Reacties

Bol schreef op 04.01.2021 om 11:22 uur

@Wim-vanndenDungen

Hallo Wim,

Welkom op het Nederlandse forum voor en door Magix gebruikers.

Als moderator heb ik uw vraag in Nederlands samengevat

Na update music maker.exe ontbreekt iets, hoe voor te bereiden zonder volledig opnieuw te installeren? 64-bits versie 2020 op Windows 10

Mijn vraag is nu wat ontbreekt er? Wat u zou kunnen doen, als u dit nog niet gedaan hebt, is om in en uit te loggen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.01.2021, 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-vanndenDungen schreef op 04.01.2021 om 16:37 uur

De musicmaker.exe ontbreekt, dus ik denk dat er iets met de update is mis gegaan. nu zie ik alle files nog staan maar alleen de exe is weg

Bol schreef op 04.01.2021 om 16:45 uur

@Wim-vanndenDungen

Hallo Wim,

Staat bij u wel de bestandsnaamextensies aangevinkt?

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-vanndenDungen schreef op 04.01.2021 om 17:40 uur

Ja die staat aan, kun je mij de Exe sturen dan kan ik deze terug zetten en kijken wat er gebeurt

 

Wim-vanndenDungen schreef op 04.01.2021 om 22:02 uur

Not working, other dll files missing, related to: rel_u_dynMFC_x64_vc15

Bol schreef op 04.01.2021 om 23:15 uur

@Wim-vanndenDungen

Hallo Wim,

Het is spijtig om te moeten vernemen, dat Magix Support het ook niet weet wat er gebeurd zou kunnen zijn tijdens het updaten. Ik heb zojuist de gevraagde bestanden: related to: rel_u_dynMFC_x64_vc15 via Wetransfer naar u toe gemaild. Ik ben zeer benieuwd of het nu wel lukt om Magix Music Maker opgestart te krijgen. Zo niet, dan zit er niets anders op dan Music Maker te de-installeren en opnieuw te installeren. Ik verneem wel van u hoe of wat.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-vanndenDungen schreef op 04.01.2021 om 23:42 uur

heb het opgegeven, alles un installed en op nieuw aan het installeren.

Heb weer dat de installmanager niet werkt dus heb ik maar weer zoals ik vorig jaar ook moest doen via een vriend de het install bestand wat de installmanager uitpackt gebruikt.

Nu installeerd hij maar blijft hangen bij 2/5 van de installatie.

Ik snap niet waarom Magix zoveel problelemn heeft met hun installatie en updates, ik krijg op twee systemen echt problemen, beide zijn goed beschermt en onder bedrijfs admin beheerd. dis erg strickt. Ik heb nooit last van enige installatie problemen, alleen met Magix installers:

- op 2 systems, windows 10 64 bit

- Music maker 64 en 32 bit

- ACID pro, ook install manager werkt niet.

Ik zou op zijn minst een fout melding verwachten, bij de installatie manager en bij de installer

Ik ga de installatie na 1 uur nu maar afbreken en kijken of music maker wil starten.

Heb veel geld betaald voor deze softare en alle plugins en het abonnement, hier baal ik echt van.

 

Wim-vanndenDungen schreef op 04.01.2021 om 23:43 uur

Annuleren van de installatie werkt zelfs niet, blijft gewoon hangen?

Wim-vanndenDungen schreef op 04.01.2021 om 23:53 uur

Music maker starte, maar vroeg om de update te downlaoden en te runnen, en natuurlijk de update gaat fout, er is blijkbaar nog iets actief van een andre update ??

 

Bol schreef op 05.01.2021 om 00:02 uur

@Wim-vanndenDungen

Hallo Wim,

Persoonlijk, begrijp ik uw frustratie, maar als moderator kan ik u helaas niet verder helpen, omdat dit forum voor en door Magix gebruikers is en geheel losstaat van Magix Support.

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-vanndenDungen schreef op 05.01.2021 om 00:20 uur

Dat snap ik, ik heb het nu weer werken, heb zelf files van de installatie weg moeten gooien en na en restart werkte de update gelukkig, lijkt dat alles weer werkt nu.

 

Ik heb een ticket aangemaakt voor de installer en de install manager, maar of dat dat gaat helpen na de zoveelste poging. Denk dat er fundementeel iets mis is met de installer dat er dingen op de achtegrond gebeuren die niet zouden moeten en vandaar Windows ze blocked. Een goede foutmelding zou dan natuurlijk het begin zijn.
De foutmelding waar ze nu natuurlijk zelf om vragen om het op te lossen.
Bedank voor je snelle hulp in ieder geval.

Bol schreef op 05.01.2021 om 10:08 uur

@Wim-vanndenDungen

Hallo Wim,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u Music Maker weer werkend hebt gekregen. Persoonlijk, zou ik het ook graag zien, dat de ontwikkelingsafdeling bij Magix Duitsland hun programma's nog stringenter op bugs zouden gaan testen. Dit zal Magix Duitsland zeker geen windeieren leggen, maar wel meer tevreden Magix gebruikers opleveren en op lange termijn zelfs kostenbesparend kunnen werken. Zelf weet ik uit ervaring, dat dit geen gemakkelijk opgave is. Een geheel bug vrije programma bestaat echter niet, daarom ben ik het volmondig met u eens, dat een goede / juiste foutmelding afhandeling zeer essentieel is.

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator / forumlid)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.01.2021, 10:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-