel veel horten en stoten en in het grote weergavevenster verschijnen beelden van de overige fragmenten ook met horten en stoten kriskras door elkaar. Schuiven met de knop over de tijdbalk functioneert ook niet.
Intussen heb ik ontdekt dat met de optie "Frametable (nieuw) aanmaken" het bestand wel als geheel en tevens in de goede volgorde wordt weergegeven (dus fragmenten niet meer kriskras door elkaar + functioneren van tijdbalk OK) . Blijft echter het probleem van synchronisatie beeld/geluid  - op dit ogenblik enkel manueel bij te stellen met optie "Geluid/beeld verloop" wat echter een zeer tijdrovende bezigheid is en waarvoor ik dus nog een oplossing zoek.

Voor alle duidelijkheid: de DVD-videorecorder waarmee ik destijds alle losse fragmenten (opgenomen met JVC-camcorder - en als dusdanig ook opgeslaan op DVD en te bekijken op deze DVD-recorder) mee op DVD gebrand heb bestaat al lang niet meer en als ik deze DVD (met allemaal afzonderlijke filmfragmenten) in mijn PC aanbreng herkent deze alle afzonderlijke fragmenten niet meer maar worden deze als 1 geheel/bestand  weergegeven; vandaar dat ik de fragmenten opnieuw wil splitsen.