Wie heeft ervaring met het werken met het omzetten van een video 8 cassette naar PC. Welke werkwijze hanteert Magix? en welke ervaringen zijn er? Mij is verteld dat het werken met een firewire aansluiting leidt tot een betere kwaliteit?.
Welk product gebruikt U om video 8 cassette(s) te digitaliseren.
Sony 8 bandjes zullen moeten worden gedigitaliseerd via een video-omzetter, mits U met een docking station werkt dan is Firewire mogelijk zover mijn kennis gaat.
Als je de camera nog hebt waar de opnames mee gemaakt zijn is dat het beste. Als deze een Lanc of iee1394 of firewire uitgang heeft en de PC deze ingangen heeft, is dat het allerbeste. Zoniet dan is het verstandig om de Magix video-omzetter aan te schaffen. Dit geeft een redelijke kwaliteit voor het geld, er zijn betere oplossingen maar dan betaal je de hoofdprijs.
Als je de camera nog hebt waar de opnames mee gemaakt zijn is dat het beste. Als deze een Lanc of iee1394 of firewire uitgang heeft en de PC deze ingangen heeft, is dat het allerbeste. Zoniet dan is het verstandig om de Magix video-omzetter aan te schaffen. Dit geeft een redelijke kwaliteit voor het geld, er zijn betere oplossingen maar dan betaal je de hoofdprijs.
succes,
Cees
Dank voor je reactie. Ter info. Ik heb wel de camera maar niet de aansluiting op de pc. Dus de vraag is of op zoek naar een 2de hands pc met firewire aansluiting of een grabber aanschaffen. Daar zit dan ook mijn twijfel. Wat is de denfitie van de beste oplossing. Hoeveel is het waard om te investeren. Welke oplossingen bedoel je. Ik heb 75 tapes met hoge emotionele waarde dus ben bereid te investeren. En als ik een grabber aanschaf dan het liefst omzetten naar 4k als dat kan? Het pakket dat ik gebruik is video de luxe met upgraden naar 2021.
....en als ik een grabber aanschaf dan het liefst omzetten naar 4k als dat kan...
Met een video omzetter (grabber) kunt u uw tapes niet overzetten als 4k bestande. Persoonlijk, denk ik dat uw bandjes in een te lage resolutie zijn opgenomen dus ook niet als 4k bestanden over te zetten naar uw PC.
Kunt aangeven wat voor type camera u heeft, dan kan ik gerichter zoeken.
Hallo Hennie, je hebt het over hoge emotionele waarde van de filmpjes. Dan is de beste oplossing om dit door een professioneel bedrijf te laten doen dan heb je de hoogst mogelijke kwaliteit! Die werken met time-base correctie materiaal, dan blijft ook het geluid synchroon. Maar... we weten nog steeds niet welke camera je hebt.
Dag. Dank voor bericht. Ben even.bezig geweest. Heb.mijn keuze gemaakt. Heb nu een laptop met firewireaansluiting.en een sony digitale handycam. Daarbij een firewirekabel.
Waar ik nu tegen aan loop is dat de camera (nog) niet wordt herkend. Er wordt gevraagd om een stuurprogramma..... waar.vind ik deze...??
Beste Hennie, bij opnamebron kan je kiezen voor "HDV-camera" of als "DV-camera". Probeer als eerste de bovenste, werkt dat niet dan de laptop helemaal uitschakelen en weer opstarten en de tweede optie proberen.
Let op NOOIT kabels aansluiten als apparatuur aanstaat grote kans dat je dan firewire poorten kan opblazen.
Na veel zoekwerk, speurwerk en ondersteuning o.a. ook via dit forum en speciaal jouw reacties kan ik aangeven dat ik eruit ben. Wat doorslaggevend lijkt geweest is dat ik na een tip van iemand de driver heb geactiveerd via WinDV. Nadat dit is gebeurd kwam de camera in beeld/ werd deze herkend bij Magix. Daarna lukte het me om via DV camera aan de slag te gaan!!. Ik ben blij!!, Erg bedank voor jouw ondersteuning....
Het doet mij deugd om te lezen, dat het omzetten van uw video 8 cassette naar uw PC uiteindelijk toch nog gelukt is met een juiste FireWire aansluiting. Meestal wordt door W10 de juiste drivers geïnstalleerd voor een FireWire kaart. Maar dank zij de verkregen tip, hebt u de juiste drivers via WinDV kunnen installeren. Volgens mij kunt u ook met WinDV u video 8 cassette overzetten naar uw PC. U kunt dan nog zelf bepalen welk programma de mooiste video bestanden oplevert. Ik wens u heel veel plezier met het overzetten van uw bandjes.
Het zit net echt mee. Heb ik de eerste film kunnen omzetten en al voor een deel kunnen bewerken krijg ik de foutmelding .. "Probleembehandeling, in het programma is een zwaarwegend probleem opgetreden. Fout in module msvcr20.dll.. laadadres ......." .
Ik kan alleen nog maar het programma sluiten en verder niets meer. Geprobeerd het programma opnieuw te installeren maar het levert na vernieuwde installatie dezelfde foutmelding op. Wat nu?
Moet ik nu wachten op een automatische reactie vanuit Magix? omdat er staat in de kop van de foutmelding "probleembehandeling???? Heb ik het net aan de praat gekregen krijg ik dit.....Wie kan mij verder helpen?
Wauw Daar ben ik weer superblij mee. Ik wil graag verder. en dit antwoord klinkt weer als een super goed antwoord. Ik ga het proberen. Bedankt. Ik laat weten of het heeft gewerkt.
Hoi Rob, wat fantastisch om elke keer ook van jou zo snel reacties te krijgen. Ik ben daar heel blij mee. Dit forum werkt op deze manier perfect. ik zou zelf nooit deze oplossingen vinden. Het forum werkt perfect. Ik ga ermee aan de slag en hoop dat het snel werkt.
Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling. Fijn om te lezen, nadat u Windows 10 en Magix VDL opnieuw hebt geïnstalleerd alles weer stabiel werkt. Heel veel plezier met het overzetten.