VDL 2021 Premium : proDAD overgangen

paul-v9847 schreef op 21.02.2021 om 13:00 uur

Ik heb recent VDL202 Premium aangeschaft en geïnstalleerd.
Bij de "Sjablonen - Overgangen - Extra Overgangen" zie ik volgende 2 overgangen staan :
- proDAD Adorage transition
- proDAD Vitascene transition

Maar géén van beide geeft een 'Preview'
En wanneer ik één van beide naar de filmstrip sleep, krijg ik volgende foutmelding :

Op die schijf is nog 20Gb vrij, dus die is zeker niet vol.
En op die betreffende folder hebben alle gebruikers (behalve die CREATOR OWNER) álle rechten :

Moet daar extra software voor geïnstalleerd worden ?

Grtjs,
Paul

Reacties

Bol schreef op 21.02.2021 om 16:21 uur

@paul-v9847

Hallo Paul,

...Bij de "Sjablonen - Overgangen - Extra Overgangen" zie ik volgende 2 overgangen staan: proDAD Adorage transition en proDAD Vitascene transition.....

ProDaD Adorage transition staat bij mij niet in: "Sjablonen - Overgangen - Extra Overgangen" wel staat er proDaD Vitascene transition en deze overgang werkt naar behoren.

Wat u zou kunnen proberen is om via effecten / extra effecten / een scan uit te voeren.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

paul-v9847 schreef op 22.02.2021 om 07:48 uur

Hey Rob,

ik heb die scan uitgevoerd en dat leverde 27 resultaten op

Maar na het herstarten blijft de situatie ongewijzigd :

Mvg,
Paul

Bol schreef op 22.02.2021 om 10:53 uur

@paul-v9847

Hallo Paul,

U bent van VDL15 uit 2009 overgestapt naar VDL 2021. Zelf heb Ik zo'n vermoeden, dat dit een legacy (erfenis) van VDL15. Bij VDL15 werd ook een proDaD Adorage-starterspakket meegeleverd. Dit programma is een 32bits programma wat VDL 2021 niet meer ondersteunt. Kijk eens bij instellingen / apps en onderdelen of daar proDaD Vitascene1.0 staat. Als dat zo is verwijder deze dan en kijk dan of uw probleem is opgelost.

Om onderstaande afbeelding te kunnen maken, heb ik proDaD Vitascene 1.0 even geïnstalleerd, maar niet kunnen activeren, omdat dit vanuit VDL15 zelf gedaan moet worden.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

paul-v9847 schreef op 22.02.2021 om 14:15 uur

Hallo Rob,

er stond inderdaad een proDaD VitaScene1.0 bij de geïnstalleerde programma's.
Die heb ik nu un-installed, maar de Adorage transition blijft over

en die installatie staat niet in het lijstje van geïnstalleerde programma's ...
Ik heb gemerkt dat ook de VDL15 nog bij de geïnstalleerd stond, dus die installatie heb ik ook ongedaan gemaakt,
maar het resultaat in VDL 2021 blijft hetzelfde ...

Mvg,
Paul

Bol schreef op 22.02.2021 om 14:39 uur

@paul-v9847

Hallo Paul,

Hebt u ook via Bestand / instellingen / programma-instellingen.... het programma gereset?

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

paul-v9847 schreef op 22.02.2021 om 16:48 uur

Dag Rob,

nee dat heb ik niet gedaan (wist niets van het bestaan van deze 'reset')
Maar ben ik bij uitvoering van deze reset mijn andere extra's niet kwijt ?

Bij de aankoop waren "proDaD Mercallie", "Cinematic Moods - Remastered + Cinematic Effects" en "NewBlue Filters 5 Ultimate" inbegrepen, en ondertussen ook geïnstalleerd ...

Mvg,
Paul

Bol schreef op 22.02.2021 om 17:50 uur

@paul-v9847

Hallo Paul,

U raakt bij het resetten niets kwijt. Video deluxe wordt alleen teruggezet op de standaardwaarden.

Het doet mij deugd om te lezen, dat de meegeleverde extra's ook is geïnstalleerd.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-