Reacties

mi-bo schreef op 17.02.2021 om 12:47 uur

@nico-koevoets

Beste Nico

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Niet wetend wat U gedaan heeft,

ga naar bestand,

instellingen, instellingen terugzetten naar standaardwaarde.

Misschien werkt het dan wel weer

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

nico-koevoets schreef op 18.02.2021 om 19:37 uur

Jammer maar het helpt niet. In de map Shortcuts kom ik het bestand sneltoetsenmagix.ssc tegen. Ik heb ook geprobeerd om zelf een nieuwe snelkoppeling te maken en opgeslagen maar geen resultaat.

Bol schreef op 18.02.2021 om 19:57 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

....Mijn snelkoppelingen werken niet meer waar het gaat om in en uitzoomen. Ik heb geprobeerd om ze zelf aan te maken maar dat lukt ook niet...

U hebt VDL 2014 op een Windows 10 geïnstalleerd. U schrijft, mijn snelkoppelingen (in- en uitzoomen) werken niet meer. Wat voor snelkoppelingen zijn dit. Kunt hiervan een afbeeldingen op het forum zetten.

Bedoelt u deze???

Ik verneem wel van u.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

nico-koevoets schreef op 18.02.2021 om 21:00 uur

Hallo, een beter begrip is waarschijnlijk macro's. Als ik wil inzoomen kon ik met de toetsen ctrl+shift+x indrukken direct een inzoom realiseren. verscheidene macro's doen het niet meer. Bij instellingen kan je bij de optie sneltoetsen zien voor welke toetsen een bepaalde actie wordt uitgevoerd. Heel makkelijk als het werkt natuurlijk.

Bol schreef op 19.02.2021 om 00:48 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

....Mijn snelkoppelingen werken niet meer waar het gaat om in en uitzoomen. Ik heb geprobeerd om ze zelf aan te maken maar dat lukt ook niet.....

U spreek van snelkoppelingen en/of macro's. Echter de juiste benaming is sneltoets.

Bij mij werkt het in VDL 2014 uitstekend.

• ga naar: Bestand / instellingen / sneltoets (Ctrl+Shift+U)
  • klik op reset
  • ga naar Uitzoomen en Inzoomen
  • Wijs de nieuwe toetsencombinatie toe
  • klik op Sneltoets toewijzen.
  • voor Uitzoomen - Ctrl+Shift+Z
  • voor Inzoomen - Ctlr+Shift+X

Succes, Rob

Aanvulling op: 19-02-2021 om 01:04 uur

Laatst gewijzigd door Bol op 19.02.2021, 01:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

nico-koevoets schreef op 19.02.2021 om 22:16 uur

Beste Bol,

bedankt voor je reactie maar het aanmaken van in-en uitzoomen werkt niet. Ik heb de video exact uitgevoerd zonder resultaat. Andere sneltoetsen werken wel, maar deze niet. Hieronder staat de map waar de ssc bestanden voor de sneltoetsen staan. Zijn dit de juiste of mag er maar 1 in staan.

Bol schreef op 19.02.2021 om 23:51 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Wanneer het bij u niet mogelijk is om sneltoetsen aan te maken voor in- en uitzoomen etc.., dan vermoed ik dat VDL 2014 plus / premium niet goed meer is geïnstalleerd. Het aantal SSC bestanden doet er volgens mij toe. Bij mij staan er 7 SSC bestanden in.

Heb u al eens het programma als een op de standaardwaarde teruggezet. Zo niet ga dan naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten naar standaardwaarden.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

nico-koevoets schreef op 20.02.2021 om 09:31 uur

bedankt rob

ik ga om een nieuwe install. vragen.

groet nico

Bol schreef op 20.02.2021 om 11:31 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Ik heb alles vanuit de map Shortcuts verwijderd / verplaatst en daarna VDL 2014 opgestart en het is bij mijn nog steeds mogelijk om een de sneltoetsen voor In- en Uitzoomen te maken. Verplaatst ook de SSC bestanden eens naar een ander map en probeer het nog eens.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

nico-koevoets schreef op 20.02.2021 om 14:31 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Wanneer het bij u niet mogelijk is om sneltoetsen aan te maken voor in- en uitzoomen etc.., dan vermoed ik dat VDL 2014 plus / premium niet goed meer is geïnstalleerd. Het aantal SSC bestanden doet er volgens mij toe. Bij mij staan er 7 SSC bestanden in.

Heb u al eens het programma als een op de standaardwaarde teruggezet. Zo niet ga dan naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten naar standaardwaarden.

Succes, Rob

Dankje wel. Ik heb een nieuwe installatie gedaan en..nog steeds werkt het niet. Ik zet de bestanden ook elders om te zien.

Gr. Nico