vastlopen Video Deluxe 2020 plus

Paul-Timmermans schreef op 25.11.2023 om 14:24 uur

Hallo, hopelijk kan ik hier hulp krijgen voor mijn probleem.Ik gebruik al vele jaren Magix VideodeLuxe 2020 PLUS maar krijg steeds problemen met vastlopen. Ik heb een schone installatie van windows 10 met VDL 2020 erop een image gemaakt en dit loopt prima totdat na enkele dagen het programma vastloopt, dwz VDL reageert niet meer en kan ik alleen maar uitschakelen via taakbeheer. In taakbeheer zie ik dat het geheugen verbruik bij VDL oploopt naar ca 70% (verbruik is ca 7 GB !) en ook de processor loopt op tot ca 20% terwijl alleen het programma geopend is nog zonder een geopend project.Heb VDL compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft terugkomen.Het vreemde is dat het in het begin prima loopt, maar de dag erna is het weer mis. Wanneer ik mijn image weer terugplaats gaat het weer even goed. Heb videodeluxe.ini bestand al verwijderd en instellingen teruggezet op standaard. Mijn huidig project bestaat uit alleen foto's (ca 300) en enkele Travelmaps films en 3 MP4 films. Ik heb eerst een veiligheidskopie gemaakt van dit project en van daaruit open ik steeds mijn project voor verdere beweking etc.Dit gaat zoals gezegd goed, totdat ik het de dag erna weer open en het programma na enkele minuten weer vastloopt.

Specs PC:CPU = Intel i7 4790 3,6 GHz, 16GB DDR3 RAM, videokaart=NVDIA Geforce GT740 2047Mb

Windows en VDL zijn geïnstalleerd op SSD en ik sla project op andere interne SSD

Reacties

Bol schreef op 25.11.2023 om 15:27 uur

@Paul-Timmermans

Hallo Paul,

U hebt VDL2020 plus opnieuw geïnstalleerd. Welke versie hebt u nu? Hebt u al eens geprobeerd om VDL2020 via Hulp / online actualiseren te updaten? Waarschijnlijk kunt u deze niet meer actualiseren, omdat deze toen onder de updateservice is verkocht.

Hebt u al gekeken of u de laatste videodriver hebt geïnstalleerd? Ga hiervoor naar: Official Drivers | NVIDIA DE laatste versie is: 474.64 Release Date 31-10-2023

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-