Vastlopen software

Erwin-deGroot schreef op 05.03.2022 om 18:07 uur

Ik heb Video DeLuxe Premium 2022 (versie 21.0.2.130 - UDP 3) op mijn Windows 10 computer (met I5 7500 processor en GeForce 1050 videokaart en 16Gb geheugen) en heb het probleem dat de software steeds vastloopt zodra ik een preview doe. Ik importeer de videobestanden van mijn computer (gemaakt met een GoPro 9) en daarna speel ik de bestanden af om het even te comtroleren. Zodra het afspelen stopt loopt de software vast en regeert nergens meer op. De computer zelf loopt niet vast. Eerst kon ik 2,7k video's gewoon bewerken, maar liep de software bij 1080p 50f/s video's vast. Vandaag kreeg ik een update en nu kan ik zelfs de 2,7k niet meer bewerken, deze loopt nu ook vast. Het maakt ook geen verschil uit of ik nog programma's op de achtergrond open heb of niet.

Wie, oh wie heeft een idee ? Erwin

 

 

Reacties

Bol schreef op 05.03.2022 om 18:16 uur

@Erwin-deGroot

Hallo Erwin,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Waarschijnlijk moet u uw Videokaartdrivers updaten? Ga hiervoor naar: Nvidia.com. De laatste driverversie voor uw Nvidia GeForce 1050 is: 511.79 d.d. 14 feb. 2022

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.03.2022, 18:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erwin-deGroot schreef op 11.03.2022 om 22:28 uur

Ik had de drivers via Windows gecontroleerd en die zij dat ze up to date waren. Voor de zekerheid op de site van Nvidia gekeken voor recente drivers en deze gedownload. Na installatie werkt alles weer zoals het hoort.

Bedankt voor de tip.

Erwin.

Bol schreef op 11.03.2022 om 22:48 uur

@Erwin-deGroot

Hallo Erwin,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, nadat u de laatste drivers vanaf de website van Nvidia hebt gedownload en geïnstalleerd uw probleem is opgelost.

Microsoft Windows update nooit stuurprogramma's (drivers). Als je via het apparaatbeheer de stuurprogramma's probeer bij te werken, dan krijg je meestal de kreet: "De beste stuurprogramma's voor u apparaat zijn al geïnstalleerd. Mogelijk zijn er nog betere stuurprogramma's te vinden op Windows Update of op de website van de leverancier". Daarom adviseer ik altijd om naar de website van de leverancier te gaan.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-