Verhuizen domein, maar zie alleen staan Verbinding of Toewijzing in Control Centre

eileenschilder schreef op 09.03.2016 om 11:50 uur

Ik wil graag mijn domeinnaam verhuizen naar een andere provider. Nu zou ik, na aanmelding bij andere provider, in het Control Centre ergens moeten kunnen aangeven dat ik een authorisation code wil ontvangen.

Het enige dat ik zie staan is www.eileenmusic.nl in mijn domeinlijst. Hierbij kan ik verder niets aangeven.

Kan iemand mij vertellen wat  te doen in geval van verhuizing?

 

PS Ik zie in mijn domeinlijst ook nog var2go.nl staan, terwijl deze inmiddels al verhuisd is. Moet ik daar ook nog iets mee doen? Auth code al eerder ontvangen. Maar na deze opzegging ziet mijn Control Centre er dus anders uit.

Reacties

mi-bo schreef op 09.03.2016 om 12:06 uur

Hallo, gaat het over Websitemaker of Webdesigner,
Domeinnaam is van U en kan bij elke provider worden gebruikt, alleen de hosting moet wel aangevraagd worden en betaald, bij opzegging bij MAGIX wordt automatisch een code naar het adres gestuurd bekend bij MAGIX
Bij het opzeggen van een contract met domeinen kunnen de in het contract inbegrepen domeinen onder de betreffende condities voor domeinen (speciale acties uitgesloten) verder worden gebruikt. De aanbieding heeft een looptijd van 12 maanden en wordt automatisch verlengd wanneer niet 8 weken voor afloop van de looptijd wordt opgezegd. Er gelden de algemene voorwaarden van de The Xara Group Ltd., die op www.xara-online.com te lezen zijn. De boeking wordt verwerkt bij het afsluiten van het contract voor het totale bedrag van de looptijd en daarna steeds bij verlenging.

dan staat var2go.nl online. en www.eileenmusic.nl is nog niet geactiveerd, of niet via index op de site gezet,


succes

Michael

 

eileenschilder schreef op 09.03.2016 om 15:15 uur

Oke, maar hoe ontvang ik dan een code van Magix voor eileenmusic.nl? Of is deze naar een ander emailadres verzonden ipv info@eileenmusic.nl?

Ik heb helemaal niets ontvangen, maar eerlijk gezegd ook niet dat domein verwijderd bij jullie. Alleen www.var2go.nl. Ik begrijp er niets van.

eileenschilder schreef op 09.03.2016 om 15:45 uur

Ik heb alle emails er nogmals bijgezocht. Ik heb de laatste tijd alleen  een code voor var2go en bshow-e ontvangen. eileenmusic heb ik echt niet onvangen. Kan ik ergens aangeven dat ik deze zsm wil ontvangen?

Ik zie namelijk nergens de mogelijkheid tot persoonlijk contact. Wat ik in deze als erg onplezierig ervaar.

Wellicht kunt u mij een duidelijk antwoord geven welke stap te ondernemen?

Met vriendelijke groet,

Eileen Schilder

mi-bo schreef op 09.03.2016 om 15:53 uur

Hallo Eileen,

 wat is nu precies de bedoeling, je vraag advies dit is gegeven. en je schrijf naar een andere provider gaan. waar is  eileenmusic dan geparkeerd, bij MAGIX of ergens anders. en met welk MAGIX / XARA product is de website gemaakt

Gr

Michael

eileenschilder schreef op 09.03.2016 om 15:59 uur

Hallo Michael,

Ik heb al een aantal jaren eileenmusic.nl via Magix geregistreerd staan. Vandaag wilde ik mijn website bij jullie opzeggen en tot mijn verbazing staat deze er niet meer in...ook geen website meer online. Mijn hele website en Websitemaker is verwijderd. Ik heb nooit opdracht gegeven voor verwijderen van eileenmusic.nl.

