Reacties

RiViS schreef op 15.03.2018 om 13:16 uur

Hallo Ricky,

Er zijn 2 opties:

1. Als het een midi-object is kun je via de sneltoets Ctrl + T instellen hoeveel halve toonwaarden je hoger of lager wilt transponeren. Als je nu van te voren zorgt dat het object in mineur (of majeur) staat, dan blijft het in mineur (majeur) bij het verhogen/verlagen met halve toontrappen.

2. Is het geen midi-object, dan kun je met de toetsen + en - op je numerieke toetsenbord halve toonstappen maken. Ook hier geldt: zorg eerst dat je fragment in mineur of majeur staat, naar wens.

Meer info kun je vinden in Hulp / Menu effecten / Audio / Toonhoogte en tempo.

groet,

Rijk

ricky-huizen schreef op 16.03.2018 om 12:23 uur

Hoi Rijk dank je wel voor je reactie. Ik heb in principe vam alles geprobeerd bij Music Maker en toch weet ik zeker dat het moet kunnen.

Voorbeeld: Music Maker werkt standaard met Majeurs 1234567. Nu Neem ik een loop en zzet het weg in Fmajeur(4), nu komt er een moment dat ik een Fmineur nodig heb en dan moet ik het ook weg zetten als Fmajeur, en nu de vraag hoe ik die majeur kan omzetten naar mineur

RiViS schreef op 16.03.2018 om 12:51 uur

Misschien heb je hier iets aan:

1) zorg eerst dat de grijze Toontrappenbalk bovenin de Arranger zichtbaar is, dat doe je met Weergave/ Arranger/ Toontrappengedeelte weergeven.

2) klik boven je muziekfragment in de grijze toontrappenbalk, daarna in het pop-up schermpje op Geavanceerd en kies dan Majeur of Mineur en vervolgens de toonsoort

groet

Rijk

ricky-huizen schreef op 16.03.2018 om 13:03 uur

Toontrappenbalk is zichtbaar.

Maar klik ik op de grijze toonbalk gebeurt er niks, noch zie ik geavanceerd

kan ik jou ook bellen? mijn nummer is 0617072037

RiViS schreef op 16.03.2018 om 13:36 uur

Is het een midi-fragment? Ik ben bang dat het dan niet werkt ....

Een work around zou kunnen zijn: Exporteer het midi fragment, bv als mp3 of wave, sleep het daarna vanuit de mediapool weer terug naar de Arranger. Nu moet het wel kunnen, wat ik om 12:51 uur beschreef. Ter verduidelijking een screenshot:

groet

Rijk

PS : ik geef geen ondersteuning per telefoon

RiViS schreef op 16.03.2018 om 14:07 uur

een vraagje: Welk programma heb jij precies? Kijk even in de bovenste witte balk (ik heb Magix Music Maker Premium)

groet

Rijk

ricky-huizen schreef op 16.03.2018 om 16:43 uur

nee is geen midi, want dan speel ik het zelf in. het is een LOOP wat ik gebruik.

Maar ik sowieso dat jij meer weergave heb als ik.Ik heb musicmaker premium vorige maand gekocht

ik zie dat jij een driehoekje heb op de grijze balk die heb ik niet

RiViS schreef op 16.03.2018 om 19:26 uur

Nog een paar vragen: vragen: Heb je het programma a) geregistreerd bij Magix (ik denk van wel, anders werkt het w.s. niet) en b) geactualiseerd en c) compleet gemaakt met de gratis extra functies? b) en c) gaan via Hulp / Programma actualiseren/functies uitbreiden / en maak dan je keuze.in het volgende schermpje.

Zelf heb ik niet de nieuwste versie, maar nog die van 2017, maar ik kan me niet voorstellen dat die mogelijkheid vervallen is. Wel zou het kunnen zijn dat het via een iets andere weg gaat, daar heeft Magix soms een handje van. Probeer eens te rechtsklikken op het fragment en turf een voor een de mogelijkheden af en zoek dan vooral iets waar Toonhoogte of Toontrap wordt genoemd.

Ondertussen heb ik bij mij wel gemerkt dat het muziekje behoorlijk verandert als je schakelt van majeur naar mineur, niet alleen de toonsoort verandert, maar het instrument (gitaar) wordt heel anders bespeeld, dat lijkt me niet precies jouw bedoeling...

Als dit alles nog geen succes heeft, probeer dan ook nog: 1) Weergave/ Standaard layout en 2) Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaard waarden

groet,

Rijk

 

ricky-huizen schreef op 16.03.2018 om 19:29 uur

geweldige informatie,ik ga het uitproberen. Zo ver ik weet heb ik alles geinstalleerd ook de extra functies etc.

 

ricky-huizen schreef op 16.03.2018 om 20:48 uur

ricky-huizen schreef op 19.03.2018 om 17:18 uur

ik heb inmidels de zelfde vraag gesteld bij magix zelf

RiViS schreef op 19.03.2018 om 17:44 uur

ok, dan wachten we dat af (je zou nog het volgende grovere paardenmiddel kunnen proberen: de-installeer het programma (je bestanden blijven behouden) en installeer het helemaal opnieuw)

groet,

Rijk

ricky-huizen schreef op 19.03.2018 om 20:51 uur

dat zou ook nog idd kunnen,dat ik waarschijnlijk wat dingen mist tijdens de installatie. ik wacht nog ff op antwoord van support

Koen-Jacobs schreef op 11.02.2019 om 07:15 uur

Dag Ricky-Huizen

Ik heb vorige week MMM Premium aangekocht en ondervind net hetzelfde probleem als jij in maart 2018. Ik heb de grijze toonbalk boven het eerste spoor, maar kan in deze balk geen enkele bewerking doen ivm het veranderen van de toonhoogte. Ik mis rechts in de grijze toonbalk ook het zwarte knopje om de toonhoogte te kiezen. Heb jij destijds een oplossing gekregen van Magix? Alvast bedankt voor jr reactie.

Mvg

Koen Jacobs

 

ricky-huizen schreef op 12.02.2019 om 01:06 uur

dit had ik gedaan Koen-Jacobs: je zou nog het volgende grovere paardenmiddel kunnen proberen: de-installeer het programma (je bestanden blijven behouden) en installeer het helemaal opnieuw)