video deluxe 2024 en zoomen

Videomeisje schreef op 12.12.2023 om 21:04 uur

Hallo,

In de nieuwe Magix 2024 is de zoomknop verdwenen bij Effecten-positie/grootte. Ik lees dat ik kan zoomen met de ctrl knop en het muiswiel. Aangezien ik werk op een laptop en geen muis gebruik. lukt het me niet meer om in te zoomen. Ik kan wel aan handels trekken om te vergroten, maar een knopje is handiger. Is hier een oplossing voor?

Met groet van Ilse

Reacties

Bol schreef op 13.12.2023 om 15:18 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

De Zoomknop die in VDL2020 zat, is vanaf VDL2023 | 2024 niet meer aanwezig. De lay-out ten opzichte van VDL2020 is grondig veranderd, maar u hebt nog steeds de mogelijk om in- en uitzoomen. Ook zonder muis. U gebruikt hiervoor kan je de Pijl- Pijl-omhoog, Pijl-omlaag gebruiken en getallen in typen. Ik heb voor u een kort filmpje gemaakt om u een indruk te geven hoe e.a. nu werkt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 22.12.2023 om 12:18 uur

Hallo Rob,

Ik heb je filmpje bestudeerd, maar ik snap het niet. Wat bedoel je met pijl-pijl omhoog? Zijn dat de pijltjes naast het nummergedeelte op het toetsenbord? Het lukt me wel om te zoomen door getallen in te voeren of aan de handels te trekken, maar hoe jij het doet snap ik niet. Misschien kun je verduidelijken wat je met pijl-pijl omhoog of omlaag bedoelt?

Met vriendelijke groet

Ilse

Bol schreef op 22.12.2023 om 12:48 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

....Wat bedoel je met pijl-pijl omhoog? Zijn dat de pijltjes naast het nummergedeelte op het toetsenbord?... 

Klopt, dit zijn de pijltjes naast het numerieke toetsenbord.

.... Aangezien ik werk op een laptop en geen muis gebruik.....

Omdat u geen muis gebruikt, heb ik in het filmpje verschillende manieren laten zien hoe u kunt in- en uitzoomen door het plaatsen van Key-frames.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-