(alleen recent var2go.nl en bshow-e.nl) Maar nu is eileenmusic.nl er ook niet meer!

Ik moet dan toch in ieder geval een Auth code ontvangen? Hoe kom ik daaraan? Want deze heb ik ook niet onvangen. Ik weet niet wat ik moet doen of wie te bellen. Ik kan nu mijn domein niet gebruiken.

Groet

Eileen

eileenschilder schreef op 09.03.2016 om 16:03 uur

Websitemaker Deluxe online. Ik log dan in en kan naar Websitemaker om mijn website te maken. Wellicht is dat wat je wilt weten als antwoord op je vraag?

http://www.magix-online.com/nl/

mi-bo schreef op 09.03.2016 om 21:14 uur

Hallo Eileen.
Websitemaker werkt als volgt, je heb een domeinnaam, en daarna een MOW abonnement dit moet per jaar worden betaald buiten je domeinnaam account en je krijg van MAGIX 8 weken van te voren een mail met vermelding tot betalen, wordt dit niet gedaan maak je ook geen gebruik meer van MAGIX diensten, alles staat in de Cloud bij MAGIX en Webdesigner gaat via je eigen Pc  als je Websitemaker gebruik en je wil naar Webdesigner toe dan kan dat via control center en dan FTP activeren, bij opzegging dit gaat ook via Control center, krijg je van MAGIX een automatische mail met een autorisatie nummer om bij een andere provider aan te melden, dit blijft tot einde betaling actief,
Gr
Michael

eileenschilder schreef op 09.03.2016 om 23:04 uur

Hallo Michael,

Dan denk ik niet dat ik mezelf goed duidelijk maak.

In mijn Control Center doe ik het volgende na inloggen:

Ik kies rechts Overzicht >> dan Domeinservice

Ik krijg mijn overzicht van domeinen en krijg maar 2 keuzes:

  1. Verbinding
  2. Geen toewijzing (welke niet werkt, hier krijg ik een foutmelding)
mi-bo schreef op 10.03.2016 om 13:26 uur

Hallo Eileen,
als je op domeinservice klik gaat er een scherm open toewijzing, dan moet er   eileenmusic.nl staan en dan   Domein naar een ander domein doorsturen
Geef a.u.b. het domein / webadres aan waarnaar het geselecteerde domein http://www.Domein naar een ander domein doorsturen
Geef a.u.b. het domein / webadres aan waarnaar het geselecteerde domein http://www.eileenmusic.nl moet worden verwezen.
maar waarom is var2go.nl wel actief. ik denk dat je het beste naar deze link kan gaan https://support2.magix.com/customer/
hier zitten de experts die je direct kunnen helpen
succes
Michael

eileenschilder schreef op 10.03.2016 om 13:43 uur

Hallo Michael,

Dank je wel, ik zal het bij de experts gaan proberen om dit op te lossen. Tevens heb ik een fomrulier gevonden via de algemene voorwaarden om een domeinn op te kunnen zeggen per post. Dit ga ik ook maar gewoon proberen.

var2go.nl is actief via een andere provider dan Magix. Dit contract blijft alleen nog bij jullie zichtbaar tot einde contractsduur. Maar is heb www.var2go.nl wel gewoon online in gebruik.

eileenmusic.nl staat niet online. Deze had ik online staan via Magix, maar dat is helaas weg. Daardoor heb ik nog niets kunnen verhuizen naar de andere provider, omdat ik geen opzegging kan doen en code op kan vragen. Wellicht bedoel je dat dit domein daarom niet actief is? Omdat het online niet zichtbaar is? 

Misschien vind je het leuk om te weten dat je de gegevens van de domeinnaam hier kunt inzien: https://www.sidn.nl

Hier kun je zien of een domeinnaam actief is of niet en waar deze geregistreerd staat. Eileenmusic.nl staat hier als actief en geregistreerd bij Magix.

Groetjes

Eileen