tracks spelen niet syncroon na opname

M-Snel schreef op 20.02.2023 om 20:16 uur

Beste forumleden, Ik gebruik MM23 sinds kort maar het lukt mij niet meer om zowel d.m.v. audio of via midi opnames gelijk te laten lopen. Als ik via audio of midi na de eerste opname een 2e opname heb gedaan, speelt de 2e opname met enige vertraging af. Ik heb van alles geprobeerd (via P instellingen audio/midi naar MM audio, asio instellingen naar wasapi en verhoogde buffer.
Dit had ik bij MM2014 helemaal niet. Mijn pc is nieuw met goede geluidskaart. Wat zie ik over het hoofd waardoor ik dit probleem nu ervaar?
Loopt op Windows 11. Versie is laatste versie MM23.

Dank voor de hulp, hoop dat ik gauw weer mijn audio en midi opnames kan maken.
Ik heb overigens Samplitude trial gedownload (trial), hier lukt het wel. Moet dus aan instellingen MM23 liggen. Je moet er toch gewoon muziek mee kunnen maken door middel van opnames?

Hartelijke groet,
Martin.

Reacties

Bol schreef op 20.02.2023 om 23:55 uur

@M-Snel

Hallo Martin,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....via P instellingen audio/midi naar MM audio, Asio instellingen naar Wasapi en verhoogde buffer....

Hebt u wel de juiste Magix Music Maker versie op uw computer staan om MMM2023 goed te kunnen gebruiken. In de laatste MMM64 versie 31.0.4.35 kan ik geen Wasapi activeren.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 21.02.2023, 00:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

M-Snel schreef op 21.02.2023 om 11:10 uur

Hallo Rob,
Dank voor je snelle reactie. Ik heb de laatste versie . Als ik update doe geeft MM aan dat er geen updates zijn. Maar wasapi staat niet in het veld dat je toont. Dat wordt aangegeven wanneer je geavanceerd aanklikt..

Hartelijke groet,
Martin
 

Bol schreef op 21.02.2023 om 12:45 uur

@M-Snel

Hallo Matin,

Ik heb het gevonden, waar je Wasapi kan activeren.

Maar waarom, standaard wordt MMM2023 op het ASIO-stuurprogramma Music Maker Asio ingesteld. Zet MMM2023 eens terug op de standaardwaarde.

Probeer nu nog eens.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

M-Snel schreef op 21.02.2023 om 12:53 uur

Dag Rob, ik denk dat dit zo is omdat er anders vertraging is tussen het moment van aanraken van de analoge Yamaha Keyboard en het moment dat je hem hoort in het programma. Met wasapi is dit veel minder. Ik zal het programma eens terugzetten in de standaard waarden. Mijn excuses voor de vragen. Ik weet veel van muziek maken, maar ik heb hiervan geen kaas gegeten. In MM2014 ging het allemaal probleemloos namelijk. Soms verlang ik naar de goede tijd met analoge bandrecorders ;)
Vriendelijke groet,
Martin

Bol schreef op 21.02.2023 om 13:39 uur

@M-Snel

Hallo Martin,

...Mijn excuses voor de vragen...

Dit is niet nodig, één forum is er om vragen te stellen.

Zelf speel ik regelmatig op mijn YAMAHA digital workstation PSR-710, maar deze is niet verbonden met mijn computer. Ik neem mijn muziek op via een USB stick en bewerk deze dan later met MMM64 2023, als dat nodig is.

Ik verneem wel van u of het terugzetten op de standaardwaarden uw probleem hebt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

M-Snel schreef op 21.02.2023 om 21:23 uur

Dag Rob, Ik heb allereerst MM23 er helemaal af gehaald. Vervolgens de pc opnieuw opgestart en MM23 er weer op gezet plus alle updates. Versie is 31.04.35. Ik heb niets gedaan met de settings maar die gebruikt die standaard aangegeven worden door Magix. Dus in audio/midi Music maker asio out 1-2 en als stuurprogramma Music maker asio. Audio buffers: 4, multispoor 8192 en afmeting voorbeluisteren 4096.
Maar helaas, bij verschillende opnames speelt de ene track anders af dan de eerste (er zit een latere start op en loopt het ongelijk). Nu is het wel zo dat de audio opnames ineens gelijk lopen ;).
Issue is nu dus midi (ik krijg het ook niet voor elkaar dat ik hoor wat ik speel, maar dat is wat anders denk ik).
Ik heb ook even MM2014 opnieuw geinstalleerd, maar daar hetzelfde euvel in midi opnames.

Dank voor je reactie.
Martin

SP. schreef op 22.02.2023 om 13:52 uur

@M-Snel Je kunt alleen horen wat je speelt als je een ASIO-driver selecteert en Monitoring in de opname-instellingen inschakelt.

 Als het werkt in Samplitude, welk audiostuurprogramma gebruikt u daar dan?

 Heb je toegang tot een externe USB-audio-interface met ASIO-stuurprogramma's?

 

 

 

You can only hear what you play, if you select an ASIO driver and enable Monitoring in the recording settings.

If it works in Samplitude, which audio driver are you using there?

Do you have access an external USB audio interface with ASIO drivers?

M-Snel schreef op 22.04.2023 om 20:43 uur

Dag SP, excuus voor vertraagde reactie. Omstandigheden helaas. Ik gebruikte de standaard instellingen van Samplitude. Dus vandaar mijn verbazing dat dit in MM23 niet direct vlekkeloos wil verlopen. Het gaat om een analoge Yamahasynthesizer die via jack op de input van de pc aangesloten staat. Voorheen in eerdere versies geen issue. Maar nu heb ik dus vertraging in geluid. Speelt niet echt lekker en geen idee wat ik nu nog kan doen om dit 1 op 1 goed te krijgen.