'Vervelende' meldingen van Installationsmanager en Error transferring.

JanSpijk schreef op 02.08.2021 om 16:21 uur

Beste...

Ergens in juni j.l. heb ik (pas) de verlenging van de updateservice Video deluxe Premium 2021 online aangeschaft.
Volgens mij heb ik toen de update gekocht en uitgevoerd vanuit het programma in de vorige versie 2020.
Ook de in de e-mail meegeleverde linken naar de extra (gratis) programma's (proDAD, FXHome etc.) heb ik direct geïnstalleerd.

Elke keer als ik nu Vdl-2021 opent krijg ik het volgende scherm:

 als ik de de details aanklik krijg ik ????!!

Als ik vervolgens 'Nee' klik gaat de melding weg en kan ik beginnen of verder met m'n project.

Maar als ik 'Ja' klik krijg ik dit scherm:

volgens mij het zelfde als vanuit het hulpmenu

Echter, alle items zijn licht grijs en hebben (steeds) de 'huidige' installatie datum. Het enige wat ik kan doen is 'annuleren'.

Maar nu de laatste paar dagen krijg ik er ook nog (2) Error meldingen overheen waar ik geen touw aan vast kan knoppen:

Ik ben voor de Error meldingen al aan het zoeken geweest of er met installeren 'iets' is fout gegaan maar kan niet vinden.

Het enige wat ik vermoed is dat ik (in de vorige versies van Vdl Premium) de map instellingen heb veranderd;

Mijn c:/ schijf is n.l. een SSD die ik alleen voor Windows 10 en m'n app c.q. programma-data wil gebruiken en mijn harde schijf e:/ voor de projectdata documenten, video's, foto's e.d.:

zou het daar aan kunnen liggen...?

Ook heb ik van mijn Magix account het programma nog een keer gedownload met de bedoeling om het nog een keer opnieuw te installeren. Maar nu zie ik dat de 2 download bestanden wel erg met elkaar verschillen...(dus ben even huiverig...;-)

Kortom, wat gaat er 'mis' bij mij en hoe kan ik het, het liefst eenvoudig oplossen...?

Nog een tweede vraagje: naast de Installationsmanager melding krijg ik ook altijd een 'reclame' pop-up van Magix rechts onderin. Hoe kon ik daar vanaf.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en hopelijk oplossingen.

Met vriendelijke groet,

Jan

Reacties

mi-bo schreef op 02.08.2021 om 18:12 uur

@JanSpijk

Beste Jan,

jammer dat U veel heeft veranderd nadat U een reactie heeft gegeven 16.06.2021 dat alles perfect werkte

Een van de oorzaken zal zeker zijn het veranderen van de programma instellingen.

Persoonlijk , alles wat met MVDL 2021 te maken heeft via

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

verwijderen. dan via https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/ de trial versie downloaden en installeren, en bij installeren aangeven aangepast, daar geeft U aan dat MVDL 2021 op de E schijf moet worden geinstalleerd, en gezien het samen werkt met Windows zal de besturing op de C schijf worden gezet.

Wat betreft de pop up reclame, zet een vinkje linksonder en dan komt de Pop up niet meer, of via Y toets, systeem, ( programma- interface ) vinkje zetten bij News verbergen.

en hier kunt U het verhaal vinden, betreft installation Manager

https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

En bij installeren van MVD 2021 niet extra programma mee installeren

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 02.08.2021 om 18:28 uur

@JanSpijk

Hallo Jan,

Een aanvulling op het bovenstaand antwoord. Zie deze link: [klik hier] en zie ook deze link [klik hier].

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.08.2021, 18:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JanSpijk schreef op 02.08.2021 om 20:51 uur

Beste Michael en Rob,

Dank weer voor jullie reacties....

Maar Michael "jammer dat U veel heeft veranderd nadat U een reactie heeft gegeven 16.06.2021 dat alles perfect werkte" Ik heb helemaal niets veranderd sinds 16-06-2021...? Dat was volgens mij een heel ander probleem.
De 'map' instellingen heb ik al vanaf VDL premium 2019.

Desalniettemin, ik ga morgen de 'linken' van jullie beide goed doornemen en kijken of e.e.a. opgelost is of kan worden. Ik kom er nog op terug. Voor nu bedankt alvast en prettige avond.

Groet, Jan

JanSpijk schreef op 03.08.2021 om 19:30 uur

Hallo Michael en Rob,

Vanmiddag een hele tijd bezig geweest om jullie 'linken' met informatie, tips en hints door te nemen én...

"Het is gelukt om Video deluxe Premium 2021 weer helemaal werkend te krijgen zoals ik het wil."

En dat zonder het programma opnieuw te hoeven installeren en nu ook zonder die 'vervelende' Installationsmanager en Error meldingen...😄

Wel liep ik na het "Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden" tegen wat probleempjes op waaronder uiteraard de map instellingen maar vooral ook dat (bepaalde) intro-/outro-video's geen beeld meer gaven en ook de geïmporteerde mp4 filmpjes. Maar dat lag, zoals elders in het forum door Rob was aangegeven aan het "Hardwareversnelling" vinkje.

Super bedankt weer...!

Groet, Jan

Bol schreef op 03.08.2021 om 20:21 uur

@JanSpijk,

Hallo Jan,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van uw filmprojecten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.08.2021 om 20:30 uur

@JanSpijk

Beste Jan.

Dit is een positief bericht dat U het zelf heeft kunnen oplossen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product mvdl2021.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 09.08.2021 om 00:02 uur

Hallo Jan, als aanvulling heb je ook de extra effecten ook gedownload en geïnstalleerd zie plaatje

klik één voor één op de 7 pijltjes naar beneden.
Mvg Kees

JanSpijk schreef op 09.08.2021 om 14:18 uur

Hallo Kees,

Ja, die had ik al na aanschaf van de verlenging van VDL-2021 in juni j.l. gedownload en geïnstalleerd.
Ik heb er trouwens niet zo veel als jij: maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ze bij de vorige versies (2019 en 2020) niet allemaal heb geïnstalleerd.
De onderste (blauwe 'NewBlue Titler Pro 6') wel en die werkt nu ook nog steeds. Heb ik volgens mij in bij VDL 2020 'gehad' en heb ik een stuk of 3 keer gebruikt om leuke titels (inleidingen) mee te maken.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik al deze extra effecten best wel lastige te gebruiken vind. Althans voor mij niet écht een gebruiksvriendelijke 'User Interface'. Elke keer denk ik nu ga ik me er eens echt in verdiepen en alle help en 'Getting started' doornemen / lezen / bekijken. Maar elke keer haak ik weer af en val ik weer terug op de Magix VDL effecten en sjablonen die voor mij voldoende zijn.

De laatste extra proDAD Mercalli V5 Suite en Hide V1 leken me overigens erg handig. Ik ben n.l. bezig om al m'n oude DV-bandjes via VDL te digitaliseren en op mijn (externe) Harddisk van m'n PC te zetten. Dat gaat goed maar wat een verschil t.o.v. de huidige HD en 4K opnames. En nou dacht ik de .mpg bestanden (4:3 / 720x576 PAL) met een (of meer) van de Mercalli V5 programma's te kunnen verbeteren. Maar ook dat valt me niet mee.

Heb jij er goede ervaringen mee...?