Titelsjablonen na laatste update niet meer te bewerken in scenemodus.

ruudvanloenen schreef op 24.06.2021 om 11:17 uur

Na de laatste update van Pro X (versie 19.0.1.99) kan ik in de filmscenes in de tijdlijn modus de titelobjecten niet meer verplaatsen of aanpassen. Dat kon voor de update 19.0.1.98) wel. Hoe kan ik dit euvel verhelpen? Heeft dat met de instellingen te maken of is het een softwareprobleem veroorzaakt door de update?
Volgens de handleiding in het handboek moet die functie er gewoon zijn, maar wordt er verder geen uitleg gegeven als dat problemen geeft. Dit is voor mij een belangrijke functie.
Ik werk met Windows 10 Home, 64 bit, 8 GB RAM
 

Reacties

mi-bo schreef op 24.06.2021 om 11:34 uur

@ruudvanloenen

Beste Ruud,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Dit is correct of het een definitieve verandering is weet ik niet, kijk eens naar deze Duitse Tutorial gemaakt door een Duitse Moderator

https://www.magix.info/de/tutorials/der-neue-bereich-position-grsse-rotation--1277113/

 

toevoeging een kleine promo http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7517783/

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijzing aangebracht i.v.m toevoeging kleien promo

Bol schreef op 24.06.2021 om 11:41 uur

@ruudvanloenen

Hallo Ruud,

De manier van titelbewerking is enigszins gewijzigd. Zie deze link: https://www.magix.info/nl/forum/tekstverwerker--1277151/#ca1681873  Of dit ook blijvend is, dat kan ik u als moderator niet vertellen, ik heb zelf het vermoeden van wel.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2021, 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruudvanloenen schreef op 25.06.2021 om 13:14 uur

Bedankt voor de bijdragen; op deze manier kan ik er mee overweg, hoewel ik deze vernieuwing als een achteruitgang beschouw. Iets dat eerst vrij intuitief en snel kon worden uitgevoerd, vraagt nu een omweg met meerdere stappen. Dat kan onmogelijk de bedoeling zijn van een 'update'.

Bol schreef op 25.06.2021 om 14:49 uur

@ruudvanloenen

Hallo Ruud,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Zelf ben ik ook zeer benieuwd of de nieuwe manier van titelbewerking zo blijft. Het kan zijn, dat Magix Duitsland de oude manier van titelbewerking naast de nieuwe manier ook nog mogelijk maakt. We wachten met spanning af naar de eerst volgende patch / update en zien wel of dat zo is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.07.2021 om 19:37 uur

@ruudvanloenen

Beste Ruud.

Er is vanmiddag een download Patch uitgekomen,

https://www.magix.info/nl/forum/nieuwe-update-voor-magix-video-pro-x13-versie-19-0-1-105--1278290/

die zorgt ervoor dat MVPX13 werkt zoals het moet werken, maw nu kunt U zonder problemen MVPX13 installeren.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 10.07.2021 om 11:19 uur

@ruudvanloenen

Hallo Ruud,

Pro X13 versie 19.0.1.105 kunt u probleemloos installeren, maar er zitten naar mijn bescheiden mening nog te veel bugs in. U kunt de titels nu wel weer in het previewscherm bewegen, maar het bewerken van de tekst t.o.v. Pro X12 vind ik nog niet echt optimaal.

De navolgende bugs ben ik tijdens wat experimenteren nog tegenkomen.

  • camera / zoom werk in geheel niet
  • uitsnede werkt nog altijd niet naar behoren, een uitsnede wordt altijd als beeldvullend weergegeven, ondanks u het vinkje weghaalt bij beeldvullend.
  • preview rendering werkt nog steeds niet zoals het moet

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2021, 11:26, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruudvanloenen schreef op 10.07.2021 om 12:14 uur

Ik heb het even snel uitgeprobeerd en het lijkt weer te werken zoals is het gewend was.

Bol schreef op 10.07.2021 om 12:21 uur

@ruudvanloenen

Hallo Ruud,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Succes met het samenstellen van uw filmprojecten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.07.2021 om 12:27 uur

@ruudvanloenen

Beste Ruud.

Dit is een positief bericht te lezen,dat het mooie MVPX13 werkt zoals U eerder gewend was.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met toevoeging bericht(tussen positief en te lezen)