Van VDL 2015 premium naar VDL 2021 premium

RoelKroonen schreef op 21.12.2020 om 23:03 uur

Goedenavond, ik heb een upgrade gekocht van VDL 2015 premium naar VDL 2021 premium. Ik kreeg netjes een mail met serienummer en een link om te starten. Na een zeer trage download alles geïnstalleerd. (VDL 2015 wordt niet overgeschreven) Als ik het programma opstart komt er steeds een melding / vraag of er veranderingen gemaakt mogen worden etc (zoals bij een installatie). Indien ik nee aanklikt start het programma. Indien ik ja aanklikt komt er een venster dat aantoont dat alles wat ik moest downloaden uitgevoerd is. Ik kan hier ook geen keuze maken. Bij het laden van een film bestand is er wel geluid maar geen preview. Is dit een een slechte installatie ? Ben ik het snelst geholpen door een de-installatie en dan opnieuw instaleren of weet iemand met een minder rigoureuze oplossing . Dank, Roel

Reacties

Bol schreef op 21.12.2020 om 23:10 uur

@RoelKroonen

Hallo Roel,

Ik heb het vermoeden, dat u het hebt over het steeds terugkerende installation-manager-menu. Als dat zo is dan kunt dit op deze manier oplossen. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

....Bij het laden van een film bestand is er wel geluid maar geen preview....

Zie hiervoor : https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid--1258726/

Het klopt, dat VDL 2015 niet wordt overschreven. Dit is een standalone programma. U kunt deze ook nog opstarten en in werken. U kunt maar een van beide programma's opstarten of VDL 2015 of VDL 2021

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.12.2020, 23:15, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RoelKroonen schreef op 21.12.2020 om 23:38 uur

Dank je wel Rob, voor je snelle antwoord. Het beeld in de video monitor is inderdaad verholpen door je aanwijzing .de terugkerende installation manager blijft terugkeren.

Bol schreef op 22.12.2020 om 00:08 uur

@RoelKroonen

Hallo Roel,

Fijn om te lezen, dat uw beeldprobleem is opgelost. Wat betreft het steeds terugkerende installation-manager-menu kan ik alleen melden, dat dit een BUG is in het programma. U kunt / mag dit gewoon negeren, het programma werkt zonder verdere fouten. Maar ik vind het zeer vreemd dat het nu ineens niet meer werkt. Van de week heb ik dit zelf nog toegepast, na een herinstallatie.

Kan het zijn, dat u in plaats van op Later op Ok hebt geklikt? Dit is mijzelf ook diverse keren overkomen. Het is automatisme om op Ok te klikken.

1. een vinkje gezet hebt in het vakje "Dit bericht niet meer weergeven"
  2. vervolgens op "Later" geklikt.

Dit is wat ik van Magix Support, eind september, als antwoord heb gekregen.

Groet, Rob

4x Gewijzigd i.v.m. meer informatie

Laatst gewijzigd door Bol op 22.12.2020, 08:55, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RoelKroonen schreef op 22.12.2020 om 19:59 uur

Hoi Rob,

Ik heb je uitleg met de handelingen uitgevoerd en krijg dan zodra ik het vinkje in het vakje met de tekst "Dit

bericht niet meer weergeven"

en vervolgens "later" klikt het onderstaande venster te zien.... Het heeft de melding : Project aanmaken...

Is dit de bedoeling ?

Groet Roel

RoelKroonen schreef op 22.12.2020 om 20:10 uur

Hoi Rob,

Ik heb de melding zoals boven aangeklikt en ook hier aangevinkt Dit in het vervolg niet meer te tonen..

Volgens mij werkt alles nu naar behoren. Ik heb nog wel voor de 2e keer de aanpassing van wel geluid / geen beeld moeten aanpassen. Dank voor zover. Ondanks COVID19 maatregelen : Fijne feestdagen allemaal...

Bol schreef op 22.12.2020 om 21:52 uur

@RoelKroonen

Hallo Roel,

Om te beginnen, zou ik het menu Project aanmaken niet wegvinken, omdat u hiermee een eerder gemaakt project kan laden c.q. een nieuw project kan aanmaken. U kunt dit Projectscherm op heel eenvoudige manier weer laten opstarten. Ga daarvoor naar: Bestand / Nieuw project of (Ctrl+N) en haal het vinkje weer weg bij: Dit venster niet meer weergeven.

....Ik heb nog wel voor de 2e keer de aanpassing van wel geluid / geen beeld moeten aanpassen.....

Dit klopt helemaal. Wanneer u het programma terugzet op zijn standaardwaarden, dan wordt automatisch het vinkje ook weer teruggezet bij: Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk .

Hierbij wens ik u ook prettige feestdagen en een beter gezond 2021. Groet, Rob

Keep It Safe

Laatst gewijzigd door Bol op 22.12.2020, 21:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-