USB-video omzetter met adapter

Mamske57 schreef op 24.02.2016 om 12:22 uur

Voorheen had ik een PC met Windows 7 maar ben nu overgeschakeld naar Windows 10.

Ik wou een analoge video digitaliseren, maar de USB video omzetter die ik een paar jaar geleden gekocht heb met het programma "red je video 6" werkt blijkbaar niet met Windows 10.

De PC herkent de omzetter alleszins niet, en kan dus ook niet het bijhorende stuurprogramma installeren.

Moet ik nu een nieuwe USB-video omzetter met adapter aanschaffen? en werkt die dan wel met Windows 10?

Of bestaat er een stuurprogramma om te installeren op Windows 10 zodat ik verder kan met de USB-video omzetter die ik momenteel bezit?
Is het stuurprogramma dat als download ter beschikking staat op jullie website geschikt voor Windows 10?

Ik ben in het bezit van Magix Video Deluxe Plus 2016, dus zou ik enkel een videograbber moeten hebben die met Windows 10 werkt.

Is er een verschil tussen "USB-video omzetter" en "hoogwaardige USB-video omzetter" die inbegrepen is in het pakket "Red je video's Premium? zijn beiden compatibel met USB 3.0 want aan mijn PC heb ik geen USB 2.0 poort

Ik hoop dat ik snel een antwoord mag verwachten. Alvast hartelijk dank!
 

Reacties

magixagent schreef op 24.02.2016 om 14:58 uur

hallo Mamske,
De Usb grabber is Windows gedateerd,
het beste is dat U via magix.com ( met verzendt kosten ), of bol.com  ( zonder verzendt kosten)  een nieuwe omzetter van MAGIX koopt, die werkt perfect met vdl 2016,alle usb omzetters van MAGIX werken nog met USB 2.0 dit kan gewoon aangesloten worden op een usb 3.0 poort
gr
Harry

 

j-vandervelde schreef op 26.02.2016 om 19:24 uur

Hallo Mamske,

Mijn ervaring is (gisteren toevallig uitgetest met verschillende besturingssystemen, t.w. Windows XP. Windows 7 maar ook Windows 10), dat de Grabber wel degelijk werkt met alle drie besturingssystemen en dus ook met Windows 10. Ik heb zelf een grabber, die behoorde bij het Pakket Redt Uw Video's 2.0 Ik heb niet het daarbij behorende softwareprogramma geïnstalleerd, daar ik op mijn computer de programma's Magix Video de Luxe 2015 en 2016 heb staan. Wel de driver die op de CD die bij dat pakket behoorde. Werkt perfect.

De volgorde van aansluiting is mogelijk nog wel van belang. In het veld, dat op een bepaald moment verschijnt (aangeven dat men van een analoge bron wat wil opnemen-VHS), moet wel de grabber worden geselecteerd [1. Videostuurprogramma en 2. Audiostuurprogramma, en verder nog composiet of S-video (afhankelijk van de aansluiting). Heeft men op de computer ook een webcam, dan zal deze zijn geselecteerd en moet men na aanklikken van het kleine driehoekje de Magix grabber selecteren.

Succes

Jan

Magixveoediter