Upgrade van 2018 naar 2022

alexander132 schreef op 13.02.2022 om 13:51 uur

Ik werk sinds 2010 met Magix de laatste update tot aan 2018. Dit alles op mijn oude laptop met Windows 2018.

Ik wil upgraden naar 2022, maar zal dat dan op mijn windows 10 laptop moeten doen vermoed ik. Wanneer ik upgrade, gebeurt dat dan in Videodeluxe premium 2018 of download ik dan gewoon een nieuwe versie die ik op mijn andere laptop kan installeren. En blijft het dan wel mogelijk om ook op de 2018 versie te kunnen werken als dat nodig is ?Ik begrijp toch goed dat wanneer ik 2022 aanschaf dit maar een jaar geldig is ? En kan daarna niet meer met dit programma werken, of zijn dan alleen de updates niet meer van toepassing zoals dat eerder was ?

Reacties

mi-bo schreef op 13.02.2022 om 14:27 uur

@alexander132

 

Beste Alexander.

Als U van plan bent een upgrade te doen naar MVDL 2022, zal het vermoedelijk de zelfde P3 serienummer zijn , dan wordt versie 2018 overschreven, als het met een andere P3 nummer is wordt MVDL 2018 niet overschreven Een vraag is Uw Pc wel geschikt voor MVDL 2022 ,dit is een veel zwaarder programma die ook anders is geschreven.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

alexander132 schreef op 13.02.2022 om 14:34 uur

Wanneer 2018 overschreven wordt, is het dan nog steeds wel een standalone of huur ik voor een jaar het programma ? Dat kost immers zo'n 60 euro zag ik.

Bol schreef op 13.02.2022 om 14:59 uur

@alexander132

Hallo Alexander,

Even een correctie op: "als het met een andere P3 nummer is wordt MVDL 2018 niet overschreven"

Als u VDL 2022 installeert op een PC waar VDL 2018 reeds opstaat, wordt deze ten alle tijden overschreven.

Vanaf VDL 2017 en hoger zijn deze niet meer als standalone programma te installeren.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.02.2022 om 15:01 uur

@alexander132

Beste Alexander.

Vanaf versie MVDL 2017 is het al een upgrade versie, met aan U de keuze, upgraden of niet.

Als na 365 dagen update is verlopen, en er komt bv een Patch uit, zal U er geen gebruik van kunnen maken.

Een voorbeeld:

U neemt nu een upgrade en komt in september een nieuwe versie uit, kunt U daar gebruik van maken,(MVDL 2023)komt er dan een Patch uit 14 februari 2023, dan kunt U daar geen gebruik van maken, zo zit het 365 dagen systeem in elkaar.

Sc6

M.vr.gr

Michael

alexander132 schreef op 20.02.2022 om 21:45 uur

Dank voor deze tip(s). Omdat ik in 2022 niet mijn 2015-2019 projecten kan openen toch maar besloten om voorlopig even door te gaan met mijn oude laptop en misschien later toch 2022 apart te installeren voor nieuw te maken projecten. Wat ik na herinstallatie echter nu bij opstarten steeds krijg is het volgende. Is dat te omzeilen ?

Bol schreef op 20.02.2022 om 22:29 uur

@alexander132

Hallo Alexander,

Als moderator heb ik het P3-serienummer en uw emailadres afdekt i.v.m. misbruik. Zet nooit privé gegevens op een openbaar forum

Start Video Deluxe 2018 op als Administrator en klik dan op Nu online registreren en activeren

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 20.02.2022, 23:08, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

alexander132 schreef op 22.02.2022 om 17:05 uur

Beste Rob,

Dank voor de tip. Inderdaad, ik had daar niet bij stil gestaan dat deze gegevens misbruikt zouden kunnen worden. Ik heb geprobeerd te openen als administrator, een project te saven maar wanneer ik daarna afsluit en opnieuw een project open, blijft het het zelfde euvel en bijft het programma het zelfde scherm openen.

Bol schreef op 22.02.2022 om 18:23 uur

@alexander132

Hallo Alexander,

Het is voor mij zeer moeilijk om op afstand u probleem goed in te schatten. Verwijder eens het Videodeluxe.ini bestand. Als u dit INI bestand hebt verwijderd, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarde teruggezet, maar ook eventuele PC configuratiefouten. Wanneer u Video Deluxe weer opstart, dan wordt dit INI bestand weer automatisch aangemaakt.

Als het bovenstaande niet het gewenste resultaat opleveren, dan adviseer ik om VDL 2018 opnieuw te installeren. Ik moet u er wel op wijzen, dat u dan alleen de basis versie installeert.

Om Video Deluxe 2018 opnieuw te installeren, doe dan het volgende:

  • Klik HIER, om de "Probleemoplosser te downloaden".
  • Open MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab en selecteer "Volgende".
  • Klik nu op "Verwijderen".
  • Selecteer de optie "MAGIX Video Deluxe" en klik op "Volgende".

Belangrijk: Als er in de lijst meer entry's met "Video Deluxe" of "Video Deluxe Update" voorkomen, laat dan de tool meerdere keren na elkaar werken tot alle Video Deluxe-entry's weg zijn.

Verwijder de programmamappen voor Video Deluxe Premium onder de volgende paden:

  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\

Als u de mappen niet ziet, moet u eerst verborgen mappen weergeven. Ga hiervoor naar "Beeld" in het Configuratiescherm en activeer de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" onder "Weergave" onder "Verborgen items en mappen".

of

  • Installeer Video Deluxe Premium opnieuw

Met vriendelijk groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-