VHS-speler aansluiten aan computer.

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 19:44 uur

Ik kan de vhs-speler niet aan mijn computer koppelen. Ik heb (op mijn vhs-speler) een witte en gele aansluiting waar naast 'OUT' staat en een witte en gele aansluiting waarnaast 'IN' staat. Ik heb een rca-kabel gekocht met aan elke zijde een gele, rode en witte aansluiting (dit omdat er geen scart-aansluiting op m'n decoder zit). Hoe kan ik deze dan toch verbinden aan m'n computer?

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 06.08.2018 om 20:01 uur

@Jochen-Cardon

Jochen,

Welkom op het MAGIX.INFO. Forum.

Om een correct antwoord te kunnen geven.over welke versi van MAGIX RUV schrijft u.

Mvg

Michael

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 20:04 uur

Versie 9

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 20:25 uur

@Jochen-Cardon

Jochen,

Welkom op het MAGIX.INFO. Forum.

Om een correct antwoord te kunnen geven.over welke versi van MAGIX RUV schrijft u.

Mvg

Michael

Ik heb zopas het programma nog eens geïnstalleerd maar m'n videospeler wordt nog steeds niet gevonden.

mi-bo schreef op 06.08.2018 om 20:32 uur

@Jochen-Cardon

Jochen.

dit is de juiste manier van installeren.

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/.

en als U geen scart aansluiting heeft, zal U met een aparte kabel( rood, geel wit ( zwart )) ( mannetje-mannetje)een verbinding moeten maken vanuit de Vhs speler ( out ) naar de USB stick .

Mvg

Michael

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 20:36 uur

Bedankt alvast voor uw antwoord!

 

Dit heb ik geprobeerd maar tot op heden nog niet gelukt. Het lukt maar niet om mijn videospeler te selecteren in het programma.

 

Mvg

Jochen

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 20:41 uur

Sorry voor de aanvulling

Ik heb maar één audio (out) en één video (out) maar heb dus wel 3 plugs hangen aan de kabel (rood, wit en geel). Ik weet dat geel voor de video is en heb de witte kabel in de witte aansluiting ingeplugd en dit reeds gewisseld met de rode kabel maar dit werkt niet.

 

Mvg

Jochen

mi-bo schreef op 06.08.2018 om 20:55 uur

@Jochen-Cardon

Jochen.

als wit op wit en geel op geel is aangesloten en U zet de Vhs speler op Play.

Heeft U dan wel beeld

Mvg

Michael

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 20:59 uur

Beste

 

Neen, ik krijg geen beeld te zien. Hij staat nog steeds niet tussen het lijstje om een device te selecteren.

 

Mvg

Jochen

mi-bo schreef op 06.08.2018 om 21:19 uur

@Jochen-Cardon.

Jochen.

Heeft u al geprobeerd via de Tv of U dan wel beeld heeft.

Mvg

Michael

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 21:25 uur

Beste

 

Dit heb ik zopas geprobeerd en dan heb ik wel beeld en geluid.

 

Mvg

Jochen

mi-bo schreef op 06.08.2018 om 21:36 uur

@Jochen-Cardon.

Jochen.

Als u dan op precies de zelfde manier het aansluit op de Usb converter,deze in een Usb poort aansluit,MAGIX RUYT opend,de Vhs recorder aanzet .

Wat is dan het resultaat.(werkt u met een viewcam. Dan daar rechts op pijltje klikken en wordt usb device zichtbaar.

Mvg

Michael

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 22:01 uur

Beste

 

In het apparaatbeheer staat er een oranje driehoek bij de Video Grabber. Het stuurprogramma is niet beschikbaar. Nochtans heb ik dit goed geïnstalleerd (heb dit al 2x gedaan).

 

Mvg

 

Jochen

Jochen-Cardon schreef op 06.08.2018 om 22:10 uur

Beste

 

Ik heb de oplossing gevonden. Van zodra men de laatste update van Windows 10 geïnstalleerd heeft worden o.a. de camera en microfoon uitgezet wegens privacyredenen. Mede hierdoor kan de omzetter zijn werk niet doen. 3u zoeken naar een oplossing...

 

Ben blij dat het werkt!

 

Nogmaals bedankt voor uw hulp!!

 

Mvg

 

Jochen

mi-bo schreef op 07.08.2018 om 06:16 uur

@Jochen-Cardon

Jochen.

Fijn te lezen dat het werkt,en dat U de oplossing op het forum heeft gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX(RUV 9) product

Mvg

Michael

Wijziging i.v.m.meer info

Jochen-Cardon schreef op 07.08.2018 om 09:22 uur

@Jochen-Cardon

Jochen.

Fijn te lezen dat het werkt,en dat U de oplossing op het forum heeft gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX(RUV 9) product

Mvg

Michael

Wijziging i.v.m.meer info

Beste

 

Het werkt toch niet helemaal zoals het zou moeten zijn...

Tijdens het opnemen van de VHS-cassette krijg ik een groen scherm te zien. Wanneer ik de film bewerk en/of voltooi krijg ik wel een normaal beeld te zien.

Hoe komt dit?

 

Mvg

Jochen

mi-bo schreef op 07.08.2018 om 09:52 uur

@Jochen-Cardon

Jochen,

Dit is vreemd normaal is groen beeld geen opname van beelden.

Dit kan ook een Windows probleem zijn dan zal het gezocht moeten worden in video(grafisch)kaart.(updaten).

Mvg

Michael

 

Bol schreef op 07.08.2018 om 11:07 uur

Beste

 

In het apparaatbeheer staat er een oranje driehoek bij de Video Grabber. Het stuurprogramma is niet beschikbaar. Nochtans heb ik dit goed geïnstalleerd (heb dit al 2x gedaan).

 

Mvg

 

Jochen

Als het oranje driehoek nog bij de Video Grabber staat, dan zou het nog steeds een driverprobleem kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Bol op 07.08.2018, 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jochen-Cardon schreef op 07.08.2018 om 13:55 uur

Beste

 

In het apparaatbeheer staat er een oranje driehoek bij de Video Grabber. Het stuurprogramma is niet beschikbaar. Nochtans heb ik dit goed geïnstalleerd (heb dit al 2x gedaan).

 

Mvg

 

Jochen

Als het oranje driehoek nog bij de Video Grabber staat, dan zou het nog steeds een driverprobleem kunnen zijn.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Ik heb de meest recente drivers geïnstalleerd dus daar zal het probleem niet liggen denk ik. De driver van de Video Grabber is (veronderstel ik toch) ook de laatste.

Bol schreef op 07.08.2018 om 14:14 uur

Hallo Jochen,

Zelf heb ik als Magix gebruiker geen RUV. Zelf doe ik het zo als er bij mij een uitroepteken of een driehoek staat. Ik klik dan op het desbetreffende apparaat en verwijder deze en start mijn PC op. Daarna kijk ik bij apparatenbeheer of het nu wel goed staat. Als er helemaal niets staat, installeer ik de apparaat driver opnieuw.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.08.2018, 15:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-