Upgrade Photostory DL geeft conflict met Windows 10

picolosenior schreef op 18.04.2020 om 19:14 uur

Na de upgrade had ik het probleem dat Photostory DL ongevraagd automatisch opstart bij mijn PC start. Ik heb een instructie gekregen van Magix support om dit aan te passen in W10. (instellingen,accounts,aanmeldingsopties,Privacy) . Hierdoor is het probleem opgelost maaaar wordt er een ander probleem gecrëeerd nml de "uitschakeling van mijn NUM LOCK ". deze situatie was er niet vóór de upgrade. Dit is een situatie van in de beginfase van W10. Het is geen gebruiksvriendelijke toestand. Iemand een idee ? mvg Picolosenior

Reacties

mi-bo schreef op 18.04.2020 om 20:06 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior.

Als ik MFS af wil sluiten ga ik het project eerst opslaan in dan naar de linkerzijde bestand en helemaal onderaan optie exit en als de volgende keer de Pc wordt opgestart zal MFS niet opstarten.

Waarom U na laatste update " Num Lock uitgeschakeling heeft" kan ik U helaas niet vertellen

Met vriendelijke groet,

Michael (moderator )

Bol schreef op 18.04.2020 om 20:18 uur

Hallo @picolosenior,

Persoonlijk begrijp ik het verkregen advies van Magix Support niet. Zelf heb ik nog geen herstartende Photostory gehad. Maar, hebt u al eens gekeken in de BIOS of de Bootup Numlock state op ON staat.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.04.2020, 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 19.04.2020 om 19:56 uur

Beste mi-bo en Bol bedankt voor jullie reactie. Ik heb eerst de wijziging in W10 die Magix support mij heeft gegeven terug ongedaan gemaakt. Hierdoor werkt mijn NUM LOCK terug zoals voordien. Hierna heb ik PS opgestart en afgesloten zoals ge voorgesteld hebt doch het probleem is niet opgelost. PS start nog steeds op tesamen met mijn PC. ? ter info vóór de Upgrade naar PS2020 was dit probleem niet aanwezig. mvg

mi-bo schreef op 19.04.2020 om 20:18 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior.

Dank voor Uw feedback.

Wat is het resultaat als U aan de linkerzijde via bestand MFS (helemaal onderin) afsluit.( Alt+F4 )

Het probleem is namelijk als U het via kruisje aan de rechterzijde doe,dan blijft namelijk het icoon op Uw Bureaublad van MFS geactiveerd.)

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )

Wijziging aangebracht ivm meer info

Bol schreef op 20.04.2020 om 00:16 uur

Hallo Picolosenior,

Ik heb nog niet zolang geleden bij een forumlid, ook zo'n soort probleem opgelost, maar toen ging het om Video deluxe 2020, maar waarom zou dit ook niet het geval kunnen zijn met Photostory Deluxe. Het forumlid had MAGIX PC Check & Tuning 2020 op de PC staan. Nadat deze was verwijderd, bleef het automatisch opstarten van VDL bij opstart van de PC uit.

Dus nu is mijn vraag u aan: "Hebt u toevallig MAGIX PC Check & Tuning 2020 op uw PC staan?". Als dat zo is, verwijdert deze dan eens via "Een programma verwijderen of wijzigen". Na de verwijdering start dan uw PC op en kijk wat er gebeurd.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.04.2020, 00:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 20.04.2020 om 10:43 uur

Goede morgen mi-bo.Ik heb het programma PS afgesloten via het hoofdmenu "bestand en dan afsluiten "d

deze werkwijze heeft geen oplossing gebracht

ter info vóór de upgrade heb ik altijd PS afgesloten met "X" in de rechterbovenhoek en heb er nooit problemen mee gehad . mvg, Picolosenior

picolosenior schreef op 20.04.2020 om 10:48 uur

Beste Bol , ik heb "MAGIX PC Check & Tuning 2020" niet op mijn op uw PC staan. Dit zat inderdaad mee in het upgrade pakket maar ik heb dit niet geinstalleerd . mvg Picolosenior

picolosenior schreef op 20.04.2020 om 11:03 uur

beste Bol en mi-bo. ik heb net iets ontdekt wat mij verontrust. Als ik de eigenschappen van het bureau icoon raadpleeg dan staat daar "van start losmaken " . Als ik hier op klik verandert dit niet naar de andere mogelijkheid. Zou hier het probleem kunnen zitten ? mvg picolosenior

Bol schreef op 20.04.2020 om 11:42 uur

Hallo Picolosenior,

Als u op de snelkoppeling klikt, die op het bureaublad staat en klikt op "Van Start losmaken" dan verandert er inderdaad niets met de snelkoppeling op uw bureaublad, maar er wordt weldegelijk een tegelpictogram weggehaald uit het tegelmenu. U kunt deze ook weer terug zetten door te klikken op: "Aan Start vastmaken" . Dus dit hebt niets met uw probleem te maken.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.04.2020 om 15:20 uur

Hallo Picolosenior,

Als u een draadloos USB toetsenbord en muis hebt, haal dan eens het vinkje weg bij "Snel opstarten inschakelen" Zo geeft u uw PC meer tijd om de "numlock" in te schakelen.

Voer dan nog eens de instructie, die u gekregen hebt van Magix support, uit (instellingen,accounts,aanmeldingsopties,Privacy) . Misschien is nu wel uw probleem is opgelost.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.04.2020, 15:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 22.04.2020 om 10:17 uur

ook dit brengt geen oplossing. ik heb uw settings gemaakt en daarna die van Magix support. Als de schakelaar op "UIT" staat dan start PS niet meer automatisch op maar maar Num Lock ook niet. Als ik de schakelaar op "AAN " zet dan starten beide op bij de opstart van mijn PC.

Ik heb alleen een draadloze muis .Klavier met USB kabel .mvg Picolosenior

Bol schreef op 22.04.2020 om 14:06 uur

Hallo Picolosenior,

Op dit moment, zou ik het niet weten, wat voor advies ik u nog zou kunnen geven. Misschien, dat een de-installatie / herinstallatie van Photoshop de oplossing is, maar ook dat weet ik niet zeker.

zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/opnieuw-installeren-van-photostory-deluxe--670/

Voordat u gaat her installeren, kun ook eerst proberen om het Photostory.ini bestand te verwijderen. Als u Photostory weer opstart wordt Photostory.ini bestand weer automatisch aangemaakt.

Zo verwijdert u het INI bestand.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-